Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Seznámení s sKartou Datum: Autor: 20.06. 2012 Česká spořitelna.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Seznámení s sKartou Datum: Autor: 20.06. 2012 Česká spořitelna."— Transkript prezentace:

1 1 Seznámení s sKartou Datum: Autor: Česká spořitelna

2 2 Jak a proč karta vzniká Ministerstvo práce a sociálních věcí vyhlásilo obchodní veřejnou soutěž na dodavatele karty sociálních systémů. Ministerstvo práce a sociálních věcí vybralo návrh České spořitelny. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil Ministerstvu práce a sociálních věcí uzavřít s Českou spořitelnou smlouvu na vydávání karty sociálních systémů. Podepsána smlouva mezi Českou spořitelnou a Ministerstvem práce a sociálních věcí s platností na 12 let. Zahájení vydávání sKaret. OSTATNÍÚVODPRODUKTYPROCESYKOMUNIKACE

3 3 K čemu se ČS ve smlouvě zavázala Zřídit a provozovat systém administrace dávek Zřídit a vést sběrný účet a platební účty oprávněných osob Zabezpečit vydávání a správu karet pro oprávněné osoby podle požadavků Ministerstva Zabezpečit výplatu dávek a platební funkce karty Zřídit a provozovat portál za účelem poskytnutí informací oprávněným osobám o stavu platebního účtu a využití platebních funkcí karty Zřídit a provozovat bezplatnou kontaktní linku Za plnění závazků ze smlouvy nenáleží ČS žádná peněžitá odměna. OSTATNÍÚVODPRODUKTYPROCESYKOMUNIKACE

4 4 C í le projektu sKarta Snížení nákladů na výplatu dávek Zjednodušení administrativy Zvýšení adresnosti výplaty dávek Zvýšení transparentnosti čerpání dávek sKarta je ojedinělým projektem Ministerstva práce a sociálních věcí, který zásadně mění způsob vyplácení sociálních dávek. Ty stát dosud vyplácel poštou (složenkami), hotovostí nebo přímým převodem na účet, nově obdrží jejich příjemci sKartu. OSTATNÍÚVODPRODUKTYPROCESYKOMUNIKACE

5 55 Kdo sKartu obdrží? OSTATNÍÚVODPRODUKTYPROCESYKOMUNIKACE Postupně všichni, kteří pobírají dávky - jednorázové nebo pravidelné: Státní sociální podpora Příspěvek na bydlení Rodičovský příspěvek Přídavek na dítě Dávky pěstounské péče Porodné / pohřebné Pomoc v hmotné nouzi Příspěvek na živobytí Doplatek na bydlení Mimořádná okamžitá pomoc V tuto chvíli se netýká výplaty důchodů a nemocenské Dávky pro osoby se zdravotním postižením Příspěvek na mobilitu Příspěvek na zvláštní pomůcky Příspěvek na péči Zaměstnanost Podpora v nezaměstnanosti Rekvalifikace

6 66 Produkty Karta, účet, portál, kontaktní centrum, poplatky

7 7 Jak bude výplata dávek s sKartou fungovat Dávky se budou vyplácet prostřednictvím sKarty, držitel karty může dávky čerpat následujícím způsobem: Převod na soukromý účet Výběr hotovosti kartou Platba kartou v obchodech Platební funkce bude povinná pouze při čerpání účelových dávek (např. hmotná nouze) ÚVODPROCESYKOMUNIKACEPRODUKTYOSTATNÍ

8 88 Základní informace o produktu ÚVODPROCESYKOMUNIKACE sKarta karta Maestro 2 typy karet – základní a speciální Platnost karty 4 roky Informační část - obecné informace o sKartě, dávkách Vstup na účet – pasivní informace (zůstatek, transakce) Platební účet účet Určen pouze pro dávky portál PRODUKTY Kontaktní centrum pro sKartu call centrum Bezplatná linka Dotazy k sKartě, blokace karty a další OSTATNÍ

