Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dynamická tuhost pneumatiky Ing. František Pražák Ph.D. VUT-FSI Ústav konstruování, tel. 54114 3232, Tento projekt vznikl za podpory.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dynamická tuhost pneumatiky Ing. František Pražák Ph.D. VUT-FSI Ústav konstruování, tel. 54114 3232, Tento projekt vznikl za podpory."— Transkript prezentace:

1 Dynamická tuhost pneumatiky Ing. František Pražák Ph.D. VUT-FSI Ústav konstruování, tel , Tento projekt vznikl za podpory grantu BD Smyslem projektu bylo pořizování vstupů do systémů virtual prototyping. Většina experimentů byla zaměřena na bantamový typ pneumatiky. Tento typ pneumatiky se používá u zemědělské techniky, přívěsů nebo letadel. Podobné konstrukce se rovněž využívají u malých motocyklů. Tlak v pneumatice ovlivňuje výslednou charakteristiku, především její hysterezní charakter se s vyšším tlakem zvyšuje. Se zvyšující se rychlostí stlačování pneumatika tzv. tvrdne. V porovnání se staticky změřenou charakteristikou má dynamicky naměřená charakteristika hysterezní charakter. Vliv na dynamickou tuhost pneumatiky má tlak v pneumatice. Třecí plocha bantamové pneumatiky se značně liší od předpokládaného elipsovitého tvaru. V rámci tohoto projektu byl navržen a vyroben tester k měření dynamické radiální tuhosti pneumatiky. Kolo pevně uchycené v rámu testeru je stlačované plošinou s možností aplikace různorodých materiálů a tím tak simulovat různé povrchy vozovky. Síla zatěžující pneumatiku je monitorovaná siloměrem umístněným mezi rámem testeru a vidlicí kola. siloměr dynamické stlačování pneumatiky nahuštění pneumatiky 0.5 atm nahuštění pneumatiky 3 atm

2

3 Dynamická tuhost pneumatiky Ing. František Pražák Ph.D. VUT-FSI Ústav konstruování, tel , Tento projekt vznikl za podpory grantu BD Smyslem projektu bylo pořizování vstupů do systémů virtual prototyping. Většina experimentů byla zaměřena na bantamový typ pneumatiky. Tento typ pneumatiky se používá u zemědělské techniky, přívěsů nebo letadel. Podobné konstrukce se rovněž využívají u malých motocyklů. Tlak v pneumatice ovlivňuje výslednou charakteristiku, především její hysterezní charakter se s vyšším tlakem zvyšuje. Se zvyšující se rychlostí stlačování pneumatika tzv. tvrdne. V porovnání se staticky změřenou charakteristikou má dynamicky naměřená charakteristika hysterezní charakter. Vliv na dynamickou tuhost pneumatiky má tlak v pneumatice. Třecí plocha bantamové pneumatiky se značně liší od předpokládaného elipsovitého tvaru. V rámci tohoto projektu byl navržen a vyroben tester k měření dynamické radiální tuhosti pneumatiky. Kolo pevně uchycené v rámu testeru je stlačované plošinou s možností aplikace různorodých materiálů a tím tak simulovat různé povrchy vozovky. Síla zatěžující pneumatiku je monitorovaná siloměrem umístněným mezi rámem testeru a vidlicí kola. siloměr dynamické stlačování pneumatiky nahuštění pneumatiky 0.5 atm nahuštění pneumatiky 3 atm

4 Dynamická tuhost pneumatiky Ing. František Pražák Ph.D. VUT-FSI Ústav konstruování, tel , Tento projekt vznikl za podpory grantu BD Smyslem projektu bylo pořizování vstupů do systémů virtual prototyping. Většina experimentů byla zaměřena na bantamový typ pneumatiky. Tento typ pneumatiky se používá u zemědělské techniky, přívěsů nebo letadel. Podobné konstrukce se rovněž využívají u malých motocyklů. siloměr dynamické stlačování pneumatiky Tlak v pneumatice ovlivňuje výslednou charakteristiku, především její hysterezní charakter se s vyšším tlakem zvyšuje. nahuštění pneumatiky 0.5 atm nahuštění pneumatiky 3 atm Se zvyšující se rychlostí stlačování pneumatika tzv. tvrdne. V porovnání se staticky změřenou charakteristikou má dynamicky naměřená charakteristika hysterezní charakter. Vliv na dynamickou tuhost pneumatiky má tlak v pneumatice. Třecí plocha bantamové pneumatiky se značně liší od předpokládaného elipsovitého tvaru. V rámci tohoto projektu byl navržen a vyroben tester k měření dynamické radiální tuhosti pneumatiky. Kolo pevně uchycené v rámu testeru je stlačované plošinou s možností aplikace různorodých materiálů a tím tak simulovat různé povrchy vozovky. Síla zatěžující pneumatiku je monitorovaná siloměrem umístněným mezi rámem testeru a vidlicí kola. Popis problematiky Cíl projektu Popis problematiky: Při porovnání dat závěsu kola automobilu získaných z matematického modelování a experimentálních testů se ukázali jisté neshody. Po analýze dat jsme usoudil, že problémovým prvkem je nedostatečné popsání chování pneumatiky. Smyslem projektu bylo pořizování vstupů do systémů virtual prototyping. Většina experimentů byla zaměřena na bantamový typ pneumatiky. Tento typ pneumatiky se používá u zemědělské techniky, přívěsů nebo letadel. Podobné konstrukce se rovněž využívají u malých motocyklů. Způsob vlastního řešení Popis řešení V rámci tohoto projektu byl navržen a vyroben tester k měření dynamické radiální tuhosti pneumatiky. Kolo pevně uchycené v rámu testeru je stlačované plošinou s možností aplikace různorodých materiálů a tím tak simulovat různé povrchy vozovky. Síla zatěžující pneumatiku je monitorovaná siloměrem umístněným mezi rámem testeru a vidlicí kola. Zjištěné poznatky, naměřené vlastnosti Závěr Se zvyšující se rychlostí stlačování pneumatika tzv. tvrdne. V porovnání se staticky změřenou charakteristikou má dynamicky naměřená charakteristika hysterezní charakter. Vliv na dynamickou tuhost pneumatiky má tlak v pneumatice. Tlak v pneumatice ovlivňuje výslednou charakteristiku, především její hysterezní charakter se s vyšším tlakem zvyšuje. Třecí plocha bantamové pneumatiky se značně liší od předpokládaného elipsovitého tvaru.

5


Stáhnout ppt "Dynamická tuhost pneumatiky Ing. František Pražák Ph.D. VUT-FSI Ústav konstruování, tel. 54114 3232, Tento projekt vznikl za podpory."

Podobné prezentace


Reklamy Google