Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9 tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9 tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101"— Transkript prezentace:

1 VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9 tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101 e-mail: median@median.cz www.median.cz MEDIAN listopad 2013

2 - 2 - MEDIAN  založen 1993  česká nezávislá společnost  centrála Praha  pobočka Bratislava  vlastní tazatelská síť  členství  ESOMAR  SIMAR  oficiální partner Kantar Media Group pro ČR a SR MEDIAN = VÝZKUM + SOFTWARE

3 - 3 - VÝZKUM  Výzkum  Trhu  Médií  Veřejného mínění  Komplexní výzkumné služby  Zajištění kompletního výzkumu  Pokrytí všech výzkumných metod

4 - 4 - RADIOPROJEKT Od 2005 Od 1997 Od 1994 Od 2003 1994-1996 MEDIA PROJEKT MARKET & MEDIA & LIFESTYLE (MML – TGI) MEDIA OFFICE DATA ANALYZER, MEDPLAN, DATA MEDIA MEDIA OFFICE DATA ANALYZER, MEDPLAN, DATA MEDIA DLOUHODOBÉ MULTIKLIENTNÍ PROJEKTY

5 SBĚR A KONTROLA DAT

6 - 6 - VLASTNÍ TAZATELSKÁ SÍŤ ODDĚLENÍ  V Praze pro Českou republiku  V Bratislavě pro Slovenskou republiku TAZATELÉ  Proškolení a zkušení tazatelé  1000 v České republice  500 na Slovensku  Pokrytí všech regionů  Pravidelná školení všech tazatelů  Školení pro speciální projekty  Minimálně středoškolské vzdělání

7 - 7 - KONTROLY TAZATELŮ Lokalizace a nahrávání  aplikace v mobilním telefonu zaznamená místo a čas, kde tazatel dotazuje  naprogramované audio nahrávaní krátkého úseku rozhovoru KONTROLY PŘED ZAHÁJENÍM SBĚRU DAT  Funkčnost elektronických dotazníků, vazeb a filtračních otázek  Správné naplňování hodnot proměnných v elektronickém dotazníku  Kontroly vzorů pro skenování papírových dotazníků SKENOVÁNÍ / POŘIZOVÁNÍ DOTAZNÍKŮ  elektronické podoby skenování minimalizuje chybovost ČIŠTĚNÍ DAT A LOGICKÉ KONTROLY DAT  Kontrola logických vazeb mezi otázkami, jejich dočištění před započetím statistických analýz, kontrola chybějících odpovědí u papírových dotazníků a jejich eventuální dohledávání KONTROLA TAZATELŮ A DAT

8 VÝZKUMNÉ METODY

9 - 9 - METODY SBĚRU DAT I  CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing)  CAPI centra v Praze/ Bratislava, pokrytí všech regionů  Speciálně vyškolení a zkušení CAPI tazatelé (170 v ČR, 70 v SR)  FACE TO FACE, PEN & PAPER (metoda využívající tištěné papírové dotazníky)  Vlastní tazatelská síť, vyškolení a zkušení tazatelé ve všech regionech  Centrum tazatelské sítě v Praze a Bratislavě (1000 tazatelů v ČR, 500 v SR)  CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing)  Vyškolení a zkušení tazatelé, pokrytí všech regionů CATI centry  Kapacita CATI studia: 40 stanic v Praze, 20 stanic v Bratislavě  CAWI (Computer Assisted Web Interviewing)  Obsáhlá databáze kontaktů, důraz Medianu na kvalitu CAWI panelu (25 000 v ČR, 10 000 v SR)  Vlastní rekrutace respondentů, kvalitní plnění kvótních předpisů  Robustnost systému (možnost i rozsáhlých dotazníků, audio and video ukázky)  CASI (Computer Assisted Studio Interviewing)  Kombinace kvantitativního a kvalitativního dotazování, vlastní systém AVL (Audio Video Likebility)  CASI centra v Praze a v Bratislavě  Mobilní studio (technika) s pokrytím všech regionů v České i Slovenské republice

