Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ ORGANIZAČNÍ FORMA „ vnější uspořádání organizačních a didaktických podmínek vyučování, v nichž se realizuje výchovně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ ORGANIZAČNÍ FORMA „ vnější uspořádání organizačních a didaktických podmínek vyučování, v nichž se realizuje výchovně."— Transkript prezentace:

1 ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ ORGANIZAČNÍ FORMA „ vnější uspořádání organizačních a didaktických podmínek vyučování, v nichž se realizuje výchovně vzdělávací proces“. (RYCHTECKÝ, FIALOVÁ 1999)

2 ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ

3 ZTV povinné nepovinné doplňkové – pohybově rekreační programy zájmové zájezdy kroužky jednorázové akce soutěže pohybově rekreační přestávky pohybová činnost v rámci hodin jiných předmětů rekreační cvičení nepovinné předměty volitelné předměty Vyučovací jednotka školní TV Výchova v přírodě Sportovní kurzy

4 ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ VYUČOVACÍ JEDNOTKA TĚLESNÉ VÝCHOVY: základní organizační forma předmětu TV.

5 ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ VÝCHOVA V PŘÍRODĚ

6 VYUČOVACÍ JEDNOTKA ZDRAVOTNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ

7 KURZY PLAVECKÝ LYŽAŘSKÝ

8 ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ OSTATNÍ SPORTOVNÍ KURZY

9 ORGANIZAČNÍ FORMY NEPOVINNÉ Mohou být žáky akceptovány na základě jejich zájmu. Nepovinné a volitelné předměty

10 ORGANIZAČNÍ FORMY NEPOVINNÉ OBSAH: sporty a jiné pohybové aktivity, které jsou vhodné z hlediska věku i z hlediska podmínek školy a pro něž existují odpovídající oficiálně schválené metodické materiály.

11 ORGANIZAČNÍ FORMY DOPLŇKOVÉ POHYBOVĚ REKREAČNÍ PROGRAM POHYBOVĚ REKREAČNÍ PROGRAM činnosti zdravotně kondiční v ostatních částech denního režimu žáků ve škole

12 ORGANIZAČNÍ FORMY DOPLŇKOVÉ CVIČENÍ V HODINÁCH JINÝCH PŘEDMĚTŮ (kinestetický vyučovací styl) POHYBOVĚ REKREAČNÍ PŘESTÁVKY REKREAČNÍ CVIČENÍ

13 ORGANIZAČNÍ FORMY ZÁJMOVÉ SOUTĚŽE JEDNORÁZOVÉ AKCE KROUŽKY ZÁJEZDY APOD.

14 1.PODLE HLAVNÍCH SLOŽEK VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Diagnostické Motivační Expoziční Fixační TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY

15 2. PODLE OBSAHU Gymnastické (cvičení s hudbou, kondiční gymnastika apod.)

16 TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 2. PODLE OBSAHU atletické

17 TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 2. PODLE OBSAHU herní

18 TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 2. PODLE OBSAHU úpolové

19 TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 3. PODLE TÉMATICKÉ ČINNOSTI Monotématické Smíšené 4. PODLE POHLAVÍ ŽÁKŮ Dívčí Chlapecké Koedukované

20 TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 5. NA ZÁKLADĚ INTENCIONALITY Povinná školní TV Zdravotní TV Nepovinná TV

21 6. PODLE ZÁKLADNÍHO ZAMĚŘENÍ Nácvičná Kondiční Rekreačně orientované Soutěžní aj. TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY

22 STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV 1. ÚVODNÍ ČÁST (organizační – CÍL VYUČOVACÍ JEDNOTKY, rušná a průpravná část – příprava pohybového aparátu na zatížení) = cca min. RUŠNÁ ČÁST – zahřátí, prokrvení svalů ( 2-3 min.) PRŮPRAVNÁ ČÁST – především protažení zkrácených, posílení ochablých svalů, fixace dynamického stereotypu správného držení těla. (5-7 min.

23 2. HLAVNÍ ČÁST – rozvoj pohybových schopností, nácvik nových pohybových dovedností, fixace a automatizace základních pohybových dovedností z oblasti sportu = cca.25 –30 min. STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV

24 3. ZÁVĚREČNÁ ČÁST- kompenzační cvičení, celkové uklidnění organismu !!CELKOVÉ ZHODNOCENÍ PRŮBĚHU V.J.!! STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV

25 KAŽDÁ HODINA TV působí na žáka komplexně:  FUNKČNÍ A MOTORICKÝ ROZVOJ - FYZIOLOGIE  ROZVOJ OSOBNOSTI ŽÁKA - PSYCHOLOGIE  SPOLEČENSKÉ UTVÁŘENÍ ŽÁKA- SOCIOLOGIE

26  Úroveň splnění cíle vyučovací jednotky  Strukturu vyučovací jednotky z hlediska psychického a fyzického zatížení  Využití vyučovací doby  Účinnost funkční odezvy zvolených podnětů EFEKTIVITA VYUČOVACÍ JEDNOTKY

27 FYZICKÉ ZATÍŽENÍ VE V.J. Fyziologické hledisko: 1)Rozvoj KOORDINACE (TF tepů/min.) 2)Rozvoj RYCHLOSTI (TF až 160 tepů/min.) 3)Rozvoj SÍLY (150 – 190 t./min.) anebo VYTRVALOSTI (140 – 170 t./min.)

28 PSYCHICKÉ ZATÍŽENÍ VE V.J. EMOČNĚ – MOTIVAČNÍ ZATÍŽENÍ KOGNITIVNÍ VOLNÍ


Stáhnout ppt "ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ ORGANIZAČNÍ FORMA „ vnější uspořádání organizačních a didaktických podmínek vyučování, v nichž se realizuje výchovně."

Podobné prezentace


Reklamy Google