Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY 1. část: TRENDY, POJMY, PRINCIPY.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY 1. část: TRENDY, POJMY, PRINCIPY."— Transkript prezentace:

1 ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY 1. část: TRENDY, POJMY, PRINCIPY

2 SCREENING Krok 0 vstupního hodnocení USV Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 23. května 2012 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování kapacit podpory udržitelné výroby a spotřeby v Libereckém kraji

3 Screening představuje první kontakt s podnikem Cíle screeningu: Získat informace o podniku Informovat podnik o VH USV a jeho možných přínosech v podniku Vybrat vhodné subjekty pro vstupní hodnocení Připravit podmínky pro zdárný průběh vstupního hodnocení u vybraných subjektů

4 Screening představuje soubor otázek z následujících oblastí: Základní údaje (průmyslový sektor, počet zaměstnanců, obrat podniku, seznam hlavních produktů a materiálových vstupů, roční náklady na materiálové a energetické vstupy) Systémy (systémy řízení, plánování, soulad s legislativou, vnější vztahy, vnitřní vztahy) Procesy (potenciál pro investičně náročná opatření, potenciál pro neinvestiční a organizační opatření, potenciál v oblasti náhrady materiálových vstupů, potenciál v oblasti náhrady energetických vstupů) Produkty (potenciál pro ekodesign)

5 Účel screeningového dotazníku Dotazník je pouze vodítkem, není jej nutné vyplňovat (slouží jako seznam otázek, na které se ptát) Výsledky screeningu slouží pouze pro potřeby Manažera USV za účelem dalšího jednání s podnikem Screeningový dotazník je po vyplnění důvěrný pouze pro potřeby manažera USV a obvykle není poskytován ani dotyčnému podniku, ani jiným subjektům Indikace potenciálu ve fázi screeningu má intuitivní charakter, nebude vždy podpořena objektivními fakty

6 Obsah screeningového dotazníku 1. Základní údaje o podniku Zájmové skupiny 2. Indikace potenciálu v oblasti zájmových skupin 2.1 Indikace potenciálu v oblasti vztahů se zájmovými skupinami 2.2 Indikace potenciálu v oblasti souladu s legislativou 2.3 Indikace potenciálu pro zlepšení image

7 Systémy 3. Indikace potenciálu v oblasti systémů 3.1 Indikace potenciálu v oblasti systému řízení 3.2 Indikace potenciálu v oblasti plánování 3.3 Indikace potenciálu v oblasti vnitřních vztahů (vrcholová úroveň) 3.4 Indikace potenciálu v oblasti vnitřních vztahů (střední úroveň)

8 Procesy 4. Indikace potenciálu v oblasti procesů 4.1 Indikace potenciálu pro investičně náročná opatření (pro materiálové i energetické toky společně) 4.2 Indikace potenciálu pro neinvestiční a organizační opatření (pro materiálové i energetické toky společně) 4.3 Indikace potenciálu v oblasti náhrady materiálových vstupů šetrnějšími anebo obnovitelnými materiály 4.4 Indikace potenciálu v oblasti náhrady energetických vstupů šetrnějšími vstupy anebo obnovitelnými zdroji energie (OZE)

9 Produkty 5. Indikace potenciálu v oblasti produktů 5.1 Indikace potenciálu pro design produktu 5.2 Indikace potenciálu pro jednotlivé strategie ekodesignu

10 Shrnutí výsledků Indikace potenciálu v oblasti systémů Indikace potenciálu v oblasti zájmových skupin Indikace potenciálu v oblasti procesů Indikace potenciálu v oblasti produktů Celková indikace potenciálu pro investiční opatření v procesech, resp. připravenost podniku investovat do inovací, ekoefektivních opatření Shrnutí výsledků screeningu je podkladem pro zprávu / dopis pro podnik, ve které lze lépe specifikovat realizaci a předpokládané výstupy vstupního hodnocení USV

11 Děkuji za pozornost Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ENVIROS, s. r. o. Tel.:


Stáhnout ppt "ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY 1. část: TRENDY, POJMY, PRINCIPY."

Podobné prezentace


Reklamy Google