Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference 29. 11. 2011 Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference 29. 11. 2011 Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana."— Transkript prezentace:

1 Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference 29. 11. 2011 Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana Kargerová – vzájemné návštěvy škol Jana Kazíková – Peer Review

2 Ilustrační foto ze vzájemné návštěvy škol

3 Jak školy vnímaly aktivity vzájemného učení

4 Struktura aktivity Vzájemné učení škol v projektu probíhalo prostřednictvím:  Workshopů  Peer Review  Vzájemných návštěv škol Na aktivitách docházelo k:  sdílení zkušeností s procesy autoevaluace,  nezraňující popisné zpětné vazbě ze strany kritických přátel (v aktivitě Peer Review),  vzájemnému učení škol v tzv. zóně nejbližšího vývoje.

5 Charakteristiky kolegiálního učení a sdílení zkušeností mezi kolegy Kdo poskytoval zpětnou vazbu? Školy sdílely zkušenosti, vzájemně si poskytovaly zpětnou vazbu a učily se. Kolegové ze škol byli:  ve stejném postavení, nepřekonávali bariéru nerovnosti,  mluvili stejnou řečí,  měli podobné zkušenosti,  řešili podobné problémy,  důvěřovali si,  učili se od sebe v tzv. zóně nejbližšího vývoje (pomůže jim kolega, který je jen o krůček dál nebo má jiný pohled na věc) efektivita kolegiálního učení

6 Principy práce Při jednotlivých aktivitách jsme uplatňovali tyto principy: Princip dobrovolnosti  Školy vstupovaly do jednotlivých akcí dobrovolně a mohly si samy vybrat partnerskou školu. Princip individuálního přístupu  Školy ve spolupráci volily podoblasti vlastního hodnocení školy, které byly předmětem řešení. Výběr reagoval na aktuální potřeby partnerských škol. Princip odbornosti  Akcím byl přítomen odborník, který facilitoval jednotlivé akce.

7 Principy práce Při jednotlivých aktivitách jsme uplatňovali tyto principy: Princip aktivního přístupu  Odborník nevystupoval v roli lektora, používal konzultačních metod a technik k rozvoji potenciálu školy. Princip etiky a bezpečnosti  Byla dodržena podmínka nekonkurenčnost mezi školami.  Byla dodržena podmínka neposkytování informací či dokumentů třetím stranám.  Všichni aktéři k sobě byli navzájem empatiční a citlivě přistupovali k řešení problémů.  Školy si navzájem neposkytovaly nevyžádané rady.  Školy dále promýšlely sdělení zpětné vazby a pracovaly s ním ve smyslu nápravných opatření.  Projekt garantoval všem školám anonymitu.

8 Workshopy Typy workshopů:  workshop zaměřený na autoevaluaci školy  workshop zaměřený na práci s evaluačními nástroji  Rámec pro vlastní hodnocení školy (metod. průvodce)  360 o zpětná vazba pro střední úroveň řízení (soubor dotazníků a metod. doporučení)  workshop zaměřený na popisnou zpětnou vazbu (pro peers) Celkem bylo uskutečněno 60 workshopů (včetně 2 pilotáží). Délka workshopů: jednodenní Jedné akce účastnilo: 1 – 3 osob z každé zúčastněné školy Maximální počet osob na workshopu: 21 osob

9 Workshop zaměřený na autoevaluaci školy Cílem workshopu bylo seznámit školy s:  základními teoretickými východisky autoevaluace  praktickými zkušenostmi kolegů, které by mohli sloužit jako inspirace a příklady dobré praxe škol. Způsob práce:  Prezentace provádění vlastního hodnocení školy.  Tvořivé aktivity týkající se autoevaluačních procesů.

10 Workshop zaměřený na práci s autoevaluačními nástroji Cílem workshopu bylo:  rozšířit povědomí o nabídce projektu,  dosáhnout vyšší úrovně v užívání nabízených evaluačních nástrojů na portálu projektu. Způsob práce:  Individuální práce dle instrukcí s konkrétním nástrojem nejčastěji u PC.  Prezentace provádění vlastního hodnocení školy.

11 Workshop zaměřený na popisnou zpětnou vazbu (pro peers) Cílem workshopu bylo:  zlepšit dovednosti peers v podávání zpětné vazby popisným způsobem. Způsob práce:  Tvořivé aktivity týkající se nácviku popisné zpětné vazby.

12 Foto z workshopu

13 Peer Review Domácí (hodnocená) škola zvolila 2 oblasti vlastního hodnocení školy, které byly předmětem hodnocení peers (kritických přátel z partnerské školy), která zároveň vyslovovala návrhy a opatření vedoucí ke zlepšení ze svého pohledu. Způsob práce:  analýza dokumentů hodnocené školy k vybraným oblastem  analýza situace na místě hodnocené školy (např. komunikace se zainteresovanými osobami v souvislosti s vybranými oblastmi)  zpětná vazba od peers (kritických přátel) Celkem bylo uskutečněno 30 Peer Review (včetně 2 pilotáží) Délka Peer Review: dvoudenní Jednoho Peer Review se účastnily: 2 školy (hodnocená škola a peers) Jedné akce se účastnilo: 2 autoevaluační týmy z každé školy po 4 osobách, tj. 8 osob

14 Většina škol chce pokračovat v partnerské spolupráci – Peer Review

15 Foto z úvodního setkání Peer Review

16 Foto z Peer Review  Dát nějaké foto z peer review

17 vlastní nástroje peers pro zjišťování kvality v daných oblastech

18 Vzájemné návštěvy škol Domácí škola zvolila 2-4 oblasti vlastního hodnocení školy, které byly předmětem sdílení. Způsob práce:  analýza dokumentů k vybraným oblastem  ukázky práce ve vybraných oblastech/podoblastech  diskuse ke způsobu a organizaci práce ve vybraných oblastech  ukázky používaných nástrojů a metod, případně hospitace v hodinách k danému tématu Celkem bylo uskutečněno 40 návštěv škol (včetně 2 pilotáží) Délka vzájemné návštěvy: dvě dvoudenní akce (reciprocita) Jedné návštěvy se účastnily: 2 školy (domácí škola a škola přijíždějící na návštěvu) Jedné akce se účastnilo: 2 autoevaluační týmy z každé školy po 4 osobách, tj. 8 osob

19 Většina škol chce pokračovat v partnerské spolupráci - návštěvy

20 Foto z úvodního setkání Vzájemných návštěv škol

21 Foto ze vzájemné návštěvy


Stáhnout ppt "Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference 29. 11. 2011 Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana."

Podobné prezentace


Reklamy Google