Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Turistické produkty MAS chtějí být aktivní-akční v cestovním ruchu 2.4.2015 Petr Kratochvíl Ing. Petr Kratochvíl.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Turistické produkty MAS chtějí být aktivní-akční v cestovním ruchu 2.4.2015 Petr Kratochvíl Ing. Petr Kratochvíl."— Transkript prezentace:

1 Turistické produkty MAS chtějí být aktivní-akční v cestovním ruchu Petr Kratochvíl Ing. Petr Kratochvíl

2 Když se řekne turistický produkt, produktový balíček, zájezd Petr Kratochvíl

3 Produkt CR Petr Kratochvíl Souhrn veškeré nabídky soukromého či veřejného subjektu podnikajícího v CR nebo CR koordinujícího Zájezd = nejznámější produkt Programový balíček činnosti, jejichž výsledkem je soubor vzájemně se doplňujících služeb, které zohledňují individuální přání zákazníka a jsou prodávány za jednotnou cenu Zboží – suvenýry, knižní průvodce, mapy apod., či služby (ubytovací, stravování, doprava, služby průvodců apod.)

4 Petr Kratochvíl Specifika typického turistického produktu CR Osobní poskytování Nemožnost služby skladovat Omezená životnost Častá platba předem, za produkt, který není možno předem vyzkoušet Ovlivňován faktory, které nelze ovlivnit (počasí, další účastníci, sezónnost, komplexnost)

5 Petr Kratochvíl Různá úroveň komplexnosti Komplex služeb, balíček (zájezd) Destinace s ucelenou nabídkou atraktivit, služeb a potencionálních zážitků (Chorvatské moře, Valašské království) Kompletní zážitek od chvíle, kdy návštěvník opustil domov, do doby návratu (únosná kapacita)

6 Produkt CR Petr Kratochvíl cokoliv, co může být nabízeno na trhu a může uspokojovat přání a potřeby zákazníků (např. spotřební výrobky, výrobní zařízení, služby nebo myšlenky). V případě cestovního ruchu je produktem služba. Chci zážitek !!!!!!!

7 Druhy turistických produktů Dojmové Národní (nadnárodní) Regionální tématické, lokální, časové Programové (prodejný balíček) Nadregionální (národní ???) Regionální konkrétní, monotématické, výběr z nej… Petr Kratochvíl

8 Turistický produkt – programový (prodejní) Petr Kratochvíl Turistickým produktem se rozumí komplex vnitřně provázaných, seriózně fungujících základních a doplňkových služeb, které jsou závazné pro jejich provozovatele, a jenž je umístitelný a uplatnitelný na trhu cestovního ruchu prostřednictvím cestovních kanceláří.

9 Legislativa, zákon č.159/1999, Sb Petr Kratochvíl Definice zájezdu (1) Zájezdem se rozumí předem sestavená kombinace alespoň dvou z následujících služeb, je-li prodávána nebo nabízena k prodeji za souhrnnou cenu a je-li služba poskytována po dobu přesahující 24 hodin nebo když zahrnuje ubytování přes noc, a) doprava, b) ubytování, c) jiné služby cestovního ruchu, jež nejsou doplňkem dopravy nebo ubytování a tvoří významnou část zájezdu nebo jejichž cena tvoří alespoň 20 % souhrnné ceny zájezdu. Oddělené účtování za jednotlivé položky téhož zájezdu nezprošťuje subjekt, který je oprávněn nabízet a prodávat zájezdy, závazků podle tohoto zákona.

10 Legislativa, zákon č.159/1999, Sb Petr Kratochvíl (2) Zájezdem podle tohoto zákona není kombinace služeb cestovního ruchu a) sestavená až na základě individuálního požadavku, b) prodávaná jinému podnikateli za účelem jeho dalšího podnikání, nebo c) jejíž nabídka a prodej nesplňuje znaky živnostenského podnikání.1) (3) Prodávat zájezd mohou jen osoby uvedené v § 2 odst. 1 uzavřením cestovní smlouvy.2) Zprostředkovávat prodej zájezdu mohou jen osoby uvedené v § 2 a 3.

