Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Elektronické bankovnictví České spořitelny 2007. Elektronické bankovnictví ČS Základní kanály elektronického bankovnictví ČS SERVIS 24BUSINESS 24MultiCash.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Elektronické bankovnictví České spořitelny 2007. Elektronické bankovnictví ČS Základní kanály elektronického bankovnictví ČS SERVIS 24BUSINESS 24MultiCash."— Transkript prezentace:

1 Elektronické bankovnictví České spořitelny 2007

2 Elektronické bankovnictví ČS Základní kanály elektronického bankovnictví ČS SERVIS 24BUSINESS 24MultiCash InternetInternet, pevná linka, telefonní linka BANKA Internetbanking Telebanking GSM Banking InternetbankingHomebanking

3 BUSINESS 24

4 BUSINESS 24 - charakteristika služby Služba Business 24:  Je určena pro korporátní klientelu, velké a střední podniky a i pro státní správu a samosprávu.  Je dostupná 24 hodin denně 7 dní v týdnu.  Umožňuje získávat informace z účtu vedeného u ČS (zůstatky, transakční historii atp..) a zadávat aktivní transakce jako např. platby tuzemské i zahraniční, inkasa, trvalé příkazy, spravovat vkladové účty atp.  Importovat dávky plateb z účetních systémů a exportovat datové výpisy.  Umožňuje efektivně spravovat práva jednotlivých uživatelů pomocí tzv. disponentského modelu. Podpora  Klientská linka BUSINESS 24: denně 7:00 – 23:00.

5 BUSINESS 24 - bezpečnost  Přenos dat je chráněn kryptováním SSL 3.0  Každý uživatel BUSINESS 24 musí používat tzv. vyšší bezpečnost, kdy se jak vstup do aplikace, tak autorizace transakcí provádí pomocí certifikátu na čipové kartě.  Vytvoření aktivních transakcí/ administrativních operací ODESLÁNÍ PIN Přihlášení B24 IB Autorizace PIN Klientský certifikát •Soubor dat o uživateli uložený na čipové kartě, obsahuje osobní údaje o uživateli (jméno, příjmení, adresa, e- mailová adresa, …) •Vydává jej společnost První Certifikační Autorita (I.CA). •Použití možné po zadání PIN.

6 BUSINESS 24 - vývoj počtu klientů za rok 2006

7 BUSINESS 24 - vývoj počtu transakcí za rok 2006

8 BUSINESS 24 - novinky v roce 2006  Přehled a správa trvalých příkazů k úhradě a k inkasu.  Přehled a správa trvalých příkazů k regulaci zůstatku.  Přehled a správa souhlasů s inkasem.  Přehled kontokorentních úvěrů.  Přehled a správa vkladových účtů.  Žádost o zřízení a změnu běžného účtu.  Žádost o vydání debetní karty.  Žádost o podání bankovní reference o vlastní osobě. V rámci funkce Komunikace s bankou lze vyměňovat následující dokumenty:  Bankovní záruky.  Dokumentární obchody.  Finanční analýza.  Přehled zastavených pohledávek.

9 BUSINESS 24 - novinky pro rok 2007  Měnové operace spot, forward, swap (tzv FX obchody).  Blokové zadávání FX obchodů.  Nové typy příkazů pro FX obchody.  Přehled úvěrových linek.  Expresní zahraniční platby.  Industrializace úvěrového procesu.  Databanking – rozhraní pro přímou komunikaci účetního systému a systému banky po internetu bez nutnosti použití webové aplikace.

10 BUSINESS 24 - Databanking  Datové rozhraní umožňující přímou komunikaci účetního software s účtem v bance.  Provádění plateb, informace o zůstatku, stahování výpisu bude možné provádět bez nutnosti hlásit se do webové aplikace BUSINESS 24.  Nebude nutné importovat transakce do BUSINESS 24.  Bezpečnost bude zajištěna použití standardního PKI jako v případě BUSINESS 24. Účetní software na PC s přístupem do internetu Internet Datové rozhraní

11 SERVIS 24

12 SERVIS 24 - charakteristika služby SERVIS 24 umožňuje klientům24 hodin denně, 7 dní v týdnu, po celý rok obsluhovat účty prostřednictvím:  telefonu - SERVIS 24 Telebanking (modrá linka )  internetového prohlížeče - SERVIS 24 Internetbanking (www.servis24.cz)  aplikace v mobilním telefonu – SERVIS 24 GSM banking SERVIS 24 je určen:  fyzickým osobám občanům – klientům tuzemcům i cizozemcům, starším 15 let  fyzickým osobám podnikatelům  právnickým osobám SERVIS 24 je veden na smluvním základě – 1 smlouva pro všechny 3 kanály služby S24

