Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Železniční dvojkolejné příhradové mosty. Dvojkolejné mosty z ekonomického hlediska vhodné pro větší rozpětí + menší spotřeba oceli na hlavní nosnou konstrukci.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Železniční dvojkolejné příhradové mosty. Dvojkolejné mosty z ekonomického hlediska vhodné pro větší rozpětí + menší spotřeba oceli na hlavní nosnou konstrukci."— Transkript prezentace:

1 Železniční dvojkolejné příhradové mosty

2 Dvojkolejné mosty z ekonomického hlediska vhodné pro větší rozpětí + menší spotřeba oceli na hlavní nosnou konstrukci + menší náklady na spodní stavbu -znemožnění provozu při rekonstrukcích a opravách Příhradové mosty použití při rozpětí nad 40 metrů + lepší využití pevnosti v mezipásových prutech => menší hmotnost - větší počet prvků => pracnější výroba

3 Rozdělení Podle polohy mostovky : - s dolní mostovkou - s horní mostovkou Podle typu mostovky : - s kolejovým ložem - s mostnicemi - s přímým uložením kolejnic

4 Mosty s dolní mostovkou + nepotřebují velkou stavební výšku => vyskytují se proto častěji Tvary příhradových nosníků : svislicová soustava - pro střední rozpětí kosoúhlá soustava - působí klidněji - větší rozpětí podélníků - větší hmotnost mostovky svislicová soustavakosoúhlá soustava

5 Hlavní nosníky : - průřezy pásových prutů se navrhují jako dvoustěnné svařované z plechů do tl. 50mm Počet hlavních nosníků dva hl. nosníky - pro dostatek stavební výšky tři hl. nosníky - pro malou stavební výšku, působí však hůře esteticky dva hl. nosníkytři hl. nosníky

6 Mosty s horní mostovkou -Potřebují velkou stavební výšku => nejsou příliš časté Tvary příhradových nosníků : - kosoúhlá soustava, doplněná v krajních příhradách o dva prutu - svislicová soustava, s vynecháním sudých svislic, pro prostě uložené nosníky kosoúhlá soustavasvislicový soustava

7 Hlavní nosníky : - průřezy pásových prutů se navrhují stejně jako u mostů s dolní mostovkou Počet hlavních nosníků : - většinou dva, výjimečně tři hlavní nosníky - osová vzdálenost menší než u mostů s dolní mostovkou => snížení spotřeby oceli na mostovku a zmenšení šířky opěr a pilířů Pozor na narušení bezpečnosti konstrukce proti převržení, nutno posoudit statickým výpočtem ! !

8 Mostovka s kolejovým ložem + pro vyšší traťové rychlosti ( do 180 km/h ) + tlumí vibrace snižuje hlučnost, zmenšuje nebezpečí únavy + snadná výšková a směrová rektifikace + umožňuje průjezd čističky kolejového lože - velká stavební výška - velká hmotnost => prodražuje konstrukci Typy žlabů pro kolejové lože : - ocelový žlab - betonový žlab

9 Ocelový žlab pro kolejové lože použití pro horní a dolní polohu mostovky tvar žlabu min. tl. plechu dna žlabu je 14mm, tl. šikmých boku 12mm pro horní polohu mostovky je horní pásnice hlavního nosníku tvořena dnem žlabu pro dolní polohu mostovky závisí typ připojení mostovky na rozpětí mostu

10 Betonový žlab pro kolejové lože použití pouze pro horní polohu mostovky žlab se provádí nejčastěji jako monolitický spolupůsobící s nosnou konstrukcí spolupůsobení se zajistí spřežením s hlavními nosníky spřažením se přenáší podélné smykové síly malé smykové sílyvelké smykové síly Provedení pro :

11 Mostovka s mostnicemi + nejrozšířenější na našich tratích => velké zkušenosti + malá stavební výška - omezená traťová rychlost ( do 120 km/h ) - tvrdá a hlučná jízda, nedostatek kvalitních mostnic varianty výškového uspořádání podélníků a příčníků : nasazené podélníky na příčníkyzapuštěné podélníky nevhodné vhodné


Stáhnout ppt "Železniční dvojkolejné příhradové mosty. Dvojkolejné mosty z ekonomického hlediska vhodné pro větší rozpětí + menší spotřeba oceli na hlavní nosnou konstrukci."

Podobné prezentace


Reklamy Google