11 Turistický produkt na trhu Petr Kratochvíl

12 Podíl CK na trhu Petr Kratochvíl Domácí cestovní ruch Celkem 5,5 mil. obyvatel, z toho cca přes CK (Čedok 70000, ATIS 45000, ostatní 35000) Incoming Trendy směřují k individuálním cestám Podíl přes CK je stále velký (cesty i šité na míru)

13 aby krásy naší země byly ztvárněny do formy, kterou lze prodávat ??? Petr Kratochvíl Jak na to

14 Jak na to ? Petr Kratochvíl CK prodává to, co jí přináší max. zisk a min. riziko Regiony chtějí přilákat více turistů na své území, musejí jít do rizika, které mohou eliminovat kvalitní přípravou a účinným marketingem Nutná aktivita regionů k prosazení produktu pro jeho území u CK kvalita, komplexnost, spolupráce, záruky, pravdivost Chci zážitek !!!!!!!

15 Jak na to ? Petr Kratochvíl CK prodává prioritně jen ubytování – “postel“, výjimečně turistický produkt obchodní vazby s provozovateli řeší zatím bilaterálně Co to ovlivňuje neznalost regionů a tak např. poptávka ze zahraničí je zaměřena na Prahu, Český Krumlov, Karlovy Vary Absence komplexní záruky kvality služeb

16 Závěry z historických jednání tvůrců produktů s CK Petr Kratochvíl Chybí vzájemná intenzivní komunikace mezi regiony a CK Minimální znalost zahraničních CK o regionech Česka Jednání se zahraničními partnery stojí na osobních kontaktech Příprava produktu min. 1 rok předem (červenec na následující rok) Nezbytná garance kvality služeb ze strany regionů (předjednání s CK) Velké CK si dohodnou ubytovací služby samy Problémová komunikace ze strany regionů – garantů produktů (neaktuální, nevědomost …)

17 Co je na trhu ? Petr Kratochvíl

18 Valašské království Územní Tematický Celoroční Pro zahraniční i pro domácí CR Prodej ??? Soubor produktů Petr Kratochvíl

19 Valašské království Petr Kratochvíl

20 Česká inspirace Tematický (kultura, hudba …) Územní (celé Čechy) Spojení silných Jednotná propagace Prodej ??? Soubor aktivit Petr Kratochvíl

21 Česká inspirace Petr Kratochvíl

22 Baťův kanál Územní Tematický – vodní cesta Dlouhodobý Investiční Sezónní ??? Prodej ??? Soubor produktů Petr Kratochvíl

23 Baťův kanál Petr Kratochvíl

24 Krušnohorský okruh Petr Kratochvíl

25 Turistický produkt - obsah bez kreativity to nejde !!! Petr Kratochvíl

26 Turistický produkt Petr Kratochvíl Cílová skupina Charakteristika (náročnost, dostupnost, …) Turistické atraktivity (zajištění, otevírací doby..) Doplňkové atraktivity (provoz bazénů, akce, …) Zajištění základních služeb (stravování, ubytování, doprava, průvodci, půjčovny …) Nepřímé služby (otevření obchodů, bankomaty, praní prádla, internet, zdravotní služby… ) Marketingový název

27 Turistický produkt Cena Forma prezentace (propagace, přímé oslovení…) Forma nabídky (výstavy, katalogový prodej, internet, jednání s CK …) Zpětná vazba Produkt manažer Jakost Petr Kratochvíl

28 Cílová skupina Petr Kratochvíl Volba na základě analýzy profilu návštěvníka regionu Vyhodnocení trendů v rozvoji cestovního ruchu Podpora současné struktury návštěvníků nebo zaměření na nové skupiny ?

29 Cílová skupina Petr Kratochvíl Podle druhu cestovního ruchu Rekreační Kulturně poznávací Zdravotně orientovaný Sportovně orientovaný Dobrodružný …… Podle věkových skupin (Děti) Rodina s malými dětmi Rodina se školními dětmi Mladí Prázdné hnízdo Důchodci

30 Velikost výběrového souboru (ilustrativní tabulka) Petr Kratochvíl N Δ = 0,05 n Δ = 0,03 n 100 ± 5 % ± 3 % ± 5 % 278 ± 3 % ± 5 % 370 ± 3 % ± 5 % 383 ± 3 % ± 5 % 384 ± 3 %

31 Charakteristika Petr Kratochvíl Rekreační wellness, rybaření, koupaní, pěší turistika… Kulturně poznávací Výtvarné založení, hudební nauka, pozorování ptáků… Zdravotně orientovaný Ozdravné pobyty, snížení váhy… Sportovně orientovaný Horská cykloturistika, skoky padákem, lyžování, vodáctví… Dobrodružný Outdoor aktivity, lov zvěře, potápění v jeskyních… …..