9 99 sKarta – základní informace ÚVODPROCESYKOMUNIKACE 2 základní typy karet: Základní Speciální – slouží zároveň jako průkaz OZP Karta bude mít 3 funkce: Platební – s výjimkou účelových dávek nebude povinná Identifikační – průkaz OZP, identifikační číslo v systému ÚP Autentizační – např. pro vzdálený přístup do státní správy, využití plánováno v budoucnosti Platnost karty 4 roky Všechny popisky na kartě jsou uvedeny v českém jazyce PRODUKTY sKarta karta OSTATNÍ

10 10 sKarta – použití ÚVODPROCESYKOMUNIKACE Kartu lze používat pouze v České republice Všechny transakce jsou online se zadáním PIN S kartou je možné vybírat hotovost V bankomatu ČS a jiných bank Při platbě kartou v obchodě (Cash back) Na přepážkách bank a směnárnách, které jsou vybaveny platebním terminálem (cash advance) S kartou je možné platit v obchodech označených logem Maestro S kartou není možné platit přes internet Karta nemá nastaveny transakční limity – použití do výše zůstatku na platebním účtu PRODUKTY sKarta karta OSTATNÍ

11 11 Základní typ karty ÚVODPROCESYKOMUNIKACEPRODUKTY Logo banky, která kartu vydala Čip s údaji o kartě Platnost karty Jméno a příjmení držitele ve dvou řádcích Logo karty Logo Maestro Číslo karty Magnetický proužek potištěn kontakty Identifikační číslo (CCN)Logo ÚP a název karty dle vyhlášky Podpisový proužek Kontakty OSTATNÍ

12 12 Speciální typ karty ÚVODPROCESYKOMUNIKACEPRODUKTY Logo banky, která kartu vydala Čip s údaji o kartě Platnost karty Jméno a příjmení držitele ve dvou řádcích Logo karty Logo Maestro Číslo karty Magnetický proužek potištěn kontakty Identifikační číslo (CCN) Logo ÚP a název karty dle vyhlášky Podpisový proužek Kontakty Speciální karta obsahuje navíc fotografii držitele, jeho datum narození, typ průkazu a symbol postižení. Fotografie držitele Datum narození Symbol a stupeň postižení OSTATNÍ

13 13 Platební účet – základní informace ÚVODPROCESYKOMUNIKACE Účet je určen pouze pro dávky, není možné na něj posílat nebo vkládat vlastní prostředky. Klient si může převést prostředky na kartě na jakýkoli účet v ČR (zadání příkazu lze provést na úřadu práce nebo prostřednictvím bankomatu ČS). Není možný výběr na pokladně v pobočce ČS. Výpisy - klient si může sjednat zasílání výpisu z platebního účtu poštou (měsíční periodicita), příp. vyzvednutí na pobočce ČS. Pokud nemá tuto službu sjednanou, bude se mu po příhlášení na vstup na účet na portálu sKontakt generovat roční výpis. PRODUKTY Platební účet účet OSTATNÍ

14 14 Jak bude výplata dávek s sKartou fungovat KOMUNIKACE Držitel karty může čerpat dávky prostřednictvím sKarty následujícími způsoby: Převod na soukromý účet v ČR Výběr hotovosti kartou Platba kartou v obchodech Pro čerpání účelových dávek ÚP definuje typy povolených transakcí. ÚVODPRODUKTYPROCESYOSTATNÍ

15 15 Portál Informační částVstup na účet Veřejně dostupná část bez přihlašování Prolink na vstup na účet od 1.5.od Vstup pouze po přihlášení ÚVODPROCESYPRODUKTYKOMUNIKACEOSTATNÍ

16 16 Webové stránky Informační část Transakční část Obecné informace o sKartě, dávkách Návody Otázky a odpovědi Kontakty Vstup na účet k sKartě od 1.5.od Přihlášení – klient se přihlašuje identifikačním číslem a bezpečnostním heslem Zobrazení zůstatku a transakční historie Možnost stažení ročního výpisu Informační servis ÚVODPROCESYPRODUKTYKOMUNIKACEOSTATNÍ

