Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře Michal Hora konzultant a analytik Centra pro outsourcing IT.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře Michal Hora konzultant a analytik Centra pro outsourcing IT."— Transkript prezentace:

1 Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře Michal Hora konzultant a analytik Centra pro outsourcing IT

2 Představení Centra pro outsourcing IT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement (SLA) Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Struktura prezentace Obsah 2

3 Založeno v r v návaznosti na vědecký záměr zakladatelů působících na VŠE a ČVUT Dnes nezávislá organizace: –kontinuální monitoring českého outsourcingového trhu –souvislý výzkum outsourcingu –odborná osvěta o problematice outsourcingu –nabídka portfolia odborných služeb českým a zahraničním subjektům Informační portál –jednotná platforma pro osvětu, šíření informací a diskusi o problematice outsourcingu Váš průvodce světem outsourcingu IT Centrum pro outsourcing IT Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 3

4 „Outside resource using“ Smluvní vztah, který má za úkol přenesení odpovědnosti za určitou část funkční oblasti na externí zdroje Firma předává veškerou zodpovědnost za firemní aktivitu externímu dodavateli Definice pojmu outsourcing Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 4

5 1970 – 1989 Vlastní vývoj a provoz IS 1970 – 1989 Vlastní vývoj a provoz IS 1989 – 2000 Externí vývoj a vlastní provoz IS 1989 – 2000 Externí vývoj a vlastní provoz IS ASP Historie a vývoj outsourcingu 5 60 – 70 léta Externí dávkové zpracování 60 – 70 léta Externí dávkové zpracování Zlatá éra klasického outsourcingu Zlatá éra klasického outsourcingu Éra před Kodakem Éra po Kodaku 5

6 Personální outsourcing poskytování služeb a personálu Komplexní outsourcing poskytování služeb, personálu a všech prostředků Částečný outsourcing poskytování služeb, personálu a části prostředků Outsourcing business procesů (BPO) poskytování služeb Některé z variant outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 6

7 Ekonomické – finanční zprůhlednění a snížení nákladů Personální dostatek kvalifikovaných odborníků Administrativní – věcné delegování rizik na poskytovatele outsourcingu Výhody a příležitosti outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 7

8 Nevýhody a rizika outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Problémy se změnami a úpravami v projektu Problémy s ukončením kontraktu Nepružné smlouvy zamezující reagovat na změny na trhu Ztráta kontroly nad klíčovými zdroji Ztráta odborných oddělení 8

9 Proces projektu outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Rozhodnutí o outsourcingu Detailní analýza outsourcované části podniku Definice rozhraní „podnik- poskytovatel“ Výběr dodavatele Due diligence Vyjednávání kontraktu Řízení přechodové etapy projektu Řízení vzájemného vztahu 9

10 Service Level Agreement (Dohoda o úrovni poskytovaných služeb) Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Základní specifikace, podmínky a pravidla popis služeb, metriky, platební podmínky Tvrdé metriky dostupnost služby, doba odezvy Měkké metriky kvalitativní hodnocení outsourcingové služby 10

11 Faktory úspěchu outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Jasná definice podnikové strategie Přesná hodnotící kritéria výběru potenciálního partnera Správná volba rozsahu outsourcingu ve firmě Vzájemná interaktivita mezi oběma partnery 11 Zdroj: Centrum pro outsourcing IT, 2004

12 Trendy vývoje outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Státní sektor objevuje outsourcing 12 Zdroj: Centrum pro outsourcing IT, 2004

13 Trendy vývoje outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Outsourcing nabírá na obrátkách 13 Zdroj: Centrum pro outsourcing IT, 2004

14 Trendy vývoje outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Outsourcing v číslech (Outsourcing Index 2002) 14

15 Trendy vývoje outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Růst trhu outsourcingu (zejména IS/ICT) Rozvoj SLA a její metodiky Růst významu offshore outsourcingu 15

16 Michal Hora Děkuji Vám za pozornost. Centrum pro outsourcing IT


Stáhnout ppt "Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře Michal Hora konzultant a analytik Centra pro outsourcing IT."

Podobné prezentace


Reklamy Google