32 Charakteristika Petr Kratochvíl Venkovský cestovní ruch, agroturistika

33 Petr Kratochvíl Pasen í ovc í v Beskydech Říkáte si někdy v práci, že se na všechno vykašlete a půjdete raději pást ovce do hor? Dříve než dáte výpověď, prodáte byt, zrušíte profil na facebooku a vyhodíte všechny své drahé obleky do popelnice, raději si vyzkoušejte to, co máte v plánu dělat zbytek svého života - pást ovce v Beskydech. Zážitek obsahuje: Základní zaškolení (seznámení se s živočichem - ovcí, povinnostmi bači, terénem) Pastevecké propriety (pastevecký klobúk, pastevecká košile a pastevecká hůl) Pasení svěřených ovcí (začínajícím pastevcům, bývalým kravaťákům, se svěřuje stádoPasení svěřených ovcí (začínajícím pastevcům, bývalým kravaťákům, se svěřuje stádo o počtu 5 ovcí) Pastevecká svačina Trvání: Dle libosti klidně celý den, od východu slunce do jeho západu. Počet účastníků: Zážitek je určen pro jednu osobu. Sezóna a termíny: Duben - říjen. Pouze v pracovních dnech. Lokalita: Beskydy. Ostatní informace: Chytání lelků během hlídání ovcí je dovoleno. Cena: 1 250,- Kč bez DPH (1 500,- Kč s DPH)

34 Marketingový název Petr Kratochvíl Krátký Zajímavý Vystihující obsah „A“ „První rande s kajakem“, „Já letím - nádhera“, „Jantarová stezka“, „Horem dolem Ostravskem“

35 Zpětná vazba Petr Kratochvíl Monitoring klientů Monitoring poskytovatelů služeb Sledování tržeb Počet návštěvníků Zaplněnost parkovišť Šetření ……

36 Produkt manažer Petr Kratochvíl „Nadšený a přesvědčený blázen“ Profesionál (jediná jeho činnost !) Odpovědnost Permanentní proces prodeje Vývoj Řízený útlum Nový produkt

37 Životní cyklus produktu Petr Kratochvíl

38 aby krásy naší země byly ztvárněny do formy, kterou lze prodávat ??? Petr Kratochvíl Jak na to

39 Řešení Výběr spolupracující cestovní kanceláře (všech MAS či jednotlivých MAS) Zřízení vlastní cestovní kanceláře MAS (všech MAS) Petr Kratochvíl

40 Výběr spolupracující cestovní kanceláře Příklady: Slovácko – CK Amber travel s.r.o. Orlické hory – připravovaná spolupráce s CK vznikající na Broumovsku Vysočina – příprava produktů a vyhledávání CK (dva vážní zájemci) Olomoucký kraj – programy a manuál pro touroperátory Petr Kratochvíl

41 Petr Kratochvíl

42 Petr Kratochvíl

43 Cestovní agentury - MAS Subjekty, které budou chtít prodávat regionální turistické produkty/zájezdy si pořídí živnostenské oprávnění pro cestovní agenturu, což je nyní živnost volná. Řada turistických informačních center již má živnostenské oprávnění na některou z volných činností a tak není třeba ani investovat 1000,- Kč do zřízení živnostenského oprávnění, což musí udělat ty subjekty, které v této činnosti začínají Petr Kratochvíl

44 Cestovní agentura - MAS Na cestovní agentuře v podobě odpovídající tomuto projektu leží tyto činnosti: Příprava turistického produktu Nasmlouvání partnerů (forma mandatářské smlouvy od cestovní kanceláře CK MAS) Zpracování dokumentace turistického produktu Stanovení prodejní ceny (i ve variantách) Předání dokumentace CK MAS Vlastní propagace produktu Fakturace se zákazníky Petr Kratochvíl

