Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_EKO_09 MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_EKO_09 MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_EKO_09 MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA

2 Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: SWOT analýza, BCG analýza Anotace: Prezentace přibližuje základní informace z oblasti marketingové situační analýzy a na příkladech ukazuje sestavení konkrétních analýz. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba. EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

3 Marketingová situační analýza  SWOT analýza  součást marketingového řízení  je to metoda hodnocení marketingového prostředí firmy  2 části  SW analýza (hodnocení silných a slabých stránek)  OT analýza – hodnocení příležitostí a hrozeb na trhu EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

4 Marketingová situační analýza SW analýza Strengths – silné stránky Weaknesses – slabé stránky OT analýza Opportunities – příležitosti Threats - hrozby Struktura SWOT analýzy EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

5 Marketingová situační analýza  Přehled strategií vyplývajících ze SWOT analýzy SWOT Interní analýza S – silné stránkyW – slabé stránky Externí analýza O - příležitosti Strategie SO využít silné stránky pro získání konkurenční výhody Strategie WO překonat slabé stránky využitím příležitostí T - hrozbyStrategie ST využít silné stránky k eliminaci hrozeb Strategie WT eliminovat hrozby působící na naše slabé stránky EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

6 Marketingová situační analýza  SW analýza – je analýzou silných a slabých vnitřních stránek firmy  vnitřní analýza má dvojí účel:  stanovit možnosti a potenciál organizace  identifikovat vnitřní silné a slabé stránky  OT analýza – je analýzou vnějších příležitostí a hrozeb na trhu  demografické změny, hospodářská situace, konkurenční prostředí, politická situace EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

7 Marketingová situační analýza Interní faktory PozitivníNegativní StrengthsWeaknesses kvalitní produktslabé jméno zákaznická loajalitašpatná distribuce Externí faktory OpportunitiesThreats přístup na nové trhyzvýšení daní nové technologie EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

8 BCG analýza (portfoliová matice růstu)  jedna z nejpoužívanějších firemních analýz  slouží k analýze vlastního portfolia aktivit  porovnává růst a podíl výrobku na trhu  otazníky  malý podíl na trhu  rostoucí tendence  slabá pozice  zvážit, zda výrobek finančně podporovat, aby se stal hvězdou (nové výrobky) EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

9 BCG analýza (portfoliová matice růstu)  hvězdy  výrobky s velkým podílem na trhu  zdroj budoucích zisků (firma musí vynaložit prostředky na podporu prodeje, reklamu)  dojné krávy  vysoký podíl na trhu  nízký stupeň růstu  jejich výroba a prodej zajišťují prostředky pro ostatní výrobky EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

10 BCG analýza (portfoliová matice růstu)  bídní psi  nízký stupeň podílu na trhu  nízké tempo růstu  výrobky se nevyvíjejí, neperspektivní, ztrátové, zvážit jejich setrvání v portfoliu firmy EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

11 BCG analýza hvězdy BCG matice Podíl na trhu (%) vysoký nízký Tempo růstu trhu (%) nízké vysoké otazníky dojné krávy bídní psi EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

12 BCG analýza EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

13 Opakování Co je podstatou SW analýzy? Co je BCG analýza? Jaký je význam bídných psů v BCG analýze? EKO VY_32_INOVACE_EKO_09

14 Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., ISBN Kliparty jsou volně přístupné v programu Word. EKO VY_32_INOVACE_EKO_09


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_EKO_09 MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA."

Podobné prezentace


Reklamy Google