Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Věcná koordinace v ekonomickém vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Věcná koordinace v ekonomickém vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc."— Transkript prezentace:

1 Věcná koordinace v ekonomickém vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.

2 Věcná koordinace v ekonomickém vzdělávání 1.Podstata koordinace v EV a její hlediska 2.Hodnocení multiplicit 3.Rozmanitosti v interpretaci 4.Optimalizace věcné koordinace

3 1) Podstata koordinace v EV a její hlediska  Multiplicity v obsahu (učební osnovy, učební pomůcky, výklad učiteli)  Rozdíly v interpretaci obsahu EV (v učebních pomůckách, ve výkladu obsahu učiteli)

4 2) Hodnocení multiplicit  Pozitivní rysy ( variabilnější expozice výkladu učitelů různých EP, možnost násobné fixace)  Negativní rysy multiplicit (časové ztráty v procesu výuky, snížení motivace žáků k novému učivu)

5 3) Rozmanitosti v interpretaci  Česká transkripce cizích slov (inflace, devalvace, deflace, revalvace)  Definice ekonomických pojmů a kategorií (Peníze jsou jakýmkoli aktivem, které je všeobecně přijímáno při placení za zboží a služby nebo při úhradě dluhu. Peníze jsou prostředky, které slouží k vyjadřování ceny zboží a služeb.)  Pojetí obsahu ekonomického jevu a procesu nebo ekonomického pojmu (čistá inflace, sleva, skonto, bonus)  Rozsah ekonomických pojmů, ekonomické pojmy nižšího a vyššího řádu (ekonomické vztahy, peníze jsou hotovostní i bezhotovostní, zrušení – likvidace podniku, konkurz a vyrovnání, zánik podniku)  Výchozí základ v ekonomické teorii (merkantilismus, fyziokraté)

6  Výklad právních norem (živnostenské podnikání, obchodní zákoník, finanční zákony)  Posuzování hospodářské politiky (rovná daň, sociální dávky)  Výklad metodologických a metodických postupů (způsob účtování, statistických zjišťování)  Přístup hospodářské praxe (rozmanitost softwarového vybavení pro zpracování ekonomických hromadných dat, tvorba používaných formulářů)  Dodržování mezinárodní a státní normalizace (psaní obálek a adres, struktura obchodních dopisů)

7 4) Optimalizace věcné koordinace  Cíl optimalizace věcné koordinace (zmírňování neoprávněných multiplicit a sjednocování interpretace)  Metody optimalizace  Koordinace tvorby vzdělávacích programů (sjednocování osnov ekonomických předmětů)  Vedoucí autorství učebnic ekonomických předmětů (odpovědný autor koordinuje psaní učebnice)  Vedoucí redaktorství učebnic ekonomických předmětů (jeden vedoucí autor pro všechny učebnice ekonomických předmětů vydávaných jedním nakladatelem)  Výběr vydavatelů učebnic ekonomických předmětů (roztříštěnost vydavatelských organizací, potřeba určité míry monopolizace)  Schvalování učebnic ekonomických předmětů z jednoho centra (schvalovací doložka MŠMT ČR)  Práce předmětových komisí na školách (využití rámcových vzdělávacích programů, vytváření školských vzdělávacích programů, zpracování didaktických materiálů a příprav na vyučovací hodiny, příprava k maturitám)


Stáhnout ppt "Věcná koordinace v ekonomickém vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc."

Podobné prezentace


Reklamy Google