45 Postup řešení Výběr zapojených MAS a regionálních organizací cestovního ruchu do prodejního systému na základě jejich zájmu a připravenosti vložit do systému turistické produkty (odhad cca 20 – 25 pro první etapu, 40 – 50 pro druhou etapu) Vytvoření koordinačního týmů ze zástupců MAS, vybraných TIC a OCR, popř. měst a krajů Založení cestovní kanceláře a vytvoření podmínek pro její činnost (domluva s existující CK na realizaci modelového řešení) Příprava základní nabídky turistických produktů (cca 3-5 za každou MAS), které vzniknou s metodickou podporou CK MAS. Náklady spojené s přípravou produktů hradit ze zdrojů MAS Zahájení testovacího provozu CK a CA Petr Kratochvíl

46 A je tu „destinační management“ nutná podmínka pro řízení destinace cestovního ruchu Petr Kratochvíl

47 Pojem organizace cestovního ruchu (Destinační management) Profesionalizace organizace a řízení cestovního ruchu v turistickém regionu či turistické oblasti s využitím destinační agentury

48 OCR CR = památky, lázeňství, ubytovací zařízení, infrastruktura, dotační tituly, granty, propagace, počet turistů atp. V poslední době se konečně začíná k těmto termínům přidávat nový – destinační management nebo raději organizace cestovního ruchu. Nezbytná potřeba orientovat se na organizaci, řízení a koordinaci cestovního ruchu v regionech a také na národní úrovni. Jak jinak „to krásno“ v regionech úspěšně prodat jako každé jiné zboží. Turista si žádá jednoduchou formulaci nabídky s maximální vypovídací schopností a očekává zážitek, chce v regionu prožít příběh a k tomu samozřejmě předpokládá kvalitní služby.

49 OCR Organizace cestovního ruchu vždy působí na předem vymezeném území. Řízením cestovního ruchu v regionech rozumíme soubor technik, nástrojů a opatření používaných organizací cestovního ruchu (OCR) v regionu za účelem dosažení jeho udržitelného rozvoje a zachování konkurenceschopnosti na trhu.

50 Praktický postup Budovací báze Přípravná etapa pro vznik OCR Období vyjednávání, plánování interních kroků, klíčových pro dosažení cíle Definování stanov, vytvoření org. struktury, vymezení kompetencí, vytvoření komunikační strategie, zajištění členských vztahů, zajištění vztahů s veřejností Vrchol – založení OCR Petr Kratochvíl

51 Startovací báze Je to rozhodující fáze, předurčuje další vývoj Pověří se praktický dopad přípravy a cílem je získat důvěru všech zainteresovaných subjektů Cílem je vytvořit si zázemí, vhodné podmínky pro další existenci a OCR se etabluje se na trhu a je akceptována, získává si autoritu Petr Kratochvíl

52 Realizační fáze OCR na plný chod, je zaběhnutá Bez problému jsou aplikovány principy OCR Společnost pouze reaguje na aktuální změny, aby dostála svých cílů Pozornost se věnuje: řízení kvality, řízení návštěvnosti, řízení informací s důrazem na šetření, řízení financí, řízení lidských zdrojů, krizové řízení, řízení rekreačních zdrojů Petr Kratochvíl

53 Fáze stagnace Společnost dosahuje po dlouhodobé realizační fázi vrcholu a je postavena před problém – „jak dál“ Buď inovace Nebo konec Inovace: využití nových nástrojů, např. destinační benchmarkingu („...hledání nejlepších postupů v podnikání, které vedou k vynikajícím výsledkům“), prohloubení řízení destinace Petr Kratochvíl

54 Budovací fáze – jak na to Čím kvalitněji jsou interní pravidla připraveny, tím lépe se OCR rozjíždí, prosazuje a plní své poslání Na co je třeba odpovědět: Čeho chceme dosáhnout zřízením OCR Kdo se má do činnosti OCR zapojit Analýza z čeho lze vycházet – východiska Určit náplň činnosti OCR – i v etapách Zvolit právní formu OCR Stanovit organizační strukturu + lidské zdroje Vymezit financování činností OCR Petr Kratochvíl

55 Je potřeba zřídit OCR? Z čeho pramení potřeba zakládat OCR? Nutno definovat důvody a argumenty a z nich vyvodit základní poslání a cíl(e) OCR Důvody vzniku OCR Vnější důvody – často příležitost zafinancovat rozjezd OCR, ale co bude dál? Vnitřní důvody – potřeb zajistit systematickou koordinaci činností a posílení spolupráce subjektů CR – to je ono Petr Kratochvíl

