Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

P4 Analýza portfolia/ strategické plánování „Jestliže skutečně vynikáte v určité části trhu, pak za to dostanete zaplaceno“ Frank O´Keefe, president Armstrong.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "P4 Analýza portfolia/ strategické plánování „Jestliže skutečně vynikáte v určité části trhu, pak za to dostanete zaplaceno“ Frank O´Keefe, president Armstrong."— Transkript prezentace:

1 P4 Analýza portfolia/ strategické plánování „Jestliže skutečně vynikáte v určité části trhu, pak za to dostanete zaplaceno“ Frank O´Keefe, president Armstrong Corp.

2 Strategické plánování firmy určení poslání firmy identifikace strategických podnikatelských jednotek (SBUs) analýza a vyhodnocení financování obchodů identifikace nových obchodních příležitostí a jejich dosahování

3 Poslání firmy historie aktuální preference vedení tržní hospodářství zdroje firmy kompetence

4 Definice obchodů

5 Identifikace strat.podn.jednotek Oblast podnikání definovat ve třech „rozměrech“ (Abellova teorie): skupina zákazníků, která je obsluhována potřeby zákazníků, které jsou uspokojovány technologie, která je potřebná k uspokojení Charakteristika SBU: činnost/obchod, který lze plánovat izolovaně má své vlastní konkurenty má svého manažera odpovědného za zisk

6 Proč SBU? Jsou firmy, které se zabývají jen jednou oblastí podnikání; zpravidla je ale předmětem zájmu více podnikatelských aktivit pro jednotlivé SBU je nutné připravit marketingové plány, cíle, identifikovat oblast podnikání, odhadnout vývoj na trhu a jejich uplatnění - (schéma SBU versus podnik) základní otázkou pro podniky je výběr „správných“ SBU, protože ne všechny SBU jsou jednoznačné

7 Vyhodnocování portfolia podniku Identifikovat SBU pro potřeby podniku a pro zajištění současných a zítřejších „živitelů“, tj. zjištění, které SBU budovat, udržovat, sklízet a likvidovat BCG - Bostonská konzultační skupina založen na vztahu tempa růstu trhu a relativního tržního podílu trhu GE - General Electric založen na vícefaktorové analýze matice portfolia

8 Ansoffova matice Přístup založený na kombinace výrobek vs trh penetrace trhu vývoj výrobku rozvoj a posílení trhu diversifikace

9 Formulace strategie Porter - tři druhové strategie: nákladová priorita diferenciace ohnisko soustředění

10 Formulace programu a realizace „hardware“ strategie struktura systém „software“ styl zaměstnanci (staff) dovednosti (skills) sdílené hodnoty

11


Stáhnout ppt "P4 Analýza portfolia/ strategické plánování „Jestliže skutečně vynikáte v určité části trhu, pak za to dostanete zaplaceno“ Frank O´Keefe, president Armstrong."

Podobné prezentace


Reklamy Google