Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
ORGANIZAČNÍ FORMA „ vnější uspořádání organizačních a didaktických podmínek vyučování, v nichž se realizuje výchovně vzdělávací proces“. (RYCHTECKÝ, FIALOVÁ 1999)
2
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
3
povinné nepovinné doplňkové – pohybově rekreační programy zájmové
Sportovní kurzy ZTV Výchova v přírodě Vyučovací jednotka školní TV povinné nepovinné předměty pohybově rekreační přestávky nepovinné volitelné předměty doplňkové – pohybově rekreační programy pohybová činnost v rámci hodin jiných předmětů soutěže jednorázové akce rekreační cvičení zájmové kroužky zájezdy
4
ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ
VYUČOVACÍ JEDNOTKA TĚLESNÉ VÝCHOVY: základní organizační forma předmětu TV.
5
ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ
VÝCHOVA V PŘÍRODĚ
6
ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ
VYUČOVACÍ JEDNOTKA ZDRAVOTNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
7
ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ
KURZY PLAVECKÝ LYŽAŘSKÝ
8
ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ
OSTATNÍ SPORTOVNÍ KURZY
9
ORGANIZAČNÍ FORMY NEPOVINNÉ
Mohou být žáky akceptovány na základě jejich zájmu. Nepovinné a volitelné předměty
10
ORGANIZAČNÍ FORMY NEPOVINNÉ
OBSAH: sporty a jiné pohybové aktivity, které jsou vhodné z hlediska věku i z hlediska podmínek školy a pro něž existují odpovídající oficiálně schválené metodické materiály.
11
ORGANIZAČNÍ FORMY DOPLŇKOVÉ
POHYBOVĚ REKREAČNÍ PROGRAM činnosti zdravotně kondiční v ostatních částech denního režimu žáků ve škole ORGANIZAČNÍ FORMY DOPLŇKOVÉ
12
ORGANIZAČNÍ FORMY DOPLŇKOVÉ
CVIČENÍ V HODINÁCH JINÝCH PŘEDMĚTŮ (kinestetický vyučovací styl) POHYBOVĚ REKREAČNÍ PŘESTÁVKY REKREAČNÍ CVIČENÍ ORGANIZAČNÍ FORMY DOPLŇKOVÉ
13
ORGANIZAČNÍ FORMY ZÁJMOVÉ
SOUTĚŽE JEDNORÁZOVÉ AKCE KROUŽKY ZÁJEZDY APOD.
14
TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY
PODLE HLAVNÍCH SLOŽEK VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Diagnostické Motivační Expoziční Fixační
15
TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY
2. PODLE OBSAHU Gymnastické (cvičení s hudbou, kondiční gymnastika apod.)
16
TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY
2. PODLE OBSAHU atletické
17
TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY
2. PODLE OBSAHU herní
18
TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY
2. PODLE OBSAHU úpolové
19
TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY
3. PODLE TÉMATICKÉ ČINNOSTI Monotématické Smíšené 4. PODLE POHLAVÍ ŽÁKŮ Dívčí Chlapecké Koedukované
20
TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY
5. NA ZÁKLADĚ INTENCIONALITY Povinná školní TV Zdravotní TV Nepovinná TV
21
TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY
6. PODLE ZÁKLADNÍHO ZAMĚŘENÍ Nácvičná Kondiční Rekreačně orientované Soutěžní aj.
22
STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV
1. ÚVODNÍ ČÁST (organizační – CÍL VYUČOVACÍ JEDNOTKY, rušná a průpravná část – příprava pohybového aparátu na zatížení) = cca min. RUŠNÁ ČÁST – zahřátí, prokrvení svalů ( 2-3 min.) PRŮPRAVNÁ ČÁST – především protažení zkrácených, posílení ochablých svalů, fixace dynamického stereotypu správného držení těla. (5-7 min.
23
STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV
2. HLAVNÍ ČÁST – rozvoj pohybových schopností, nácvik nových pohybových dovedností, fixace a automatizace základních pohybových dovedností z oblasti sportu = cca.25 –30 min.
24
STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV
3. ZÁVĚREČNÁ ČÁST- kompenzační cvičení, celkové uklidnění organismu !!CELKOVÉ ZHODNOCENÍ PRŮBĚHU V.J.!!
25
STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV
KAŽDÁ HODINA TV působí na žáka komplexně: FUNKČNÍ A MOTORICKÝ ROZVOJ - FYZIOLOGIE ROZVOJ OSOBNOSTI ŽÁKA - PSYCHOLOGIE SPOLEČENSKÉ UTVÁŘENÍ ŽÁKA- SOCIOLOGIE
26
EFEKTIVITA VYUČOVACÍ JEDNOTKY
Úroveň splnění cíle vyučovací jednotky Strukturu vyučovací jednotky z hlediska psychického a fyzického zatížení Využití vyučovací doby Účinnost funkční odezvy zvolených podnětů
27
FYZICKÉ ZATÍŽENÍ VE V.J. Fyziologické hledisko:
Rozvoj KOORDINACE (TF tepů/min.) Rozvoj RYCHLOSTI (TF až 160 tepů/min.) Rozvoj SÍLY (150 – 190 t./min.) anebo VYTRVALOSTI (140 – 170 t./min.)
28
PSYCHICKÉ ZATÍŽENÍ VE V.J.
EMOČNĚ – MOTIVAČNÍ ZATÍŽENÍ KOGNITIVNÍ VOLNÍ
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.