56 Vize Vytvoření si jasné představy o směru vývoje a budoucím stavu samotné OCR, určuje, kam chce daná OCR dospět, resp. čeho chce svým chováním dosáhnout Např. vytvořit nezávislou profesionální manažerskou OCR, která bude kooperovat se subjekty zainteresovanými na rozvoji CR, zvyšovat atraktivitu destinace podle poptávky ze strany návštěvníků a turistů, a to v souladu s principy udržitelného rozvoje Petr Kratochvíl

57 Cíle Rozvoj destinace Konkurenceschopnost destinace Nutno vytvořit strategický dokument, ve kterém budou definovány rozvojové cíle destinace, jejich opatření a následně konkrétní projekty (aktivity), které povedou k dosažení konkurenceschopnosti destinace Petr Kratochvíl

58 Spolupracující subjekty Nutno oslovit všechny aktéry CR v destinaci Seznámit je se záměrem vzniku OCR Nutno intenzivně vyjednávat Vyjasnit, kdo na sebe vezme roli zastřešující OCR (stávající/nový) Může být zdlouhavé, ale je to nezbytné Musí fungovat domluva Musí platit dobrovolnost a vlastní zájem Petr Kratochvíl

59 Analýza subjektů Před vstupem subjektů do OCR je na místě provedení jejich analýzy SWOT analýza / organizační audit Pohled na aktivity v CR, kvalita personálního obsazení, zkušenosti, efektivita činností, pravomoci, autorita Odhalují se duplicity v činnostech, protěžování některých subjektů V ideálním stavu i analýzy financí – z toho vyplyne představ o způsobech financování OCR Petr Kratochvíl

60 Zastřešující organizace Nová Využití existujícího subjektu Složité rozhodování Využití SWOT analýzy a popř. organizačního auditu Nutno, aby byla veřejností uznávána Není dobré, diskutuje-li se o dalších možných Petr Kratochvíl

61 Činnosti OCR - kooperační a koordinační činnost Komunikace a spolupráce se zapojenými partnery CR Udržování kontaktů s významnými institucemi Koordinace subjektů a aktivit v oblasti CR Vyhledávání partnerů pro společné marketingové a rozvojové aktivity, spolupráce s příhraničními regiony Spolupráce na tvorbě produktů CR Motivování a podpora aktérů CR ke spolupráci (i obyvatelstvo, partneři mimo CR…) Koordinace TIC v destinaci Petr Kratochvíl

62 Činnosti OCR - projektová a koncepční činnost Vytváření vize rozvoje CR destinace Zpracování (aktualizace) a realizace rozvojové strategie Zpracování (aktualizace) marketingové a komunikační strategie Vytvoření akčního plánu v souladu se strategií Stanovení rozpočtu k rozvojové/marketingové strategie či akčního plánu Podílení se na tvorbě podkladů pro uzemní plánování Petr Kratochvíl

63 Činnosti OCR - marketingová činnost Budování a podpora destinační identity (image) Tvorba a iniciace kompletních turistických produktů Příprava a realizace plánu propagace – marketingových aktivit Návrh a realizace komunikačních kampaní Podpora prodeje Zajištění PR aktivit Inicializace, zpracování podkladů pro nové projekty v oblasti marketingu Inovace turistického produktu Definování klíčových produktových balíčků pro touroperátory Petr Kratochvíl

64 Činnosti OCR - informační a výzkumná činnost Technické a marketingové zabezpečení a provozování tur. Informačního portálu destinace Informování všech aktérů CR, tj. návštěvníků, místních obyvatel, veřejného a soukromého sektoru, o činnosti a výsledcích OCR Statistická šetření, sběr dat, vytváření databází, aktualizace dat… Analyzování současné situace a identifikace faktorů rozvoje CR Hodnocení, monitoring a zpětná vazba u realizovaných aktivit (včetně stanovení kritérií hodnocení) Sledování rozvoje CR a jeho dopad na destinaci (analýza trhu, potřeb a požadavků turistů a místních obyvatel …) Stanovení únosného zatížení území destinace pomocí indikátorů udržitelného rozvoje CR Petr Kratochvíl

