Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autoevaluace školy z pohledu poradce Mgr. Dagmar Švárová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autoevaluace školy z pohledu poradce Mgr. Dagmar Švárová."— Transkript prezentace:

1 Autoevaluace školy z pohledu poradce Mgr. Dagmar Švárová

2 Vlastní hodnocení školy • Jaký má význam? • Komu je určené? • Co nám sděluje? • Jak by mělo vypadat? • Je opravdu nutné, aby je škola měla?

3 Účel autoevaluace školy • Vlastní hodnocení školy by nemělo bý t metlou a bičem školy, ale mělo by být pomocí při rozvíjení kreativity učitelů a otevírání se školy ke společnosti

4 Koordinátor autoevaluace • Vzdělávání, které mi přineslo odpovědi na předchozí otázky • Výměna zkušeností s ostatními řediteli, zástupci a učiteli z různých typů škol • Metody a možnosti v procesu autoevaluace

5 Poradce autoevaluace • Navazující vzdělávání na Koordinátora evaluace • Zástupci ze všech krajů a typů škol • Praktický nácvik poradenských dovedností • Práce s evaluačními nástroji • Výměna zkušeností

6 Vlastní poradenská praxe • Probíhala na školách, které se přihlásily do projektu: a)Krátkodobá intervence b)Dlouhodobá intervence • Realizovala se v jiném kraji (já jsem pracovala v Ústeckém a Plzeňském kraji)

7 Krátkodobá intervence • Jednorázová akce • Telefonické a ové konzultace • Jedna návštěva přímo ve škole • Práce s autoevaluačními zprávami školy • Představení autoevaluačních nástrojů a možností, jak s nimi pracovat

8 Dlouhodobá intervence • Průběžná poradenská činnost • Celkem čtyři návštěvy v jedné škole • Pravidelné konzultace • Systematická práce na vlastním hodnocení školy od prosince 2010 do června 2011 • Portál evaluačních nástrojů

9 Autoevaluace = týmová práce • Měl by se zapojit celý pedagogický sbor • Autoevaluace není o hledání chyb a nedostatků školy • Autoevaluace by nám měla ukázat, co se nám podařilo za vymezenou dobu dokázat a zároveň, kde máme rezervy • Používat rozmanité nástroje a metody

10 Autoevaluace = nekonečný proces Měli bychom vycházet ze čtyř základních otázek: • Kde jsme? • Kam chceme dojít? • Co máme dělat, aby se to podařilo? • Jak se to podařilo? A jsme opět na začátku…

11 Legislativa • Vyhláška č. 15/2006 Sb. byla zrušena • Povinnost evaluace ale zůstává: - ve školním vzdělávacím programu - ve výroční zprávě školy

12 Kontakt: Mgr. Dagmar Švárová SOŠ a SOU Milevsko Čs. armády Milevsko Tel.:


Stáhnout ppt "Autoevaluace školy z pohledu poradce Mgr. Dagmar Švárová."

Podobné prezentace


Reklamy Google