Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ÚVOD DO ŽELEZNIC HISTORIE 1828 České Budějovice – Linz 1830 Praha – Lány 1839 Wien – Břeclav – Brno 1841 Břeclav – Přerov – Olomouc 1845 Olomouc – Praha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ÚVOD DO ŽELEZNIC HISTORIE 1828 České Budějovice – Linz 1830 Praha – Lány 1839 Wien – Břeclav – Brno 1841 Břeclav – Přerov – Olomouc 1845 Olomouc – Praha."— Transkript prezentace:

1

2 ÚVOD DO ŽELEZNIC

3 HISTORIE 1828 České Budějovice – Linz 1830 Praha – Lány 1839 Wien – Břeclav – Brno 1841 Břeclav – Přerov – Olomouc 1845 Olomouc – Praha 1849 Brno – Česká Třebová 1851 Praha – Děčín - Dresden

4

5

6

7 ŽELEZNIČNÍ KORIDORY zakotveny v mezinárodních dohodách hlavní transitní směry cíle úprav:cíle úprav: –zvýšení traťové rychlosti –zvýšení třídy zatížení –zvýšení bezpečnosti žel. dopravy –zvýšení kultury cestování (rekonstrukce žst.) –úpravy pro provoz jednotek s naklápěcí skříní –zkrácení jízdních dob

8

9

10

11

12 KOSTĚNICE

13 ŽELEZNIČNÍ KORIDORY I. koridorI. koridor Německo – Děčín – Praha – Česká Třebová – Brno – Břeclav – Rakousko / Slovensko II. koridorII. koridor Rakousko – Břeclav – Přerov – Ostrava – Petrovice u. K. – Polsko, spojovací větev Přerov – Čes. Třebová III. koridorIII. koridor Německo – Cheb – Plzeň – Praha – Olomouc – Ostrava – Mosty u Jablunkova – Slovensko IV. koridorIV. koridor Německo – Děčín – Praha – Veselí n. L. – České Budějovice – Horní Dvořiště – Rakousko

14

15 KOLEJ – geometrické uspořádání RozchodRozchod –vzdálenost vnitřních ploch hlav kolejnic –měřeno 14 mm pod jejich temenem –1435 mm Směrové poměrySměrové poměry –úseky přímé –úseky ve směrovém kružnicovém obluku Sklonové poměrySklonové poměry –úseky vodorovné a úseky ve sklonu (stoupání/klesání)

16 1435 mm 600 mm

17 KONSTRUKCE ŽEL. TRATI ŽELEZNIČNÍ SPODEKŽELEZNIČNÍ SPODEK trať v náspu nebo zářezu –zemní těleso –stavby železničního spodku (umělé) ŽELEZNIČNÍ SVRŠEKŽELEZNIČNÍ SVRŠEK jízdní dráha pro vozidla nese a vede kolejová vozidla –kolejnice, upevňovadla, pražce, kolejové lože

18 SVRŠEK: kolejnice, upevňovadla, pražce, kolejové lože SPODEK: zemní těleso, stavby, drobné stavby

19

20

21

22 zemní těleso stavba žel. spodku

23 HLAVA STOJINA PATA

24

25 upevnění kolejnice pražec štěrk (kolejové lože)

26 PRŮJEZDNÝ PRŮŘEZ obrazec v rovině kolmé k ose koleje prostor nad a vedle koleje, který musí být vždy volný pro bezpečný průjezd železničních vozidel do něho je vepsán OBRYS VOZIDLA –omezuje rozměry vozidel a nákladu

27

28

29 DOPRAVNY místo na dráze sloužící k řízení jízdy vlaků s kolejovým rozvětvením železniční stanice výhybna odbočka bez kolejového rozvětvení hláska hradlo oddílové návěstidlo autobloku

30 GRAFIKON VLAKOVÉ DOPRAVY nákresný jízdní řád diagram dráha – čas druhy vlaků rozlišeny barvou druhy dle počtu traťových kolejí: jednokolejný … obousměrný provoz dvoukolejný … jednosměrný provoz

31 KOMBINOVANÁ DOPRAVA použití více dopravních prostředků nedochází k výměně obalu (kontejnery,…) NEDOPROVÁZENÁ –překládka v terminálech, přeprava bez řidiče kontejnery návěsy výměnné nástavby DOPROVÁZENÁ –kamiony a nákl. automobily na železničních vozech –přeprava se „spícím řidičem“ –ROLA (Rollende landstrasse)

32

33

34

35

36

37

38


Stáhnout ppt "ÚVOD DO ŽELEZNIC HISTORIE 1828 České Budějovice – Linz 1830 Praha – Lány 1839 Wien – Břeclav – Brno 1841 Břeclav – Přerov – Olomouc 1845 Olomouc – Praha."

Podobné prezentace


Reklamy Google