65 Činnosti OCR - další manažerské činnosti Plánování a organizační zajištění vzdělávání, školení a workshopů pro subjekty CR, tj. pracovníky TIC, touroperátory, průvodce… Zajištění poradenství pro subjekty CR Vytváření pracovních skupin na plnění konkrétních úkolů a činností Zajišťování managementu kvality (i podporu certifikace) Připravování scénáře krizového managementu Uskutečňování návštěvnického managementu (eliminace sezónnosti, řízení počtu návštěvníků…) Iniciace rozvoje infrastruktury v souladu s potřebami trhu Podporování zavádění nových technologií do praxe Podílení se na max. multiplikačního efektu CR (zaměstnanost…) Vytváření, administrace a naplňování fondu CR Administrativa, případný outsourcing Petr Kratochvíl

66 Činnosti OCR - poskytování služeb Informační a poradenský servis Pro podnikatele, investory, místní obyvatele …. Např. informace o pořádaných školení, výklad závazných předpisů, tipy na kvalifikované pracovní síly, poskytování výsledků statistik, šetření a výzkumů Vzdělávání Zprostředkovatelské služby Nabídka turistických produktů pro touroperátory, zprostředkování ubytování, zajištění reklamy místní podnikatelům…. Organizování akcí Petr Kratochvíl

67 Profil a činnost výkonného manažera Činnost CR je výrazně ovlivněna činností a schopnostmi výkonného pracovníka Význam nelze podceňovat, rovnováha mezi kvalifikací, platovým hlediskem a výší úvazku V praxi je poptávka vyšší než nabídka I poptávka má bariéry: omezené finanční zdroje 100% odvedená práce se neslučuje s částečným úvazem průměrným platem Placený zaměstnanec OCR Petr Kratochvíl

68 Analýza právních forem Ve smyslu zákona č.28/2000 Sb., o obcích mohou obce spolupracovat mezi obcemi nebi jinými právnickými či fyzickými osobami na základě těchto forem: Dobrovolný svazek obcí Akciová společnost Společnost s ručením omezením Družstvo Zájmové sdružení právnických osob Kromě toho těch to forem mohu obce zřizovat/zakládat podle zákona č.250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech Příspěvkové organizace Obecně prospěšné společnosti Petr Kratochvíl

69 Hodnocení právních forem subjektu Petr Kratochvíl

70 Způsob financování Základem je vícezdrojové financování Základní primární zdroje: Členské příspěvky Příjmy z komerční činnosti Doplňkové (sekundární) zdroje: Granty, dotace Dary (sponzoři) Jiné příspěvky Ideál: fond cestovního ruchu Petr Kratochvíl

71 Členské příspěvky Postavení obcí a měst je u nás při vzniku OCR dominující a tak i čl. příspěvky jsou dominující Nejčastěji částka přepočítaná na počet obyvatel obce Podíl na skutečně vybraných poplatcích 90% příjmů z 3letéhoprůměru výběru poplatků za lázeňský nebo rekreační pobyt (max. 15 Kč os./den) 90% příjmů z 3letého průměru výběru poplatků z ubytovací kapacity (max. 4 Kč os./den) 50% příjmů z 3letého průměru výběru poplatku za užívání veřejného prostranství (max. 10 Kč m/den – 10x více) 50% příjmů z 3letého průměru výběru poplatku ze vstupného (až 20% z ceny vstupného) 3letý průměr výběru parkovného Petr Kratochvíl

72 Členské příspěvky podnikatelských subjektů Výše příspěvku se stanovuje např. na základě velikosti obratu (cca 0,20% obratu společnosti dosažené provozní jednotkou na území destinace) V Česku to bývají (pokud vůbec) fixní částky, které spíše demonstrují ochotu spolupodílet se, než skutečný podíl na vytvořené přidané hodnotě plynoucí z aktivit cestovního ruchu Petr Kratochvíl

73 Granty a dotace Pro financování především rozvojových projektů destinace (nikoliv provozní výdaje) V současnosti lze využívat tyto tituly: Regionální operační program Operační programy Přeshraniční spolupráce Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost Operační program Životní prostředí Grantová schémata krajů, apod. Co po roce 2013 ? Komerční činnost Petr Kratochvíl

74 Životní cyklus destinace Petr Kratochvíl

75 Monitoring Tj. kontrola, sledování a vyhodnocování průběhu realizace opatření Je nezbytný při zjišťování kvality služeb, ale také při využívání zdrojů Přináší destinaci „zpětnou vazbu“ o účincích či dopadech aktivit Důležité je vyvozování důsledků z monitorovacích metod a jejich následné zapracování do dalších aktivit Nezbytným předpokladem jsou „indikátory“ Petr Kratochvíl

