Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Motivační seminář Opava 24.11.2009 Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Motivační seminář Opava 24.11.2009 Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována."— Transkript prezentace:

1 Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2 Vztah podnikání a sociálního podnikání Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. podnikatelský záměr sociálního podniku/družstva se liší pořadím hodnot než nástroji a technikami managementu stejně jako u běžného podnikání se z VIZE odvíjí STRATEGIE a konkrétní taktika, techniky a marketingové chování VIZE: PODNIK SOCIÁLNÍ PODNIK peníze, osobní cíle společný, obecně prospěšný cíl, osobní cíle tržní podíl tržní podíl a jeho vztah k cílům maximální výnos peníze pro rozvoj a plnění cílů kvalita a cena kvalita a cena postup, techniky postup, techniky Sociální podnik není o „jiném podnikání“, pouze se liší firemní kultura a pořadí hodnot, uznávané stakeholdery, jeho vztahy k prostředí (případně zaměstnancům

3 Vzdělávání pro sociální podnikání kdo je potenciální „zákazník“, příjemce znalostí a kompetencí změna zakladatele podniku nebo manažera na sociálního podnikatele nebo manažera sociálního podniku NENÍ INSTITUCIONALIZOVATELNÁ vzdělávání  Proporce závisí na typu SP, dle o zaměření budou jiné u typu WISE nebo např. typu „enviro“ Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Obsah vzdělávánípodniksoc.podnik Bussines, management,100%90-70% „ideologie“, hodnoty, vztahy 0%10-30% Sociální aspekty a techniky5 – 10%10-30%

4 Příklady Irsko sociální podniky soběstačné v průměru ze 75% více spolupracují a propojují se s municipalitami (např. komunitní centra) ZÁVISLOST : na veřejné podpoře (finanční, nejčastěji „programy“ pro zaměstnanost znevýhodněných) na podpoře privátní (odvíjí se od CSR, typy „AWARD“ apod.) na obchodní podpoře s využitím budovaného vlastního sociálního kapitálu nebo CSR vztahů Propagovaná základní idea: Snižování závislosti nebo nezávislost na veřejné podpoře. Veřejná podpora v politickém kontextu a vlivem dopadů současné krize je považována za nespolehlivou a nestabilní Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

5 Vztah CSR a sociálního podnikání Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. CSR je nástroj moderního podnikání k maximalizaci zisku SOCIÁLNÍ PODNIK/DRUŽSTVO maximalizuje svůj benefit předem primárně určený (v účetní i „naturální“ podobě) (Nelze zaměňovat sociální podnikání s projevy CSR) MOTIVACE manažerů CSR podnik se rád podělí o odměnu s manažery, pokud jsou akcionáři spokojeni se ziskem SP musí mít také možnost motivovat své manažery, pokud je splněn primární (a deklarovaný) cíl PODMÍNKA: transparentnost, eticky únosná míra

6 Podpora SP a vzdělávání v počátku se všude na světě jedná o malé a mikro-podniky sociálním podnikem může být/stát se výjimečně i existující „komerční“ podnik V zásadě dvě cesty k podpoře (včetně vzdělávání) : plošná podpora – bez výběru, filtru, vyšší riziko „ztrát“ dochází k jakémusi „přirozenému výběru“ (příkladem je současný grantový program MPSV ČR IOP a OPLZZ výzva 30) přísný filtr, podmínkou je např. vzdělávání nositelů PZ a manažerů podobně jako u programu START (OPPI – ČMZRB) Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

7 Měření sociální přidané hodnoty Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. znalosti o těchto postupech metodách by měly být ve výbavě nositelů i manažerů SP Existují dvě hlediska a důvody: hlavní – vnitřní systém prokazování prospěchu „tripple-bottom-line“ vůči stakeholderům vedlejší – obhájení veřejné nebo privátní podpory (pověstný „účel“ a dopad, návratnost vložených veřejných financí, který téměř v žádných podobných souvislostech neumí státní správa změřit a spočítat

8 Motivační seminář Opava Díky za pozornost – příležitost k diskusi Karel Rychtář Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.


Stáhnout ppt "Motivační seminář Opava 24.11.2009 Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována."

Podobné prezentace


Reklamy Google