10 - 10 - METODY SBĚRU DAT II  SKUPINOVÉ DISKUSE, HLOUBKOVÉ ROZHOVORY  Vlastní moderátoři, Rekrutace a moderace také náročných cílových skupin, studia v Praze a v Bratislavě  Mobilní technické vybavení s možností zajistit rozhovory (FG i IDI) v libovolné lokalitě  On-line spojení (Klient – Moderátor)  Videostreaming/ On-line přenos obrazu  Simultánní tlumočení  DVD k dispozici okamžitě po rozhovoru  DISKUSNÍ FÓRUM MEDIAN  uživatelsky příjemný software, přesně definovaná oprávnění, Možnost exportu příspěvků do Wordu i Excelu  výhody např: citlivá témata, více účastníků, náročné cíl. skupiny, anonymita  MYSTERY SHOPPING/MYSTERY CALLS  Speciálně vyškolení tazatelé (mystery shoper)  DALŠÍ METODY  Desk research  Sekundární analýzy (včetně analýz na datech klienta)  Kombinace metod  Fúze dat  Vývoj nových metod

11 - 11 - NEJČASTĚJŠÍ VÝZKUMNÁ TÉMATA  U & A (Usage and Attitudes Study)  Mapping Study  Tracking Study  Concept Testing  Pre - test  Post-test  Cenové testy  Spokojenost  Re-branding  Image  Hodnocení

12 VÝVOJ VLASTNÍCH TECHNOLOGIÍ PRO VÝZKUM

13 - 13 - Schéma procesů v projektu adMeter Analýza poslechovosti Audio matching a zpracování dat Optimalizace obsahu vysílání Výstupy z měření Komprimovaný záznam Aplikace v mobilu

14 - 14 - AUDIOMETRY A JEJICH PŘÍNOS Audiometr je přístroj schopný monitorovat a vyhodnotit, to co respondent právě slyší  Jaké informace audiometr poskytuje  Jaké stanice respondent během dne poslouchal/sledoval  V kolik hodin stanici zapnul, přepnul (přeladil), vypnul  Zda v jeden okamžik sledoval dvě média najednou  Možnost vyhledávání konkrétních reklam v televizním/rádiovém vysílání  Výhody:  Aplikace v mobilním telefonu  Mobilita (měření možné na jakémkoliv místě)  Jednoduchá obsluha  Okamžitá dostupnost výsledků, minutová přesnost  Velmi dobrá zvuková citlivost, podobná lidskému sluchu

15 - 15 - 1. Audiometr provede kompresi zvuku a zaznamená jeho sekvence 2. Software porovná data se zvukovými stopami televizních a radiových stanic AUDIOMETRY - MĚŘENÍ 3. Následně je provedeno vyhodnocení shody

16 - 16 -  Pořizování dat z tištěné do elektronické podoby  Rychlejší a levnější pořízení dat z PAPI  Možnost kompletního skenování příp. v kombinaci s manuální pořízením informací  Umělá inteligence pro rozpoznávání ručně psaných znaků SKENOVÁNÍ

17 MEDIAN - SPECIALISTA NA MEDIÁLNÍ VÝZKUM

18 - 18 - ČESKÁ REPUBLIKA OFICIÁLNÍ MEDIÁLNÍ MĚŘENÍ (zavedeno a realizováno Medianem): MEDIA PROJEKT (od 1994)  30.000 respondentů ročně  Kontinuální výzkum 7 dní v týdnu  Face to face dotazování  Od roku 2006 CAPI RADIOPROJEKT (od 2006)  30.000 respondentů ročně  28.000 CATI metodologie  2.000 face to face  Kontinuální výzkum 7 dní v týdnu  Kombinace mobilních a pevných linek

