Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět:Chemie Ročník:9. Téma:Přírodní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět:Chemie Ročník:9. Téma:Přírodní."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Chemie Ročník:9. Téma:Přírodní látky – opakování Autor:Mgr. Kateřina Dostálová

2 Přírodní látky – opakování (tuky, bílkoviny, biokatalyzátory)

3 1) Mezi přírodní látky zařazujeme: a)alkany, alkeny, alkyny b)estery a karboxylové kyseliny c)cukry, tuky, bílkoviny d)kyslík, dusík, vodík

4 2) Katalyzátor je: a)látka, která ovlivňuje chemickou reakci, ale sama se nemění b)látka, která urychluje chemickou reakci a vzniká z ní jiná látka c)látka, která zpomaluje chemickou reakci a vzniká z ní jiná látka

5 3) Důležitým zdrojem energie pro člověka jsou: a) bílkoviny b) svaly c) tuky

6 4) Z chemického hlediska jsou tuky: a) kyseliny b) estery c) enzymy

7 5) Jakou funkci má tuk v těle? (alespoň 2)

8 6) Mezi vyšší karboxylové kyseliny patří: a) palmitová, stearová, olejová b) methanová, ethanová, propanová c) citrónová, malinová, jablečná

9 7) Reakce, při které vznikají tuky, se nazývá: a) neutralizace b) elektrolýza c) esterifikace

10 8) Příklad tuhého tuku: Příklad tekutého tuku:

11 9) Příklad rostlinného tuku: Příklad živočišného tuku:

12 10) Působením světla a tepla tuky: a) žluknou b) hnijí c) ztužují se

13 11) Z tuků se vyrábí: a) mýdla b) nápoje c) plasty

14 12) Makromolekulární látka znamená: a) krátká molekula, málo prvků b) dlouhý řetězec molekuly c) několik „malých“ molekul

15 13) Když se spojí aminokyseliny do řetězce, vytvoří: a) cukr b) tuk c) bílkovinu

16 14) Jak vypadá peptidová vazba?

17 15) V jakých potravinách jsou hlavně obsaženy bílkoviny? (alespoň 3)

18 16) Každý člověk si vytváří své vlastní bílkoviny. Jsou to: a) ABC b) DMR c) DNA

19 17) Vyjmenuj faktory, které bílkovinám škodí – denaturují je (alespoň 2)

20 18) Každý enzym působí jen na určitou látku. Tomu se říká: a) originální účinek b) katalyzovaný účinek c) specifický účinek

21 19) Biotechnologie jsou výroby, kde se využívá enzymů. Patří k ním výroba: …. (alespoň 2)

22 20) Vitamíny rozpustné v tucích jsou: a) A, D, E, K b) C, B c) F, G, P

23 21) Předávkování vitamíny se nazývá: a) hypervitaminóza b) hypovitaminóza c) avitaminóza

24 22) Mezi pohlavní hormony patří: a) thyroxin, insulin b) fruktóza, celulóza c) testosteron, progesteron


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět:Chemie Ročník:9. Téma:Přírodní."

Podobné prezentace


Reklamy Google