Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48 CESTA KE KVALITĚ 22. února 2012 www.zs-mozartova.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48 CESTA KE KVALITĚ 22. února 2012 www.zs-mozartova.cz."— Transkript prezentace:

1 AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48 CESTA KE KVALITĚ 22. února 2012

2 Naše škola – ŠKOLA RADOSTI – ŠKOLA KVALITY 378 dětí 378 dětí 18 tříd 18 tříd 6 oddělení školní družiny 6 oddělení školní družiny 24 učitelů (19 žen, 5 mužů) 24 učitelů (19 žen, 5 mužů) 6 vychovatelek 6 vychovatelek 6 správních zaměstnanců 6 správních zaměstnanců 2 správci školního hřiště 2 správci školního hřiště

3 Pojďte se k nám podívat!

4 Vítejte u nás!

5 Učebny 1. stupně

6 Učebny 2. stupně

7

8 Školní herna školní družiny

9 Školní restaurace a občerstvení u automatu

10 ŠKOLA RADOSTI – NAŠE STRATEGIE – NÁŠ CÍL Šťastné dítě Šťastné dítě Spokojený rodič Spokojený rodič Erudovaný a spokojený učitel Erudovaný a spokojený učitel Se školou spokojený zřizovatel Se školou spokojený zřizovatel Spokojené kontrolní orgány - zejména ČŠI Spokojené kontrolní orgány - zejména ČŠI

11 JAK TOHO CHCEME DOSÁHNOUT? POHODOVÝM PROSTŘEDÍM POHODOVÝM PROSTŘEDÍM 1. Materiálním – věcným (estetickým a funkčním prostředím) 2. Sociálním (pěknými vztahy – klimatem – třídy, školy, sboru) 3. Organizačním SMYSLUPLNÝM UČENÍM SMYSLUPLNÝM UČENÍM OTEVŘENÝM PARTNERSTVÍM OTEVŘENÝM PARTNERSTVÍM

12 AUTOEVALUAČNÍ PROCES Co jím chceme zjistit? V čem jsme dobří? V čem jsme dobří? Co se nám nedaří? Co se nám nedaří? Směřujeme k cíli? Směřujeme k cíli? Jak můžeme dosáhnout lepších výsledků? Jak můžeme dosáhnout lepších výsledků? Jak poznáme, že se dostáváme tam, kam jsme chtěli dojít? Jak poznáme, že se dostáváme tam, kam jsme chtěli dojít?

13 CO AUTOEVALUACÍ SLEDUJEME Podmínky vzdělávání Podmínky vzdělávání Průběh vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči Podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání žáků Výsledky vzdělávání žáků Řízení školy, kvalita personální práce Řízení školy, kvalita personální práce Úroveň výsledků práce školy Úroveň výsledků práce školy

14 JAK U NÁS AUTOEVALUACE PROBÍHÁ – JEJÍ ETAPY MOTIVACE – PROČ AUTOEVALUOVAT? MOTIVACE – PROČ AUTOEVALUOVAT? PŘÍPRAVA – VYBÍRÁNÍ OBLASTÍ AUTOEVALUACE PŘÍPRAVA – VYBÍRÁNÍ OBLASTÍ AUTOEVALUACE VLASTNÍ REALIZACE - ZADÁNÍ VLASTNÍ REALIZACE - ZADÁNÍ ZPRACOVÁNÍ – VYHODNOCOVÁNÍ DAT ZPRACOVÁNÍ – VYHODNOCOVÁNÍ DAT KOREKCE – VYUŽITÍ ZÍSKANÝCH POZNATKŮ KOREKCE – VYUŽITÍ ZÍSKANÝCH POZNATKŮ

15 JAKÉ FORMY SEBEHODNOCENÍ JSME V NAŠÍ ŠKOLE VOLILI? 2004 – Dotazník pro RODIČE 2004 – Dotazník pro RODIČE 2005 – SWOT analýza pro UČITELE 2005 – SWOT analýza pro UČITELE 2006 – Dotazníky pro ŽÁKY 2006 – Dotazníky pro ŽÁKY 1. KVALITA UČENÍ A VYUČOVÁNÍ – 1. stupeň 2. ŠKOLA JAKO UČEBNÍ PROSTOR – 2. stupeň 2007 – AUTOEVALUACE - desatero pro UČITELE – řízený rozhovor 2007 – AUTOEVALUACE - desatero pro UČITELE – řízený rozhovor 2008 – Dotazník pro RODIČE 2008 – Dotazník pro RODIČE 2009 – Dotazníky pro ŽÁKY 2009 – Dotazníky pro ŽÁKY 1. KVALITA UČENÍ A VYUČOVÁNÍ – 1. stupeň 2. ŠKOLA JAKO UČEBNÍ PROSTOR – 2. stupeň

16 JAKÉ FORMY SEBEHODNOCENÍ JSME V NAŠÍ ŠKOLE VOLILI? 2010 – AUTOEVALUACE - desatero pro UČITELE – řízený rozhovor 2010 – AUTOEVALUACE - desatero pro UČITELE – řízený rozhovor 2011 – Dotazník pro RODIČE 2011 – Dotazník pro RODIČE 2012 – Dotazníky pro ŽÁKY 2012 – Dotazníky pro ŽÁKY 1. KVALITA UČENÍ A VYUČOVÁNÍ – 1. stupeň 2. ŠKOLA JAKO UČEBNÍ PROSTOR – 2. stupeň