17 17 Kontaktní centrum ÚVODKOMUNIKACE Kontaktní centrum pro sKartu Bezplatná linka Dostupnost 24 hodin denně. Linka spravována Českou spořitelnou. Provedení zákazu (blokace/odblokování karty) Reklamace platebních transakcí kartou Dotaz na zůstatek platebního účtu (prostřednictvím IVR – hlasového automatu) - po ověření klienta Obecné dotazy k sKartě (použití karty, seznam bankomatů, poplatky, kanály obsluhy, a další Kontaktní centrum pro dávky Placená linka Omezená pracovní doba (08: :00). Linka spravována Ministerstvem práce a sociálních věcí a úřadem práce. Informace týkající se výplaty sociálních dávek. PROCESYPRODUKTYOSTATNÍ

18 18 Poplatky ÚVODPROCESYKOMUNIKACEPRODUKTY Transakce a služby bez poplatku (standardní služby): Vydání karty jednou za 4 roky Zaslání PIN a bezpečnostního hesla Otevření a vedení účtu Platby kartou v obchodech 1 výběr z bankomatu ČS nebo provedení 1 bezhotovostní ho převodu ke každé dávce Dotaz na zůstatek prostřednictvím bankomatu ČS nebo po přihlášení na Provedení zákazu (blokace) karty Portál Kontaktní centrum pro sKartu OSTATNÍ

19 19 Poplatky Transakce a služby s poplatkem: Každý další výběr z bankomatu ČS nebo provedení bezhotovostního převodu za 6 Kč Výběr z bankomatu jiné banky za 40 Kč Výběr hotovosti kartou na přepážce bank, směnáren (Cash advance) za 40 Kč Výběr hotovosti u obchodníka (Cash back) za 6 Kč Dotaz na zůstatek v bankomatu jiné banky za 20 Kč Znovuzaslání PIN nebo bezpečnostního hesla za 100 Kč Vyrobení náhradní karty za 240 Kč Vyhotovení a zaslání měsíčního výpisu poštou – poštovné (obyčejná zásilka) Zaslání zůstatkové SMS – 1,50 Kč/sms Změna PIN v bankomatu ČS za 6 Kč ÚVODPROCESYKOMUNIKACEPRODUKTYOSTATNÍ

20 20 Procesy Obsluha příjemců dávek

21 21 Proces z pohledu příjemce dávky OSTATNÍÚVODPRODUKTYKOMUNIKACEPROCESY Úřad práce požádá o vydání karty Příjemce dávky je úřadem práce vyzván k převzetí karty Příjemce dávky obdrží poštou PIN Příjemce dávky přebírá kartu na úřadu práce Držitel karty obdrží kromě karty: 2/3 nosiče karty s heslem k autentizační funkci Plastová obal na kartu Příručku pro držitele sKarty Sazebník České spořitelny, a.s. pro sKartu Podmínky České spořitelny, a.s. pro vydání a používání sKarty a otevření platebního účtu Přílohu Návod na aktivaci karty K použití karty je nezbytné kartu nejprve aktivovat v bankomatu ČS.

22 22 Obsluha držitelů sKarty Kontaktní pracoviště úřadu práce – cca 560 pracovišť Primární místo k sKartě pro klienta Podpůrné místo k sKartě pro klienta Kontaktní centrum pro dávky Kontaktní centrum pro sKartu Portál Bankomaty ČS OSTATNÍÚVODPRODUKTYKOMUNIKACEPROCESY

23 23 Role kontaktních pracovišť úřadu práce ÚVODPRODUKTYKOMUNIKACEPROCESY Žádá o vydání sKarty Předává kartu a dokumentaci jejímu držiteli Provádí změny ke kartě a k platebnímu účtu Změny osobních údajů (příjmení, korespondenční adresa, číslo dokladu totožnosti…) Zasílání výpisů (nastavení/zrušení), běžný účet pro případ zaslání nevyčerpaného zůstatku na platebním účtu v případě jeho zrušení Přijímá a zpracovává žádost o vydání náhradní karty Přijímá a zpracovává žádost o znovuzaslání PIN a bezpečnostního hesla Přijímá a zpracovává žádost o zneaktivnění stávající sKarty při změně zákonného zástupce v případě jejího nepřevzetí do 6 měsíců po vyrobení v případě úmrtí držitele karty Poskytuje informace o kartě a platebním účtu (použití, zůstatek, transakční historie, poplatky…) Poskytuje informace o dávkách a jejich čerpání prostřednictvím karty Poskytuje informace o nejbližších bankomatech ČS Primární kanál obsluhy OSTATNÍ

