Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L

2 Analýza zákazníka – psychologické faktory Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad psychologických faktorů související s analýzou zákazníka, rozebrání pojmů vnímání, učení, názory a postoje zákazníka, na praktickém příkladu posouzení užití psychologických faktorů v reklamní kampani Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka

3 Analýza zákazníka – psychologické faktory  motivace usměrňuje naše chování a jednání motivaci ovlivňují potřeby (viz. kapitola Potřeby)  vnímání  učení  názory a postoje

4 Vnímání - pozornost  pozornost věnovaná podnětu selektivní pozornost  člověk lépe vnímá to, co se výrazně odlišuje – odlišná reklama, velké bilboardy, výrazná barevnost reklamy nebo naopak černobílý inzerát mezi barevnými, hlasitost televizní reklamy)  člověk také naopak vnímá lépe to, co očekává (něčeho, co neočekávám, si nemusím všimnout)

5 Vnímání - pozornost  pozornost věnovaná podnětu selektivní zkreslení (jedinec má tendenci přizpůsobit zprávu svým předpokladům a představám – z toho vyplývá velmi obtížná změna postoje zákazníka ke značce)

6 Vnímání - pozornost  pozornost věnovaná podnětu selektivní zapamatování (lidé si pamatují více takové zprávy, které podporují jejich postoje a názory či které je zajímají)

7 Učení  učení je proces změn chování, které vyplývá ze zkušeností jedince na koupi produktu působí  pozitivní zkušenost s produktem  dlouho a často opakovaná reklama  příznivé zkušenosti známých

8 Názory a postoje  postoj je hodnotící názor na určitý produktu nebo značku kladný či záporný postoje je velmi obtížné měnit pokud je poškozeno dobré jméno značky, stojí hodně času a peněz změnit postoje zákazníků ke značce

9 Psychologické faktory - úkol  Shlédněte několik reklam T mobil a určete psychologické faktory, které byly v reklamní kampani použity.

10 Psychologické faktory - řešení  Shlédněte několik reklam T mobil a určete psychologické faktory, které byly v reklamní kampani použity.  např. opakování reklam – učení  barevnost reklamy – selektivní pozornost  použití humoru – selektivní pozornost  použití atraktivních herců, argumenty – snaha o změnu postoje zákazníků …

11 Zdroje  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing,  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992  obrázky – kliparty sady Microsoft Office


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17."

Podobné prezentace


Reklamy Google