Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KRIZE NENÍ HROZBOU! JE PŘÍLEŽITOSTÍ K ROZVINUTÍ DOSUD OPOMÍJENÝCH PŘEDNOSTÍ TRŽNÍ EKONOMIKY. Zbyněk Pitra, předseda Rady expertů ČMA Golem klub, Praha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KRIZE NENÍ HROZBOU! JE PŘÍLEŽITOSTÍ K ROZVINUTÍ DOSUD OPOMÍJENÝCH PŘEDNOSTÍ TRŽNÍ EKONOMIKY. Zbyněk Pitra, předseda Rady expertů ČMA Golem klub, Praha."— Transkript prezentace:

1 KRIZE NENÍ HROZBOU! JE PŘÍLEŽITOSTÍ K ROZVINUTÍ DOSUD OPOMÍJENÝCH PŘEDNOSTÍ TRŽNÍ EKONOMIKY. Zbyněk Pitra, předseda Rady expertů ČMA Golem klub, Praha 19.ledna 2012

2 Exogenní jevy Organizace působící v tržní ekonomice jsou nejenom ekonomické, ale také společenské subjekty! INSTITUCE Veřejná správa Transparentnost Právní systém SOCIÁLNÍ A POLITICKÉ PODMÍNKY Hodnoty Kvalita života Kultura a vzdělanost ZDROJE Lidé Informace a znalosti Kapitál Suroviny TRŽNÍ EKONOMIKA (KAPITALISMUS) Regulace, legislativa, vymahatelnost práva POZITIVNÍ PŘÍNOSY: Prosperita, Rozvoj a inovace Výše příjmů Příležitosti Sociální nerovnost Škody na ŽP Finanční nejistota NEGATIVNÍ DOPADY SPOLEČNOST Společensky rušivé jevy, korupce, nepotismus, …

3 Hodnota pro zákazníka cílová skupina její potřeby a požadavky sortiment nabídky Zdroje zisku plán příjmů struktura nákladů marže produktivita KLÍČOVÉ ZDROJE pracovníci technologie, produkty prodej, distribuce, značka KLÍČOVÉ PROCESY pracovní činnosti postupy a metriky standardy Změna kteréhokoli z těchto čtyř prvků ovlivní působení ostatních prvků i celku DEFINUJ HODNOTU PRO ZÁKAZNÍKA I PRO ORGANIZACI SAMOTNOU VYMEZ FORMY JAK TUTO HODNOTU ZÍSKÁ ZÁKAZNÍK A JAK ORGANIZACE DOSAŽITELNOSTVÝNOSNOST PROVEDITELNOST Konkurence cenou Konkurence kvalitou (diferenciací) Klasický model podnikání MAXIMALIZACE HODNOTY PRO AKCIONÁŘE

4 Podnikatelské myšlení manažerů STRATEGICKÉ MYŠLENÍ SYSTÉMOVÝ PŘÍSTUPZDRAVÉ HOSPODAŘENÍ Identifikace příležitostiStanovení podnikatelských cílů Za jakých podmínek jsou dosažitelné? Podmínky dosažitelnosti cílů Proveditelnost interních opatření Scénáře provádění strategie Opatření ke vzniku podmínek dosažitelnosti Ekonomické výnosy (zisk) Dopady na životní prostředí Sociální přínosy a důsledky Rentabilita investic do jejich realizace Vyplatí se investice do realizace těchto opatření? Jaký společenský prospěch byl vytvořen? PODNIKATELSKÁ ETIKA Vyhodnocení jejího potenciálu

5 Stakeholders a veřejný zájem Dělba s partnery, společenské náklady HODNOTY Outsourcing, akvizice, fúze Vyladění uvnitř organizace i s partnery ZDROJEPROCESY VÝNOSY PŘIDANÁ HODNOTA INOVACE INFRASTRUKTURAINSTITUCE Nový model podnikání OPTIMALIZACE SPOLEČENSKÉHO PROSPĚCHU (CSV)

6 Působení manažerů v dnešních organizacích se mění 1 Mocenská autorita stupně pozice v hierarchii managementu organizace úkoly příkazy kontrola plnění Hlavní role: Zajistit plnění uložených úkolů kontrolou plnění za tím účelem vydaných příkazů podřízeným. Opory: profesní kompetence, rozhodovací pravomoci

7 Působení manažerů v dnešních organizacích se mění 2 Hlavní role: Vytvořit podmínky pro splnění podnikatelských cílů organizace Osobní autorita PROFESNÍ ZPŮSOBILOSTI: Manažerské techniky a metody Rozhodování Interní vazby Externí kontakty Mentoring a koučování VŮDCOVSKÉ SCHOPNOSTI: Osobní charisma Komunikace Vizionářství Podněcování Podpora Asertivita a empatie Manažerská etika OSOBNÍ PŘÍKLADDŮVĚRYHODNOST

8 Základní východiska diskuse Globální světová ekonomika je komplexní adaptivní systém; jeho integrální součástí jsou také podnikatelské subsystémy. Tržní ekonomika prochází pravidelnými krizemi v okamžiku, kdy působení podnikatelských subsystémů snižuje entropii nadřazeného systému (je v rozporu s trendy jeho vývoje). Řešení interních rozporů uvnitř komplexního systému je podmínkou jeho dalšího rozvoje (zvyšování efektivity jeho fungování). I příležitostí ke změně rolí jednotlivých subsystémů. Změna role (chování) podnikatelských subsystémů je založena na provedení podstatné změny - skokové inovace - stávajících modelů podnikání. Inovace modelu podnikání vyžaduje vznik externí infrastruktury, podporující jeho přijetí společností. A také změnu skladby i charakteru institucí, vymezujících stav společnosti (jejího společenského vědomí). Efektivita nového modelu podnikání je podmíněna provedením podstatných změn v působení manažerů dnešních organizací: musí opustit formální sílu mocenské pozice v hierarchické struktuře a rozvíjet neformální leadership v síťové struktuře vazeb týmů aplikujících self-management.


Stáhnout ppt "KRIZE NENÍ HROZBOU! JE PŘÍLEŽITOSTÍ K ROZVINUTÍ DOSUD OPOMÍJENÝCH PŘEDNOSTÍ TRŽNÍ EKONOMIKY. Zbyněk Pitra, předseda Rady expertů ČMA Golem klub, Praha."

Podobné prezentace


Reklamy Google