Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu."— Transkript prezentace:

1 PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu

2 KVALITATIVNÍ VÝZKUM PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Koláže, planety, světy Asociace – volné, vázané či sukcesivní Test dokončování vět, příběhu, doplnění obrázků, bubble testy Technika třetí osoby, hraní rolí Personifikace Imaginace Epitaf, nekrolog, Marketing team game Využití: –N–NAPŘ. V RÁMCI FOCUS GROUPS či individuálních rozhovorů Omezení aplikace: –V–Výsledky víceznačné, nezobecnitelné

3 Projektivní techniky - klasifikace 1) Doplňování – doplnit asociační řetězec, větu nebo příběh – slovní asociace (Jungův test), indukční slovo – následně osoba poví první, co se mu vybaví – Dokončování vět – Dokončování příběhů – ptáci na stromě – Čínský portrét – abstraktní zobrazení osoby pomocí doplňování vět o sobě

4 Projektivní techniky - klasifikace 2) Interpretace – interpretovat příběh – Roschachův test – Test tematického osvojování si představ 3) Produkce – nakreslit, napsat, – Test „nakresli osobu (dům, strom a osobu) – Bubble testy – Hraní rolí – Technika třetí osoby

5 Použití v MAV Identifikovat asociaci mezi značkou (brand image) a pocity, které vyvolává – Asociace – Personifikace – Planeta – jak by vypadala planeta, jak mimozemšťani, jak by nás uvítali, jak vypadá příroda/auto/zvíře – Bubliny – Koláže – emoce, a výraz tváře (FaceTrace by Brain Juicer) – 7 typů emocí k vyjádření např. pocitu z reklamy, jak byste pocit pojmenovala, co se za ním skrývá – Archetypy – může sloužit k analýze příležitostí, značek, segmentů osob - Needscope inspiroval se řeckou mytologií.

6 – Adcepty/image karty V kvalitativním výzkumu, nejsou to inzeráty, ale vycházejí z sence značky a rozšiřují ho o nové možné směry a témy. Je nástroj po prohloubení 1. krok je hledání klíčových oblastí a témat 2. krok generování ilustrací 15 – 20 pro jednotlivé témata

7 Cases


Stáhnout ppt "PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu."

Podobné prezentace


Reklamy Google