13 SERVIS 24 - bezpečnost Přístup k účtu je zabezpečen jedinečnými identifikačními údaji majitele služby:  klientské číslo  přístupové heslo pro Telebanking a Internetbanking  příp. Bezpečnostní kód  bankovní PIN pro GSM Banking (již ve standardu je vyšší typ zabezpečení)  autorizační SMS Volitelně prostřednictvím vyšších typů zabezpečení:  klientský certifikát Dalšími bezpečnostní prvky:  grafická klávesnice  možnost kdykoli změnit přístupové heslo, výši limitů,  možnost kombinování bezpečnostních prvků  zasílání informací o účtu prostřednictvím SMS nebo ových zpráv  zaznamenávání a archivace hovorů s telefonními bankéři

14 SERVIS 24 - vývoj počtu klientů za rok 2006

15 SERVIS 24 - vývoj počtu transakcí za rok 2006

16 SERVIS 24 - novinky roku 2006  Elektronické výpisy ve formátu PDF (lze je nastavit i stáhnout přímo ve službě SERVIS 24 Internetbanking)  Import dávky jednorázových příkazů k inkasu a kombinované dávky JPI/JPÚ  Import dávky JPÚ/JPI z více účtů plátce současně  Export datových výpisů pro více účtů současně  Přehled hromadně zadaných příkazů (dávky a hromadné příkazy)  Nastavení zasílání ů o stavu účtu (zůstatkové y)  Možnost zadání zprávy pro příkazce  Nové a změněné funkčnosti na Majetkových účtech  Služba SERVIS 24 – START (SERVIS 24 bez primárního účtu)

17 SERVIS 24 - novinky pro rok 2007  Zobrazení úvěrů pro právnické osoby a fyzické osoby podnikatele  Informace o platebních kartách (debetní i kreditní karty, kartové účty,...)  Platby mobilním telefonem (Margento)  Zasílání SMS o zůstatku na sporožirovém účtu i neklientům služby SERVIS 24 Dále je plánována optimalizace zátěže systémů při přihlášení do služby SERVIS 24 Internetbanking, která by měla zvýšit dostupnost služby ve špičce (v době, kdy je současně přihlášeno velké množství uživatelů)

18 MultiCash

19 MultiCash - charakteristika služby Popis systému  MultiCash představuje multibankovní systém sloužící k provádění bezhotovostních tuzemských a zahraničních platebních transakcí.  Umožňuje přístup 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, po celý rok.  Je dostupný v jazyce českém, anglickém a německém.  Z jednoho systému je možné spravovat účty v 13 českých bankách. Podpora systému  ová a telefonická podpora ( ) každý pracovní den 8:00 – 18:00 hod.  možnost servisního zásahu v místě instalace

20 Přístup do systému  Pro přístup do programu je nutné uživatelské jméno a heslo.  Uživatel má přístup pouze k vybraným funkcím programu, podle přidělených práv.  Protokol o činnosti uživatelů v závislosti na čase. Komunikace, přenos dat  Data jsou při přenosu šifrována bezpečnou metodou Triple DES.  Před a po uskutečnění přenosu se kontrolují kontrolní součty přenášených dat. Platební příkazy  Nutnost podpisu souboru platebních příkazů oprávněnou osobou.  Možnost každé osobě nastavit platební limity (denní + limit na platební soubor)  Čtyři třídy podpisu E, A, B, N (podle úrovně oprávnění uživatele). MultiCash - bezpečnost

21 MultiCash - vývoj počtu klientů za rok 2006

22 MultiCash - vývoj počtu transakcí za rok 2006

23 rok 2006  zpřístupnění služby pro klienty pobočkové sítě  zavedení doplňkové služby MultiCash WebSign24 rok 2007  uvolnění nové verze MultiCash 3.2  spuštění služby SDS umožňující vzdálenou aktualizaci klientské aplikace  nové funkčnosti:- on-line dotaz na stav účtu - informace o stavu zpracování transakcí - avíza k zahraničním platbám - informace o neprovedených inkasních platbách MultiCash - novinky

24 Milan Vodička Elektronické bankovnictví pro firemní klientelu Česká spořitelna, a.s. Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Elektronické bankovnictví České spořitelny 2007. Elektronické bankovnictví ČS Základní kanály elektronického bankovnictví ČS SERVIS 24BUSINESS 24MultiCash."

Podobné prezentace


Reklamy Google