76 Ukázka indikátorů CR Petr Kratochvíl

77 Výčet existujících OCR Praha Pražská informa č ní služba - PIS Okolí Prahy (STIS – zakonzervováno?!?!) ◦ St ř ední Č echy – západ Svazek m ě st a obcí Rakovnicka ◦ St ř ední Č echy – jihovýchod Posázaví, o.p.s. - OCR ◦ St ř ední Č echy – severovýchod - Polabí Zlatý pruh Polabí, o.p.s. - OCR ◦ Kutná Hora a okolí Pr ů vodcovská služba Kutná Hora s.r.o. - OCR Jižní Č echy Jiho č eská centrála cestovního ruchu - OCR

78 Plze ň sko Destina č ní management Č eský západ - OCR - zaniklo - Západo č eské lázn ě Tachovsko - St ř íbrsko Destina č ní management Č eský západ - zaniklo - Západo č eský láze ň ský trojúhelník a Krušné hory - západ Destina č ní spole č nost Sokolovsko, o.p.s. - OCR Severozápadní Č echy Krušné hory a Podkrušnoho ř í Centrum rozvoje turismu Mostecka Č eské st ř edoho ř í a Žatecko Centrum cestovního ruchu Litom ěř ice D ěč ínsko a Lužické hory Č eské Švýcarsko, o.p.s. - OCR

79 Č eský sever Mách ů v kraj, Lužické hory a Ješt ě dský h ř bet Sdružení Č eskolipsko - OCR Frýdlantsko a Jizerské hory Svazek m ě st a obcí Jizerské hory Krkonoše Krkonoše – svazek m ě st a obcí - OCR Č eský ráj Sdružení Č eský ráj - OCR

80 Východní Č echy (Královéhradecká č ást) Podzvi č ínsko DM Podzvi č ínsko (spole č n ě s Krkonošemi ?) Kladské pomezí Sdružení Branka - OCR Hradecko MIC Hradec Králové Orlické hory a Podorlicko Destina č ní spole č nost Orlické hory a Podorlicko - OCR (spole č né území s Pardubickým krajem) Východní Č echy (Pardubická č ást) Destina č ní spole č nost Východní Č echy - OCR Č eskomoravské pomezí Č eskomoravské pomezí - svazek obcí

81 Jižní Morava Moravský kras a okolí Management destinace Moravský kras a okolí, o.p.s. - OCR – zrušeno Brno a okolí a Podyjí Centrála cestovního ruchu jižní Moravy, z.s.p.o. - OCR pro celý Jihomoravský kraj Lednicko - Valtický areál ZO Č SOP ADONIS č. 56/03 Slovácko Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu - OCR Vyso č ina Vyso č ina Tourism - OCR

82 Severní Morava a Slezsko Beskydy – Valašsko Beskydy - Valašsko regionální agentura cestovního ruchu Ostravsko MIC Ostrava Pood ř í (Moravské Krava ř sko) Region Pood ř í - sdružení obcí regionu Pood ř í Opavské Slezsko T ě šínské Slezsko Regionální rada rozvoje a spolupráce se sídlem v T ř inci Jeseníky Euroregion Prad ě d KLACR,o.s. - OCR (za celý Moravskoslezský kraj ?)

83 St ř ední Morava St ř ední Morava – Sdružení cestovního ruchu - OCR Jeseníky - Sdružení CR - OCR Východní Morava (Zlínský kraj) Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o.p.s. - OCR Šumava Šumava – východ a Chodsko Regionální rozvojová agentura Šumava, o.p.s. - OCR

84 Pohled turisty Mysli na to, co chce turista Pracuj ve prospěch turisty Turista má vždy pravdu Turista je můj host Turista je přítel Turista = chlebodárce !? Petr Kratochvíl

85 Petr Kratochvíl Ing. Petr Kratochvíl Poradenství v cestovním ruchu Tel.: , Mail: Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Turistické produkty MAS chtějí být aktivní-akční v cestovním ruchu 2.4.2015 Petr Kratochvíl Ing. Petr Kratochvíl."

Podobné prezentace


Reklamy Google