Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Setkání s sKartou Porada ředitelů Krajských poboček ÚP Datum: Autoři: 26. 3. 2012 Česká spořitelna: Iva Kostnerová, Lukáš Hemek.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Setkání s sKartou Porada ředitelů Krajských poboček ÚP Datum: Autoři: 26. 3. 2012 Česká spořitelna: Iva Kostnerová, Lukáš Hemek."— Transkript prezentace:

1 1 Setkání s sKartou Porada ředitelů Krajských poboček ÚP Datum: Autoři: Česká spořitelna: Iva Kostnerová, Lukáš Hemek

2 2 Jak a proč karta vzniká Ministerstvo práce a sociálních věcí vyhlásilo obchodní veřejnou soutěž na dodavatele karty sociálních systémů. Ministerstva práce a sociálních věcí zaslalo vybralo návrh České spořitelny. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil Ministerstvu práce a sociálních věcí uzavřít s Českou spořitelnou smlouvu na vydávání karty sociálních systémů. Podepsána smlouva mezi Českou spořitelnou a Ministerstvem práce a sociálních věcí s platností na 12 let. Zahájení vydávání sKaret.

3 3 K čemu se ČS ve smlouvě zavázala Zřídit a provozovat systém administrace dávek Zřídit a vést sběrný účet a platební účty oprávněných osob Zabezpečit vydávání a správu karet pro oprávněné osoby podle požadavků Ministerstva Zabezpečit výplatu dávek a platební funkce karty Zřídit a provozovat portál za účelem poskytnutí informací oprávněným osobám o stavu platebního účtu a využití platebních funkcí karty Zřídit a provozovat bezplatnou kontaktní linku Za plnění závazků ze smlouvy nenáleží ČS žádná peněžitá odměna.

4 4 C í le projektu sKarta Snížení nákladů na výplatu dávek Zjednodušení administrativy Zvýšení adresnosti výplaty dávek Zvýšení transparentnosti čerpání dávek sKarta je ojedinělým projektem Ministerstva práce a sociálních věcí, který zásadně mění způsob vyplácení sociálních dávek. Ty stát dosud vyplácel poštou (složenkami), hotovostí nebo přímým převodem na účet, nově obdrží jejich příjemci sKartu.

5 5 Kdo sKartu obdrží? Postupně všichni, kteří pobírají dávky – jednorázové nebo pravidelné: Státní sociální podpora Pomoc v hmotné nouzi Podpora v nezaměstnanosti Dávky pro OZP Karta zůstává v držení příjemce dávek do konce její platnosti Příspěvek na mobilitu Příspěvek na zvláštní pomůcku Netýká výplaty důchodů a nemocenské Příspěvek na živobytí Doplatek na bydlení Přídavek na dítě Příspěvek na bydlení Rodičovský příspěvek Dávky pěstounské péče Porodné Pohřebné Životní a existenční minimum

6 6 Jak bude výplata dávek s Kartou fungovat Dávky se budou vyplácet prostřednictvím sKarty, příjemce může dávky čerpat následujícím způsobem: Převod na soukromý účet Výběr hotovosti kartou Platba kartou v obchodech Platební funkce bude povinná pouze při čerpání účelových dávek

7 7 Distribuce dávek na platební účet sKarty D – výplatní termín dávky D – 2: Převod peněz z účtů Úřadu práce u ČNB na sběrné účty v České spořitelně Den D cca v 6 hodin ráno: Připsání dávek na platební účet příjemce dávky Výplatní termín dávky se pro příjemce sKartou nemění

8 8 Základní informace o produktu 2 základní typy karet: Základní Speciální – slouží zároveň jako průkaz osoby zdravotně postižené Karta bude mít 3 funkce: Platební Identifikační Autentizační Držitel sKarty = osoba s nárokem na dávku nebo její zákonný zástupce

9 9 Jak bude vypadat kontrola čerp á n í dávek Účelové a neúčelové dávky a platební funkce sKarty: Pro každou dávku bude v systému Úřadu Práce (JVM*) stanoveno, jaké platební funkce – typy transakcí jsou povoleny Stejně tak bude stanoveno definována částka pro každý typ transakce * Jednotné výplatní místo SystémDávkaPlatební funkcePovolenoOmezeno částkou Kontrola na částku NezaměstnanostPodpora v nezaměstnano sti Výběr hotovosti Platby v obchodech Převodní příkaz Ano Ne Nastavuje a řídí Úřad práce U účelových dávek budou kontrolovány kategorie obchodníků. V praxi to znamená, že nebudou povoleny platby kartou např.v hernách a barech.

