Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V MARKETINGOVÉM PRŮZKUMU. PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V marketingu - stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V MARKETINGOVÉM PRŮZKUMU. PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V marketingu - stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé."— Transkript prezentace:

1 PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V MARKETINGOVÉM PRŮZKUMU

2 PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V marketingu - stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu V psychologii osobnostní test, ve kterém má osoba reagovat na dvouznačný stimul, s cílem odkrýt skryté emoce a vnitřní konflikty Vyvolávají velký počet různých odpovědí

3 Jiná klasifikace PT TESTY DOPLŇOVÁNÍ – doplnit asociační řetězec, větu nebo příběh TESTY INTERPRETAČNÍ – interpretovat nebo vyprávět příběh TESTY PRODUKČNÍ – nakreslit, napsat nebo vyrobit konstrukci TESTY POZOROVÁNÍ – pozorování jedince v nějaké situaci

4 Projektivní techniky - klasifikace 1) Doplňování – doplnit asociační řetězec, větu nebo příběh – slovní asociace (Jungův test), indukční slovo – následně osoba poví první, co se mu vybaví – Dokončování vět – Dokončování příběhů – ptáci na stromě – Čínský portrét – abstraktní zobrazení osoby pomocí doplňování vět o sobě

5 Projektivní techniky - klasifikace 2) Interpretace – interpretovat příběh – Roschachův test – Test tematického osvojování si představ 3) Produkce – nakreslit, napsat, – Test „nakresli osobu (dům, strom a osobu) – Bubble testy – Hraní rolí – Technika třetí osoby

6 Použití v MAV Identifikovat asociaci mezi značkou (brand image) a pocity, které vyvolává – Asociace – Personifikace – Technika třetí osoby, hraní rolí – Imaginace – Epitaf, nekrolog, – Marketing team game – Planeta – jak by vypadala planeta, jak mimozemšťani, jak by nás uvítali, jak vypadá příroda/auto/zvíře – Bubliny – Koláže – emoce, a výraz tváře (FaceTrace by Brain Juicer) – 7 typů emocí k vyjádření např. pocitu z reklamy, jak byste pocit pojmenovala, co se za ním skrývá – Archetypy – může sloužit k analýze příležitostí, značek, segmentů osob - Needscope inspiroval se řeckou mytologií.

7 Zadání Vytvořte koláž – planetu, svět značky ……., ze které bude zřejmé, kdo tam žije, v jakém prostředí apod. Koláž interpretujte Personifikace – kdyby značky ….. Byla člověk, kdo by to byl, kde a jak by žil, napište jeho životopis až do současnosti Nápis na náhrobní kámen značky …., kdyby zemřela


Stáhnout ppt "PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V MARKETINGOVÉM PRŮZKUMU. PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V marketingu - stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé."

Podobné prezentace


Reklamy Google