Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza vlastního podniku Zpracováno v rámci předmětu 126MPO Martina Faltýnová20.10.2009 SWOT a jiné.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza vlastního podniku Zpracováno v rámci předmětu 126MPO Martina Faltýnová20.10.2009 SWOT a jiné."— Transkript prezentace:

1 Analýza vlastního podniku Zpracováno v rámci předmětu 126MPO Martina Faltýnová SWOT a jiné

2 Obsah Strategie podniku Analýzy Interní analýza Hodnota výrobku SWOT analýza Finanční analýza BSC

3 Strategie podniku Stanovení cílů a postupu k jejich dosažení  Znalost podniku a okolí  Strategická analýza

4 Analýza  Makroanalýza PEST – okolí dělí dle faktorů  Analýza odvětví mapa konkurenčních skupin graf životního cyklu odvětví  Interní analýza SWOT

5 Interní analýza - hledá specifické přednosti a nedostatky  Majetek podniku  hmotný pozemky, budovy, stroje, …  nehmotný pověst, patenty, know-how, …  Podnikové schopnosti  systém řízení, péče o zaměstnance

6 Interní analýza - způsob transformace vstupních faktorů na výrobky/služby  činnosti tvořící hodnotu výrobku Hodnotové funkce (M.F.Porter)  Hlavní  výroba, marketing, prodej  Podpůrné  podniková infrastruktura, informační systémy, personalistika, využití vědy a výzkumu, materiálové hospodářství

7 Hodnotové funkce - hlavní  Výroba (produkce)  cíl: s nízkými náklady konkurenceschopné výrobky  Faktory  míra hospodárnosti  zkušenostní efekt  efekt životního cyklu  pružná výrobní technologie Interní Analýza

8 Hodnotové funkce - hlavní  Marketing  kroky  výběr segmentu trhu  návrh marketingového mixu (cena, produkt, místo, propagace)  uskutečnění návrhu Interní Analýza

9 Hodnotové funkce - podpůrné  VTR  základní strategie  vývoj nových produktů  zlepšení kvality stávajících produktů  procesní inovace  Řízení lidských zdrojů  co nejlepší využití zaměstnanců, produktivita  soulad mezi zájmy lidí a podniku Interní Analýza

10 SWOT analýza Současný stav  silné stránky  slabé stránky Budoucnost  příležitosti  hrozby

11 SWOT analýza  silné stránky velikost firmy, dostatek kvalifikovaných a zkušených pracovníků, moderní technologie, firemní know-how, flexibilita firmy…  slabé stránky nedostatečné pochopení pro marketing a reklamní kampaně ze strany vedoucích pracovníků, nedostatek obchodních dovedností, špatnou kvalitu surovin, výrobního zařízení či dokonce i samotného výrobku, špatné výrobní postupy…  příležitosti možnost expandovat na nové trhy, zájem investorů o firmu, nové příležitosti pro investování…  hrozby příliv nové a silné konkurence, která ohrozí stabilitu firmy na trhu, nestabilní politická situace v oblasti, kde se firma pohybuje, nejrůznější živelné pohromy, odchod klíčových pracovníků ke konkurenci…

12 SWOT analýza  komplexní vyhodnocení fungování podniku  nalezení problémů / možností růstu  Albert Humphrey ze Stanfordovy univerzity  60. léta  data 500. nejvýznamnějších amerických spol.

13 SWOT analýza Možné provedení analýzy:  dotazníky zaměstnancům – individuální náměty  vyhodnocení významnosti návrhů – společná diskuse  důležité zohlednit všechny stránky a články podniku

14 SWOT analýza  volba strategie  MAX-MAX strategie maximalizací silných stránek – maximalizovat příležitosti  MIN-MAX strategie minimalizací slabých stránek – maximalizovat příležitosti  MAX-MIN strategie maximalizací silných stránek – minimalizovat hrozby  MIN-MIN strategie minimalizací slabých stránek – minimalizovat hrozby

15 Finanční analýza  rozbor finanční situace firmy, najít a využít silné stránky firmy a zároveň napravit slabiny firmy  procentuální rozbor  poměrová analýza  poměrové ukazatele  likvidity  rentability  obratu  zadluženosti  …

16 Balanced Scorecard (BSC)  systém vyvážených ukazatelů výkonnosti podniku  problém podniků s propojením strategie s operativními činnostmi  výkonnost podniku pomocí čtyř perspektiv:  finanční  zákaznické  interních podnikových procesů  učení se a růstu  metoda publikovan á roku 1992  autoři: Robert S. Kaplan a David P. Norton

17 Zdroje [1]http://www.marketingovenoviny.cz/ [2] [3] [4] KOTLER, Philip: MARKETING MANAGEMENT, ISBN


Stáhnout ppt "Analýza vlastního podniku Zpracováno v rámci předmětu 126MPO Martina Faltýnová20.10.2009 SWOT a jiné."

Podobné prezentace


Reklamy Google