10 10 Design karet Základní sKarta: Speciální sKarta Logo i design karty jsou registrovány jako ochranná známka.

11 11 Základní informace o produktu sKarta Maestro Použití pouze v ČR, všechny transakce online s PIN Platnost karty 4 roky S kartou je možné vybírat hotovost nebo platit v obchodech, platba na internetu možná není Platební účet Na účet není možné posílat vlastní prostředky, je určen pouze pro dávky Klient si může převést prostředky na kartě na jakýkoli účet v ČR (zadání na ÚP nebo bankomatu ČS), pokud není dávka účelová Majitelem účtu – příjemce dávek kartaúčet Informační část - obecné informace o sKartě, dávkách Transakční část – pasivní informace (zůstatek, transakce) portál

12 12 Ceny Transakce a služby bez poplatku: Vydání karty jednou za 4 roky Vedení účtu Nákupy v obchodech 1 výběr z bankomatu České spořitelny nebo 1 bezhotovostní převod ke každé dávce Dotaz na zůstatek prostřednictvím bankomatu České spořitelny nebo na Portál, kontaktní centrum sKarty Transakce a služby s poplatkem: Dle sazebníku České spořitelny – každý další výběr z bankomatu České spořitelny za 6 Kč Výběr z jiného bankomatu – 40 Kč Dotaz na zůstatek v jiném bankomatu – 20 Kč Vydání náhradní karty Kč Opětovné zaslání PIN, bezpečnostního hesla – 100 Kč Vyhotovení a zaslání výpisu - poštovné

13 13 Proces z pohledu příjemce dávky Úřad práce požádá o vydání karty Příjemce dávky je úřadem práce vyzván k převzetí karty Příjemce dávky obdrží poštou PIN Příjemce dávky přebírá kartu na úřadu práce Karty budou dodávány na úřady práce jako neaktivní. Kartu může aktivovat její držitel v bankomatech České spořitelny.

14 14 Role Kontaktních pracovišť Úřadu práce Žádost o vydání sKarty Předává kartu a dokumentaci Změny ke kartě a k platebnímu účtu Žádost o vydání náhradní karty Žádost o znovuzaslání PIN a bezpečnostního hesla Poskytuje informace o kartě a platebním účtu (použití, poplatky, zůstatek, transakční historie, poplatky…) Poskytuje informace o dávkách a jejich čerpání prostřednictvím karty Poskytuje informace o nejbližších bankomatech ČS

15 15 Ostatní kanály obsluhy držitelů sKarty Podpůrné místo k sKartě pro klienta Kontaktní centrum k dávkám ( ) Kontaktní centrum k sKartě ( ) Portál Bankomaty České spořitelny Pobočky České spořitelny – změny ke kartě a k platebnímu účtu

16 16 Jak budou karty přibývat? 29. června = 10 tisíc karet bude zavezeno na vybrané kontaktní pracoviště Úřadu práce V průběhu července = 50 tisíc karet Do konce roku 2012 cca tisíc karet za měsíc Celkový počet na konci roku 2012 cca 850 tisíc karet Přednostně budou vydány karty klientům pobírající dávky prostřednictvím poštovních poukázek

17 17 Hlavní milníky Spuštění informační části webu Spuštění kontaktního centra k sKartě – informační část Dodání prvních sKaret na kontaktní pracoviště úřadu práce Informace příjemcům, kdy si mají přijít kartu vyzvednout

18 18 Kontaktní centrum Kontaktní centrum k sKartě Kontaktní centrum k dávkám Bezplatná linka Dostupnost 24 hodin denně. Přes jednoduché IVR (hlasový automat) se klient přepojí do kontaktního centra sKarty České spořitelny. Obecné dotazy k sKartě, blokace karty a další Placená linka Linka spravována Ministerstvem práce a sociálních věcí. Omezená pracovní doba. Informace týkající se výplaty sociálních dávek.

