Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_EKG.1.19 Člověk a prostředí Vytvořeno: Ověřeno: Třída:NS1

2 Člověk a prostředí Vzdělávací oblast:Enviromentální vzdělávání Předmět:Ekologie Ročník:1. Autor:Radomíra Hradilová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova:přírodní zdroje obnovitelné, neobnovitelné, Anotace:Materiál je určen pro výuku předmětu ekologie. Vysvětluje vliv člověka na ŽP význam jeho ochrany a obsahuje interaktivní prvky k aktivizaci žáků a procvičení učiva.

3 Význam ochrany životního prostředí Cíle: – Uchovat takovou kvalitu životního prostředí, která zajistí základní potřeby lidstva: Estetické Rekreační Produkční Zajistit stálou produkci rostlinných a živočišných látek

4 Vliv člověka na ŽP Člověk ovlivňuje životní prostředí zejména tím, že: – využívá přírodní zdroje – produkuje odpadky

5 Přírodní zdroje obnovitelné Rostliny, živočichové - zdroje potravy a surovin – dřevo, bavlna, vlna, kůže Voda – obnovuje se částečně sama (samočistí schopnost), částečně činností lidí (ČOV.) Ovzduší – postupná změna složení atmosféry s globálními nebo lokálními důsledky (skleníkový efekt, ozónová díra, smog, … ). Půda – při rozumném využívání se zachovávají vlastnosti a tím i úrodnost.

6 Přírodní zdroje neobnovitelné Nerostné bohatství – jejich zásoby jsou omezené a tím, vyčerpatelné. Jakmile se spotřebují, bude lidstvo nuceno hledat jejich náhradu. – Uhlí – Ropa – Zemní plyn – Kovové rudy – Nekovové prvky a sloučeniny – síra, fosfor, …

7 Uveďte, zda jsou následující zdroje obnovitelné (O) nebo neobnovitelné (N) Benzín Solární energie Biomasa Uhlí Vodní energie Nafta Větrná energie Zemní plyn Termální energie

8 Uveďte, zda jsou následující zdroje obnovitelné (O) nebo neobnovitelné (N) Benzín N Solární energie O Biomasa O Uhlí N Vodní energie O Nafta N Větrná energie O Zemní plyn N Termální energie O

9 Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google