Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak se učí inovační podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Uživí nás hlava? Brno, 18. 9. 2008 Motto: Věda dělá z peněz znalosti, Inovace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak se učí inovační podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Uživí nás hlava? Brno, 18. 9. 2008 Motto: Věda dělá z peněz znalosti, Inovace."— Transkript prezentace:

1 Jak se učí inovační podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Uživí nás hlava? Brno, Motto: Věda dělá z peněz znalosti, Inovace dělají ze znalostí peníze

2 2 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

3 3 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

4 Naléhavost tématu umocněná těmito faktory  Zvyšování konkurenceschopnosti ČR  Průběh inovačního fóra (od )  Reforma systému VaVaI 4

5 5 Základní pojmy a jejich vztahy

6 6 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

7 Čtyři globální výzvy pro 21. století  Rostoucí nerovnost, chudoba a „sociální apartheid“  Schopnost sebezničení a devastace podmínek života příštích generací  Plán a směr vývoje pro 21. století  Zachování míru, vztahy mezi národy 7

8 Hrozby rychlé globální smrti lidstva ( M. Machovec, 2002 )  Nukleární  Ekologická  Populační  Epidemická  Narkomafická 8

9 9 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

10 Kritéria komplexnosti hlavních témat  Vycházíme ze 14 hlavních témat (viz publikace Inovační podnikání, 2007  Důsledný rozměr technicko-ekonomicko-sociální  Písemné práce (projekty) Projekt inovačního produktu Projekt inovačního produktu Podnikatelský záměr firmy Podnikatelský záměr firmy Projekt vědecko-technického parku Projekt vědecko-technického parku  Výuka zabezpečovaná na VŠ v ČR (pracovní tým AIP ČR „výchova“) 10

11 11 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

12 12 Schéma inovačního procesu

13 13 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

14 14 Dosud uskutečněné etapy přípravy odborníků  1. etapa – : Nástavbové studium Inovační podnikání na FSV ČVUT  2. etapa – : Úspěšné uplatnění absolventů 1. etapy  3. etapa – : Pracovní tým AIP ČR „Výchova“  4. etapa : Publikace „Základy inovačního podnikání“  (P. Švejda a kol., 2002)  5. etapa : Příprava odborníků na 11 VŠ v ČR, publikace Řízení inovací v podniku (M. Pittner, P. Švejda, 2004)  6. etapa od 2007: Publikace Inovační podnikání (P. Švejda a kol., 2007) Publikace na 30 výtisků je dnes k dispozici Publikace na 30 výtisků je dnes k dispoziciwww.aipcr.cz

15 15 Inovační inženýrství

16 Aktuální úkoly a další postup  Využití dosavadních zkušeností Fakulty stavební ČVUT v Praze  Pracovní tým AIP ČR „Výchova“ (budou zapojeny další VŠ v ČR dle jejich zájmu)  Manažer tvořivosti a inovací (MCI)  Obor Inovační inženýrství 16

17 17 Děkuji za pozornost Pavel Švejda (možnost využít Diskusní fórum AIP ČR)


Stáhnout ppt "Jak se učí inovační podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Uživí nás hlava? Brno, 18. 9. 2008 Motto: Věda dělá z peněz znalosti, Inovace."

Podobné prezentace


Reklamy Google