19 19 Webové stránky Informační část Transakční část Obecné informace o sKartě, dávkách Návody Otázky a odpovědi Kontakty Vstup na účet k sKartě od 1.5.od Přihlášení – identifikační číslo a bezpečnostní heslo Zobrazení zůstatku a transakční historie Možnost stažení ročního výpisu Informační servis

20 20 Marketingové materiály Pro držitele sKarty Příloha - jak aktivovat kartu v bankomatu Příručka pro držitele sKarty Pouzdro na kartu Pro pobočky ČS Leták ve formátu A5 do infostojanů a na infopřepážky Pro úřady práce Leták Plakáty Pomůcka pro pracovníky Úřadu práce od března

21 21 Dokumentace pro držitele karet Doklad o převzetí karty – příjemce dávky podepisuje Podmínky České spořitelny, a.s. pro vydání a používání sKarty a zřízení platebního účtu Sazebník České spořitelny Vytištěné dokumenty budou dodány na kontaktní pracoviště Úřadu práce. Příjemce dávky přebírá kartu a může zadat pl.příkaz Příjemce dávky podepisuje doklad o převzetí karty Příjemce dávky obdrží dokumentaci a odchází Kontaktní pracoviště Úřadu práce

22 22 Školení Úřad práce Kontaktní centrum (dávky) – březen Úřady práce – květen eLearning Prezenční forma školení Česká spořitelna Kontaktní centrum (sKarta) – květen Pobočková síť České spořitelny – červen Prezenční forma školení Budeme připravovat Pomůcku - tahák pro pracovníky Úřadu práce

23 23 Harmonogram Únor 12Březen 12Duben 12Květen 12Červen 12 Testování Detailní specifikace Vývoj ŠkoleníPříprava metodiky 1.5. Příprava komunikaceKomunikace Portal – informační část, spuštění Kontaktní centrum sKarta, spuštění IT nasazení 29.6 Dodání sKaret na Kontaktní pracoviště ÚP Výplata dávek přes kartu bude zahájena v srpnu 12

24 24 Diskuse

25 25 Napadl Vás nějaký dotaz či komentář po skončení prezentace? Kontaktujte nás! Úřad práce: Martin Žárský – náměstek GŘ Česká spořitelna: Lukáš Hemek – projektový manažer sKarty Iva Kosterová – vedoucí obchodního týmu

26 26 Děkujeme za pozornost!

27 27 Ostatní informace ke kartě Identifikační číslo – uvedeno na zadní straně karty, 16místné číslo. Slouží k identifikaci na Úřadech práce a jako 1. přihlašovací údaj na portál do transakční části. Bezpečnostní heslo - obdrží držitel spolu s PINem, 8místné číslo. Slouží jako 2. přihlašovací údaj na portál do transakční části a pro ověření Kontaktního centra sKarty. Heslo je možné měnit na portále. Heslo k autentizační funkci – obdrží držitel s kartou (uvedeno na dokladu o převzetí karty), 4místné číslo. Slouží k ověření držitele karty při využití autentizační funkce. PIN – 4 místné číslo, které chrání kartu před zneužitím. PIN bude zaslán v dopise obyčejně na adresu držitele.

28 28 Stávající funkce autentizace Co znamená autentizace? Elektronické klíče Umožňují zabezpečit data šifrováním před neoprávněným čtením nebo změnou Umožňují potvrzení autorství vytvořených dat pomocí elektronického podpisu Umožňují dvoufaktorovou autentizaci uživatele (uložení klíčů a certifikátů na čipových kartách) Něco mám (čipovou kartu) něco vím (heslo k autentizační funkci) Elektronický podpis Kryptografickými metodami zaručuje integritu dat a autentizaci podepsaného


Stáhnout ppt "1 Setkání s sKartou Porada ředitelů Krajských poboček ÚP Datum: Autoři: 26. 3. 2012 Česká spořitelna: Iva Kostnerová, Lukáš Hemek."

Podobné prezentace


Reklamy Google