Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zentiva – Váš partner pro 3. tisícíletí Být či nebýt kótovanou firmou Jiří Michal Předseda představenstva a generální ředitel.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zentiva – Váš partner pro 3. tisícíletí Být či nebýt kótovanou firmou Jiří Michal Předseda představenstva a generální ředitel."— Transkript prezentace:

1 Zentiva – Váš partner pro 3. tisícíletí Být či nebýt kótovanou firmou Jiří Michal Předseda představenstva a generální ředitel

2 2 Motto Na světě existuje obrovský přebytek finančních zdrojů připravených k okamžitému investování

3 3 Obsah 1.Možnosti financování rozvoje společnosti 2.Základní předpoklady pro vstup na burzu 3.Případová studie - Zentiva

4 4 1.1. Možnosti financování rozvoje společnosti Z vlastních zdrojů Vždy omezené – postupná tvorba Společnost může investovat do rozvoje jenom tolik, kolik si vydělá Musí být zisková a musí vykazovat volné peněžní zdroje Zdroje pak stačí většinou pouze na organický růst

5 5 1.2. Možnosti financování rozvoje společnosti Bankovní úvěr Omezený časově, okamžitý zdroj Některé společnosti používají bankovních úvěrů na provozní financování Čerpání poskytnutého úvěru a jeho splátky jsou vždy limitovány časem Společnost může získat prostředky okamžitě, po dobu splácení je však omezena ve využívání vlastních zdrojů

6 6 1.3. Možnosti financování rozvoje společnosti Další externí zdroje Vstup strategického investora –podnik se stává součástí jiného celku a přebírá rozvojovou strategii nadřízené společnosti Vstup finančního investora –finanční investor akceptuje nabídku podniku participovat na budoucím zisku v určitém časovém období Vstup na kapitálový trh – veřejně obchodovaná společnost –akcionáři se účastní podnikání tím, že podnik svým kapitálem zvětšují a participují na budoucích ziscích a na růstu hodnoty firmy –akcie podniku se obchodují jako zboží a vyjadřují reálnou hodnotu firmy v čase

7 7 2. Základní předpoklady pro vstup na burzu

8 8 2.1. Úspěšná, srozumitelná historie podniku Vznik vedoucí generické farmaceutické společnosti Racionalizace podnikání 19981999 Připravenost k regionálnímu růstu 20012000 Implementace nového konceptu podnikání Významný hráč v EU a lídr na trzích střední a východní Evropy 2003 2002 Akvizice Slovakofarmy Vznik Zentivy 20042005 Akvizice Sicomedu IPOMBO/WP

9 9 2.2. Vedení firmy hospodaření podniku auditováno podle mezinárodních standardů zaměření na „core business“ (hlavní předmět podnikání) průhledné vlastnické vztahy jasné toky peněz ve firmě transparentní manažerská struktura se zaměřením na růst hodnoty podniku

10 10 2.3. Strategie profitabilního růstu Silná pozice a stálý růst díky orientaci na oblast primární péče Růst na hlavních trzích a vybraných nových trzích Růst prostřednictvím vybraných akvizicí a společných podniků Snaha být první na trhu s nejperspektivnějšími generiky z vlastního vývoje Zaměření na cenovou a nákladovou konkurenceschopnost s výrobními procesy na nejvyšší úrovni Profitabilní růst

11 11 2.4. Co by měla společnost investorům nabízet atraktivní zhodnocení investic v budoucnosti přijatelné riziko investice

12 12 3. Případová studie Zentiva

13 13 3.1. Mise Vyvíjíme, vyrábíme a prodáváme farmaceutické produkty, které pomáhají zlepšovat kvalitu lidského života. Mise

14 14 3.2. Klíčové hodnoty Klíčové hodnoty Zpřístupňujeme a rozšiřujeme kvalitní a moderní zdravotní péči.

15 15 3.3. Vize Vize Zentiva je a také je vnímána jako špičkový poskytovatel farmaceutických produktů a služeb v EU a východní Evropě.

16 16 3.4. Konkurenční výhody Finanční síla Vedoucí pozice na českém, slovenském a rumunském farmaceutickém trhu Neustále modernizované produktové portfolio Připravenost k využití příležitostí na zajímavých rostoucích trzích Motivovaní a zkušení zaměstnanci Integrované a měřitelné procesy s nízkými náklady

17 Přivést pacienta do lékárny s předpisem Přivést pacienta do lékárny a uspokojit jeho potřebu (předepsaný lék) Propagace u lékařů Generování prescripce Propagace v lékárnách Generování objednávek Dostupnost léků Propagace u spotřebitelů Generování poptávky 3.5. Koncept podnikání

18 18 RU PL RO SK CZ Praha Hlohovec 3.6. Manažerská struktura Bukurešť Výrobní jednotky Lokální obchodní jednotky Korporace

19 19 Výzkum a vývoj Výroba a logistika Obchod Reinženýring procesů 3.7. Role managementu

20 20 3.8. Budoucnost Zentiva - rostoucí mezinárodní farmaceutická společnost Vedoucí společnost v ČR, SR a Rumunsku se silným růstem v Polsku a SNS Kvalifikovaní lidé s velkým potenciálem na všech trzích Neustále rozšiřovat moderní produktové portfolio pro hlavní terapeutické oblasti v primární péči Implementovat mezinárodní standardy do všech klíčových procesů k dosažení nejvyšší efektivity Posilovat připravenost k dalším potenciálním akvizicím Trvalý profitabilní růst Příležitosti na trzích EU

21 21 Zentiva na burzách v Praze a Londýně –Historicky první IPO v České republice –První IPO v zemích přistupujících k EU –Poptávka investorů 5x převýšila nabídku akcií –Příležitost k dalšímu růstu

22 22 Zentiva – váš partner Transparentnost Spolehlivost Atraktivnost Zákazník Zaměstnanec Akcionář

23 23 Je lepší mít přibližnou pravdu, než se přesně mýlit

24 24 Drazenův restituční zákon: Doba potřebná k nápravě situace je nepřímo úměrná času, během něhož se něco pokazí. Z čehož vyplývá: Vyléčit zlomenou nohu trvá déle, než si ji zlomit.

25 25 Ilesův zákon: Všechno jde udělat snáz. Z čehož vyplývá: Pokud máme před očima nějaký snadnější způsob, zvláště pak delší dobu, určitě si toho nevšimneme. Z čehož vyplývá: Objeví-li se snadnější způsob léčby, zdravotní pojišťovna vám jej neproplatí.

26 26 Coit Murphyho věta o síle negativizmu: Optimistu nelze příjemně překvapit. Rockefellerova zásada: Nikdy se nepouštěj do ničeho, u čeho tě nebude vidět.

27 27 Římské pravidlo: Ten, kdo tvrdí, že něco nejde udělat, by neměl překážet tomu, kdo to udělá.


Stáhnout ppt "Zentiva – Váš partner pro 3. tisícíletí Být či nebýt kótovanou firmou Jiří Michal Předseda představenstva a generální ředitel."

Podobné prezentace


Reklamy Google