Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak se učí inovační podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Uživí nás hlava? Brno, 18. 9. 2008 Motto: Věda dělá z peněz znalosti, Inovace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak se učí inovační podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Uživí nás hlava? Brno, 18. 9. 2008 Motto: Věda dělá z peněz znalosti, Inovace."— Transkript prezentace:

1 Jak se učí inovační podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Uživí nás hlava? Brno, 18. 9. 2008 Motto: Věda dělá z peněz znalosti, Inovace dělají ze znalostí peníze

2 2 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

3 3 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

4 Naléhavost tématu umocněná těmito faktory  Zvyšování konkurenceschopnosti ČR  Průběh inovačního fóra (od 10.1.2008)  Reforma systému VaVaI 4

5 5 Základní pojmy a jejich vztahy

6 6 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

7 Čtyři globální výzvy pro 21. století  Rostoucí nerovnost, chudoba a „sociální apartheid“  Schopnost sebezničení a devastace podmínek života příštích generací  Plán a směr vývoje pro 21. století  Zachování míru, vztahy mezi národy 7

8 Hrozby rychlé globální smrti lidstva ( M. Machovec, 2002 )  Nukleární  Ekologická  Populační  Epidemická  Narkomafická 8

9 9 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

10 Kritéria komplexnosti hlavních témat  Vycházíme ze 14 hlavních témat (viz publikace Inovační podnikání, 2007  Důsledný rozměr technicko-ekonomicko-sociální  Písemné práce (projekty) Projekt inovačního produktu Projekt inovačního produktu Podnikatelský záměr firmy Podnikatelský záměr firmy Projekt vědecko-technického parku Projekt vědecko-technického parku  Výuka zabezpečovaná na VŠ v ČR (pracovní tým AIP ČR „výchova“) 10

11 11 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

12 12 Schéma inovačního procesu

13 13 Osnova přednášky  Naléhavost tématu  Struktura a priority globálních problémů  Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání  Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují  Inovační inženýrství

14 14 Dosud uskutečněné etapy přípravy odborníků  1. etapa – 1993-95: Nástavbové studium Inovační podnikání na FSV ČVUT  2. etapa – 1996-97: Úspěšné uplatnění absolventů 1. etapy  3. etapa – 1998-2000: Pracovní tým AIP ČR „Výchova“  4. etapa 2001-2002: Publikace „Základy inovačního podnikání“  (P. Švejda a kol., 2002)  5. etapa 2003-2006: Příprava odborníků na 11 VŠ v ČR, publikace Řízení inovací v podniku (M. Pittner, P. Švejda, 2004)  6. etapa od 2007: Publikace Inovační podnikání (P. Švejda a kol., 2007) Publikace na www.aipcr.cz; 30 výtisků je dnes k dispozici Publikace na www.aipcr.cz; 30 výtisků je dnes k dispoziciwww.aipcr.cz

15 15 Inovační inženýrství

16 Aktuální úkoly a další postup  Využití dosavadních zkušeností Fakulty stavební ČVUT v Praze  Pracovní tým AIP ČR „Výchova“ (budou zapojeny další VŠ v ČR dle jejich zájmu)  Manažer tvořivosti a inovací (MCI)  Obor Inovační inženýrství 16

17 17 Děkuji za pozornost Pavel Švejda svejda@aipcr.cz svejda@aipcr.cz www.aipcr.cz www.aipcr.cz (možnost využít Diskusní fórum AIP ČR)


Stáhnout ppt "Jak se učí inovační podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Uživí nás hlava? Brno, 18. 9. 2008 Motto: Věda dělá z peněz znalosti, Inovace."

Podobné prezentace


Reklamy Google