24 24 Role pobočkové sítě České spořitelny ÚVODPRODUKTYKOMUNIKACEPROCESY Změny ke kartě ( pouze změna korespondenční adresy pro zaslání PIN) Žádost o znovuzaslání PIN a bezpečnostního hesla Provedení zákazu (blokace)/odblokování karty Vydání zadržených karet v bankomatech ČS Podání reklamace transakcí platební kartou Změny k platebnímu účtu: Zrušení/nastavení výpisů, změna parametrů pro zasílání výpisů Nastavení/změna čísla platebního účtu pro převod zůstatku v případě zrušení platebního účtu Žádost o vydání duplikátu výpisu (za poplatek) V ostatních případech je nezbytné odkázat klienty na KoP ÚP Pobočková síť bude nabízet pouze omezené služby! OSTATNÍ

25 25 Bankomaty České spořitelny V bankomatu ČS bude možné provádět následující služby: Aktivace karty Výběr hotovosti Minimální výše bankovky 200 Kč Změna PIN Dotaz na zůstatek platebního účtu Zadání/ správa domácí a trvalé platby (jednorázový a trvalý příkaz) Dobití kreditu mobilního telefonu ÚVODPRODUKTYPROCESYKOMUNIKACEOSTATNÍ

26 26 Jak budou karty přibývat Na konci června Česká spořitelna zaveze na vybrané kontaktní pracoviště úřadu práce první sKarty Karty budou vydávány postupně v průběhu několika měsíců Počty vyrobených karet každý měsíc si bude řídit úřad práce Příjemce dávky bude dopředu písemně informován z příslušného úřadu práce, kdy si kartu může na úřad přijít vyzvednout OSTATNÍÚVODPRODUKTYKOMUNIKACEPROCESY

27 27 Hlavní milníky Spuštění informační části webu Spuštění kontaktního centra pro sKartu Dodání prvních sKaret na kontaktní pracoviště úřadu práce OSTATNÍÚVODPRODUKTYKOMUNIKACEPROCESY

28 28 Marketingové materiály Pro držitele sKarty Příloha - jak aktivovat kartu v bankomatu Příručka pro držitele sKarty Pouzdro na kartu Pro pobočky ČS Leták ve formátu A5 do infostojanů a na infopřepážky Pro úřady práce Leták Plakáty Pomůcka pro pracovníky Úřadu práce od března OSTATNÍÚVODPRODUKTYKOMUNIKACE PROCESY PRODUKTY

29 29 Kódy, hesla.. PIN 4místný kód, který chrání kartu před jejím zneužitím Držitel karty obdrží v samostatné zásilce poštou Bezpečnostní heslo 8místné číselné heslo, které slouží pro telefonickou komunikaci s ČS a pro přihlášení do portálu (po prvním přihlášení na je držitel karty vyzván k jeho změně)www.skontakt.cz Heslo je uvedeno ve stejné zásilce jako PIN Identifikační číslo 16místné číslo uvedené na zadní straně karty, identifikace karty v systému ÚP, slouží k přihlášení do portálu Heslo a PUK k autentizační funkci 4místná čísla, držiteli karty umožní v budoucnu realizovat činnosti spojené s veřejnou správou z domova; uvedeno na nosiči karty Pokud klient zapomene PIN – může požádat o jeho znovuzaslání – na KoP ÚP nebo pobočce ČS Pokud klient zapomene bezpečnostní heslo – může požádat o jeho znovuzaslání – na úřadu práce nebo pobočce ČS Pokud si chce klient heslo změnit – učiní tak prostředním – vstup na účetwww.skontakt.cz OSTATNÍÚVODPRODUKTYKOMUNIKACEPROCESY

30 30 Děkujeme za pozornost!


Stáhnout ppt "1 Seznámení s sKartou Datum: Autor: 20.06. 2012 Česká spořitelna."

Podobné prezentace


Reklamy Google