Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“"— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_EKG.1.08 Voda Vytvořeno: Ověřeno: Třída: NS1

2 Voda Vzdělávací oblast: Enviromentální vzdělávání Předmět: Ekologie
Ročník: 1. Autor: Radomíra Hradilová Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: voda, hydrosféra, hydrologický cyklus Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu ekologie. Vysvětluje podrobněji význam vody pro živé organismy , rozdělení organismů podle nároků na vodu a seznamuje s hydrologickým cyklem. Obsahuje interaktivní prvky k aktivizaci žáků a procvičení učiva.

3 Voda Význam pro živé organismy:
Rozpouštědlo a transportní látka (příjem, transport a výdej látek). Prostředí pro chemické reakce. Termoregulace. Regulace vnitrobuněčného napětí. Živina – fotosyntéza.

4 Voda Hydrosféra sladká voda (3 %) - 2/3 v ledovcích
koloběh vody (9 % vodních par z moře dopadne na pevninu) chemické složení obsah O2 salinita teplota - hustota (max. při 4°C)

5 Poměr slané a sladké vody na Zemi

6 Voda a živé organismy Získávání vody suchozemskými organismy:
živočichové - příjem pitím a rozkladem živin z metabolismu (štěpení tuků) rostliny - příjem ze země kořenovým systémem (znemožněn ve zmrzlé půdě) Druhy rostlin podle nároků na vodu: Hygrofilní – (= vlhkomilné) v blízkosti vod, slabá kutikula, (puškvorec) Hydrofilní – (vodní) přímo ve vodě Xerofilní - velice suché prostředí - silná kutikula, ochlupení, trny (sukulenty - zdužnatělé listy - zásoby vody)

7 Koloběh vody v přírodě Hydrologický cyklus
Popište slovně schéma hydrologického cyklu

8 Řešte testové otázky Mezi abiotické faktory nepatří
světelné záření symbióza organismů chemické složení půdy a vzduchu Které konstatování je správné? UV záření je zdrojem energie pro fotosyntézu nazýváme světelné záření je neviditelné a poškozuje živé organismy

9 Řešte testové otázky Mezi abiotické faktory nepatří
světelné záření symbióza organismů chemické složení půdy a vzduchu Které konstatování je správné? UV záření je zdrojem energie pro fotosyntézu nazýváme světelné záření je neviditelné a poškozuje živé organismy

10 Řešte testové otázky Mezi abiotické faktory nepatří
světelné záření symbióza organismů chemické složení půdy a vzduchu Které konstatování je správné? UV záření je zdrojem energie pro fotosyntézu nazýváme světelné záření je neviditelné a poškozuje živé organismy

11 Doplňte chybějící výrazy
Doplňte chybějící slova v následujících charakteristikách funkce vody látka (příjem a výdej látek) Prostředí pro reakce Regulace tělesné Regulace vnitrobuněčného Živina pro

12 Doplňte chybějící výrazy
Doplňte chybějící slova v následujících charakteristikách funkce vody Transportní látka (příjem a výdej látek) Prostředí pro reakce Regulace tělesné Regulace vnitrobuněčného Živina pro

13 Doplňte chybějící výrazy
Doplňte chybějící slova v následujících charakteristikách funkce vody Transportní látka (příjem a výdej látek) Prostředí pro chemické reakce Regulace tělesné Regulace vnitrobuněčného Živina pro

14 Doplňte chybějící výrazy
Doplňte chybějící slova v následujících charakteristikách funkce vody Transportní látka (příjem a výdej látek) Prostředí pro chemické reakce Regulace tělesné teploty Regulace vnitrobuněčného Živina pro

15 Doplňte chybějící výrazy
Doplňte chybějící slova v následujících charakteristikách funkce vody Transportní látka (příjem a výdej látek) Prostředí pro chemické reakce Regulace tělesné teploty Regulace vnitrobuněčného napětí Živina pro

16 Doplňte chybějící výrazy
Doplňte chybějící slova v následujících charakteristikách funkce vody Transportní látka (příjem a výdej látek) Prostředí pro chemické reakce Regulace tělesné teploty Regulace vnitrobuněčného napětí Živina pro fotosyntézu

17 Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“"

Podobné prezentace


Reklamy Google