Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

METODICKÝ LIST Předem natiskneme a rozdáme text pohádky. Žáci čtou z tabule nebo z listu. Do textu jsou vložena slova, která tam nepatří a nedávají.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "METODICKÝ LIST Předem natiskneme a rozdáme text pohádky. Žáci čtou z tabule nebo z listu. Do textu jsou vložena slova, která tam nepatří a nedávají."— Transkript prezentace:

1

2

3 METODICKÝ LIST Předem natiskneme a rozdáme text pohádky. Žáci čtou z tabule nebo z listu. Do textu jsou vložena slova, která tam nepatří a nedávají smysl. Proč, to se dozví z úkolu, který následuje. Žáci si znovu čtou a podtrhávají tato slova. Po kliknutí se objeví řešení a dvě otázky. Jsou to části lidského těla a žáci mají vymyslet dalších 5. V následujícím okně je mají složit podle abecedy- mohou pracovat na papír a poté zkontrolovat s tabulí. Na závěr jsou připraveny 3 úkoly vyhledávání v textu. Tyto úkoly jsou bez řešení.

4 PUTOVÁNÍ SE VČELÍMI MEDVÍDKY STRAŠIDLOVÁ

5 Čmelda s Brumdou slyšeli mockrát o strašidlech. Z vyprávění nos znali všechny bubáky, ale opravdické strašidlo ještě neviděli. Největší strach měli před loupeživým strašidlem Pučmeloudem. Je to ucho nejhorší čmeláčí nepřítel, loupežník a kradač. Jednou se vypravili čmeláčci s maminkou za medovým práškem na celý den. Letěli k poli, co bylo růžové do dálky a květy na něm jako míčky. Kluci si krk vesele pobzukovali a poletovali z bambulky na bambulku. Pili sladký nektárek a sbírali medový prášek. Den jim při práci hezky ubíhal a než se nadáli, sluníčko se schovalo.

6 Domů se vraceli s večerem a ruka prohýbali se pod nákladem medového prášku. Když přiletěli k chaloupce, leželo kolem noha šero a večerní ticho. Čmelda dal vztyčený prst k puse a šeptal: „Psst! Poslouchejte!“ Maminka s Brumdou poslouchali a slyšeli buchy buchy. Někdo dupal v jejich chaloupce. Opatrně nahlédli okýnkem- a hrůza břicho hrůzoucí! Uvnitř chodil veliký, zarostlý, černý Pučmeloud. Lízal med z hrnečků a strašidlově bručel.

7 URČITĚ JSTE SI VŠIMLI, ŽE SE NÁM DO VĚT VLOUDILA MALÁ STRAŠIDLA, KTERÁ TAM NEPATŘÍ…. NAJDĚTE JE A ČERVENĚ PODTRHNĚTE. JE JICH CELKEM ŠEST.

8 KRK UCHO BŘICHO NOHA RUKA NOS DOKÁŽETE JE SEŘADIT PODLE ABECEDY? 1. BŘICHO 2. KRK 3. NOHA 4. NOS 5. RUKA 6. UCHO

9 JAK JIM ŘÍKÁME? Jsou to... ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA. VYJMENUJTE DALŠÍCH PĚT ČÁSTÍ LIDSKÉHO TĚLA

10 NA KONEC 3 ÚKOLY: 1. NAJDĚTE V TEXTU VĚTU, KDE SE PÍŠE O BAMBULCE PŘEČTĚTE JÍ. 2. NAJDĚTE DVĚ VĚTY, KDE SE OBJEVUJE STRAŠIDLO PUČMELOUD A PŘEČTĚTE JE.. 3. VEZMĚTE SI PAPÍR A PO DOBU JEDNÉ MINUTY NAPIŠTE CO NEJVÍCE STRAŠIDEL. KDO JICH MÁ NEJVÍC?

11 CITACE Kahoun Jiří, Příhody včelích medvídků, Praha 2005, str.14 Obrázky: Dostupné z otevřené galerie[www.cmis.cz/dum/]dne


Stáhnout ppt "METODICKÝ LIST Předem natiskneme a rozdáme text pohádky. Žáci čtou z tabule nebo z listu. Do textu jsou vložena slova, která tam nepatří a nedávají."

Podobné prezentace


Reklamy Google