19 - 19 - SLOVENSKÁ REPUBLIKA OFICIÁLNÍ MEDIÁLNÍ MĚŘENÍ (zavedeno a realizováno Medianem): MML- TGI (od 1997)  Oficiální mediální měření pro tisk a rádia  8.000 respondentů ročně  Kontinuální výzkum  Kombinace osobního dotazování a CAWI

20 MARKET & MEDIA & LIFESTYLE (MML-TGI)

21 - 21 - MML-TGI: PROFIL PROJEKTU  Cílová skupina  Česká republika: věk 12 – 79 let, 15.000 respondentů ročně  Slovenská republika: věk 14 – 79 let, 8.000 respondentů ročně  Sběr dat  Celoročně, kontinuálně  Pro výzkum je osloven vždy jen jeden člen domácnosti podle náhodného klíče MEDIAN Britská licence Kantar Media Group TGI (Target Group Index) Realizováno v dalších 60 zemích na světě Market & Media & Lifestyle MML - TGI Česká republika Market & Media & Lifestyle MML - TGI Slovenská republika

22 - 22 - Spotřební chování Sociodemografie RT RESPONDENT Mediální chování Životní styl DATA „ Z JEDNOHO ZDROJE“ MML-TGI: DATA

23 SOFTWAROVÁ PODPORA

24 - 24 - Kompletní softwarový balík pro práci s daty z oblasti médií a marketingu: MEDIA OFFICE DATAANALÝZA PLÁNOVÁNÍOBCHOD

25 - 25 -  Nástroj pro vyhodnocování výsledků výzkumů trhu, veřejného mínění a sledovanosti médií  MML-TGI  Media projekt  Radioprojekt  NetMonitor  ScreeNet  LAE  další  Vhodný i pro zpracování libovolných jiných dat DATA ANALYZER

26 - 26 -  Tvorba nových proměnných  Složitější cílové skupiny  Tvorba segmentací DATA ANALYZER – pokročilé analýzy  Vícerozměrné škálování  Logistické a linární regresní analýzy  Testy rovnosti středních hodnot  Klasifikační a regresní stromy (MCART)

27 - 27 - MEDPLAN  Nástroj pro tvorbu mediálních plánů reklamních kampaní  Optimalizační modul  Vyhodnocování úspěšnosti mediálních kampaní  Porovnání ceníků

28 - 28 -  Obsáhlá databáze ceníků reklamního prostoru v:  tisku  rozhlasu  televizi  teletextu  kinech  outdooru  www stránkách  Technické informace a kontaktní údaje  Pokrytí médií  cca 1 300 v ČR  cca 1 000 v SR DATA MEDIA

29 - 29 -  Evidenční a nákupní systém pro mediální agentury  Napojení na plánovací nástroje (Medplan) a databáze ceníků (Data Media)  Exportní můstek do účetnictví BUYING

30 - 30 -  Sofistikované nástroje pro práci s daty  Vysoký důraz na jednoduchost ovládání a rychlost zpracování  Více než 15letá tradice vývoje  Široká klientela uživatelů PRODUKTY SW MEDIAN

31 REFERENCE

32 - 32 - KLIENTI Koncoví uživateléAgenturyMédia GlaxoSmithKlineAegis Media (Carat)Český rozhlas Hartmann RicoInitiative MediaČT KofolaMédeaEconomia Komerční bankaMediaedge: ciaEvropa 2 Masarykova UniverzitaMediacomFrekvence 1 MoraMindShareFTV Prima Nadace SIRIUSOMD CzechMafra NovartisPHDNova TV Sociologický ústav AV ČRStarcomRingier Axel Springer CZ Úřad Vlády ČRUniversal McCannRozhlas a televize Slovensko ZentivaZenithOptimediaTV Markíza

33 MEDIAN s.r.o., Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9 median@median.cz


Stáhnout ppt "VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9 tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101"

Podobné prezentace


Reklamy Google