Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s."— Transkript prezentace:

1 Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.

2 Přísliby elektronické komunikace  Dynamický růst připojení k internetu, zejména pak připojení domácností  Rostoucí podíl přístupu k internetu u osob do 30 let, lidí s VŠ vzděláním, podnikatelů a jejich silná orientace na elektronickou komunikaci  Perspektivnost oslovení občanů mladšího středního věku (30-44 let) elektronickou komunikací  Dominance obecních a městských úřadů jako hlavního kontaktního úřadu pro občana  Rostoucí zájem o internetové stránky obecních a městských úřadů

3 Hrozby elektronické komunikace  Obtížná zasažitelnost osob starších 45 let nástroji elektronické komunikace  Dlouhodobě převažující pasivita až apatie občanů v komunikaci s úřady  Faktická neoslovitelnost lidí v penzijním věku těmito nástroji  Sílící přesvědčení občanů o nepotřebnosti informací státních a veřejných institucí k jejich běžnému životu

4 Přístup k internetu se za uplynulých 5 let zdvojnásobil

5 Použité datové báze „Informační potřeby občanů“  MV ČR  Osobní dotazování, obecná populace 15+ (n=2 500) „Informační gramotnost “  MI ČR  Telefonické dotazování, obecná populace 18 – 60 let (n=15 000) Cíle výzkumů:  Infrastruktura (vybavenost)  Aplikace (zájem / schopnost používat)  Marketing (osvěta / podpora / spokojenost)

6 Hodnota produktu (růst poptávky) = Kvalifikace uživatele (uživatelská schopnost, zájem) + Parametry služby (funkčnost, kvalita, dostupnost, bezpečnost, cena...) + Image poskytovatele (důvěryhodnost…) + Vztahy (osvěta, znalost, předsudky…)

7 Zájem o informace

8

9

10 Schopnost využívat / počítačová gramotnost

11

12

13 Potenciální využití elektronické komunikace

14 DĚKUJI ZA POZORNOST Další informace na ISSS 2006 Kompletní zpráva „Analýza informačních potřeb“


Stáhnout ppt "Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google