17 AUTOEVALUACE PROVÁDĚNÁ EXTERNÍMI SUBJEKTY TESTOVÁNÍ SCIO od roku 2003 TESTOVÁNÍ SCIO od roku 2003 (DŘÍVE I CERMAT A KALIBRO) (DŘÍVE I CERMAT A KALIBRO) 1. 3., 5., 7. ROČNÍKY (OSP, ČJ, M, AJ) ROČNÍKY (OSP, ČJ, M, AJ, NJ)

18 V ČEM U NÁS SPATŘUJEME VÝHODY AUTOEVALUACE? Přebíráme odpovědnost za svou vlastní práci Přebíráme odpovědnost za svou vlastní práci Máme zpětnou vazbu od sebe navzájem i od externího hodnotitele Máme zpětnou vazbu od sebe navzájem i od externího hodnotitele Je to permanentní dialog s žáky, rodiči i učiteli Je to permanentní dialog s žáky, rodiči i učiteli Společné hledáme odpovědí na různé otázky – což je podstata autoevaluaace Společné hledáme odpovědí na různé otázky – což je podstata autoevaluaace Je to nástroj našeho dalšího rozvoje Je to nástroj našeho dalšího rozvoje

19 VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL Úvodní setkání k návštěvám škol Olomouc, 26. května 2010

20 ÚVODNÍ SETKÁNÍ K NÁVŠTĚVÁM ŠKOL 26. května 2010 Úvodní setkání byla jednodenní akce, na kterou byly pozvány školy, které se chystaly vstoupit do aktivity Vzájemné návštěvy škol. Na akci bylo asi 10 potencionálních partnerských škol. Na úvodním setkání jsme dostali také potřebné informace k dané aktivitě a proběhlo první poznání partnerských škol.

21 WORKSHOP Olomouc 13. ledna 2011

22 CESTA KE KVALITĚ – WORKSHOP Jednodenní akce, účastnili se zástupci několika škol. Workshop vedla expertka, která nás aktivovala ke sdílení zkušeností v oblasti autoevaluace. Workshop byl složen z tvořivé části a prezentační části. Při tvořivé části byly kladeny otázky typu: V čem vidíte hlavní smysl autoevaluace pro svou školu? Jaké pocity ve vás pojem autoevaluace vyvolává?

23 CESTA KE KVALITĚ – WORKSHOP Následovala prezentační část. V té každá škola postupně představila skupině své vlastní hodnocení a uváděla, které kroky jsme ve škole podnikli a jakými fázemi jsme prošli. Poté jsme se ve skupině snažili nalézt odpověď na to, jaké kroky jsme museli učinit, aby byla autoevaluace efektivní.

24 CESTA KE KVALITĚ – VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL Vlastní návštěvy dvou partnerských škol byly dvě dvoudenní akce, při nichž si školy vzájemně oplatily svoji návštěvu. Při vzájemné práci během návštěvy se setkaly čtyřčlenné týmy - domácí školy s týmem školy hostující.

25 CESTA KE KVALITĚ – VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL První den byl seznamovací, domácí škola se představovala První den byl seznamovací, domácí škola se představovala Druhý den za přítomnosti experta školy se diskutovalo o tom, jakým způsobem na škole probíhaly jednotlivé fáze autoevaluace, jaké škola používá autoevaluační nástroje Druhý den za přítomnosti experta školy se diskutovalo o tom, jakým způsobem na škole probíhaly jednotlivé fáze autoevaluace, jaké škola používá autoevaluační nástroje

26 NÁVŠTĚVA BRNĚNSKÉ ŠKOLY 21. –

27 BRNĚNSKÁ ŠKOLA U NÁS 28. –

28 PRAŽSKÁ ŠKOLA U NÁS 2. – PRAŽSKÁ ŠKOLA U NÁS 2. –

29 NÁVŠTĚVA PRAŽSKÉ ŠKOLY 9. – NÁVŠTĚVA PRAŽSKÉ ŠKOLY 9. –

30 CESTA KE KVALITĚ – INSPIRATIVNÍ PRAXE Stali jsme se také školou inspirativní praxe – kdy v průběhu dvou let za námi docházela Doc. PhDr. M. Prášilová, Ph.D. z PdF UP a sledovala vše, co v oblasti autoevaluace děláme. Tím vznikl příběh naší školy. autoevaluacnich-procesu-v-zivote-zs autoevaluacnich-procesu-v-zivote-zs

31 CESTA KE KVALITĚ Závěrem? Projekt nás všechny ve škole povzbudil, ještě více si navzájem sdělujeme zkušenosti ze své práce. Partnerství vytvořená v rámci projektu pokračují! Děkujeme, že jsme u tohoto projektu mohli být! Projekt nás všechny ve škole povzbudil, ještě více si navzájem sdělujeme zkušenosti ze své práce. Partnerství vytvořená v rámci projektu pokračují! Děkujeme, že jsme u tohoto projektu mohli být!

32 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48 CESTA KE KVALITĚ 22. února 2012 www.zs-mozartova.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google