Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu."— Transkript prezentace:

1 Finanční řízení Lenka Geržová

2 Rozpočet

3 Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu

4 Způsob vykazování celkových způsobilých výdajů Výzva: 7.4; PpŽaP-o: 8.6.2, 8.7.4.1, 8.7.4.3

5 1.2 Nepřímé náklady Neinvestiční náklady spojené s administrací projektu. Osobní náklady Administrativní tým projektu – pracovníci, kteří zajišťují chod projektu, provádějí jeho monitorování, připravují vyúčtování a zajišťují jeho publicitu. Smyslem jejich činnosti není odborná práce s cílovou skupinou. Cestovní náhrady Tuzemské služební cesty realizačního týmu Hmotný a nehmotný majetek a materiál Hardware, software a osobní vybavení související s administrací projektu Spotřební materiál Výzva: 7.4; PpŽaP-o: 8.6.2, 8.7.4.1, 8.7.4.3

6 1.2 Nepřímé náklady Místní kancelář Výdaje za materiál a služby, které souvisejí s řízením projektu, využívá je zejména administrativní tým a jsou pro zabezpečení realizace projektu nezbytné (telefon, poštovné, fax, platbu za připojení k internetu, spotřebu vody, paliv a energie, nájemné kanceláří pro realizační tým, apod.) Služby Outsourcované služby (publicita) Nájem a leasing Správní a jiné poplatky Výzva: 7.4; PpŽaP-o: 8.6.2, 8.7.4.1, 8.7.4.3

7 1.1. Výdaje na přímé aktivity

8 1.1.1. Výdaje na přímé aktivity - investiční Investičními výdaji se rozumí výdaje na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného nebo nehmotného majetku s dobou použití delší než 1 rok a částkou pořizovací ceny dlouhodobého hmotného majetku či jeho technického zhodnocení vyšší než 40 000 Kč a nehmotného majetku či jeho technického zhodnocení vyšší než 60 000 Kč. Limit kapitoly: max. 20% z CZV Způsobilým výdajem je pořizovací cena včetně montáže, dopravy, zapojení a pozáručního servisu nepřesahujícího dobu realizace projektu. Výzva: 7.5; PpŽaP-o: 8.7.2; PpŽaP-s: 5.2.5 a 8.7.2

9 1.1.2. Výdaje na přímé aktivity - neinvestiční Výzva: 7.5; PpŽaP-o: 8.7.2; PpŽaP-s: 5.2.5 a 8.7.2

10 1.1.2.1. Osobní výdaje PpŽaP-o: 5.2.1, 8.7.2; PpŽaP-s: 8.7.2 Realizační tým projektu se skládá z odborných a administrativních pracovníků. Mezi přímé osobní výdaje jsou zahrnuty pouze odborné pozice. Pozice administrativního týmu spadají do nepřímých nákladů.

11 Stanovení sazby pomocí ISPV Dokument: Seznam mezd a platů a možné postupy stanovení mezd/platů ISPV uvádí průměrné výdělky jak pro mzdovou, tak pro platovou sféru. žadatel v žádosti o podporu o jakou sféru se jedná a uvede zároveň i kód zaměstnání CZ-ISCO včetně názvu zaměstnání, které pro stanovení konkrétní sazby využil. http://www.mpsv.cz/ISPV.php

12 Stanovení sazby pomocí ISPV Dokument: Seznam mezd a platů a možné postupy stanovení mezd/platů Horní limit tvoří hodnoty uvedené na ISPV pro třetí kvartil (Q3). Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu, který je způsobilým výdajem v OP VVV, činí 56.000 Kč nebo 390 Kč/hod.

13 1.1.2. Výdaje na přímé aktivity - neinvestiční Výzva: 7.5; PpŽaP-o: 8.7.2; PpŽaP-s: 5.2.5 a 8.7.2 Seznam obvyklých cen: http://www.msmt.cz/uploads/OP _VVV/Seznam_obvyklych_cen_ vybaven.pdf http://www.msmt.cz/uploads/OP _VVV/Seznam_obvyklych_cen_ vybaven.pdf Outsourcované služby – max. 49 % Webový portál – max. 2% (samostatné položky v rozpočtu)

14 1.3 Úspory projektu PpŽaP-o: 12.5 Vznikne-li při zadávacím řízení úspora v podobě rozdílu mezi předpokládanou cenou zakázky a cenou nasmlouvanou, vzniká na projektu úspora. 10% z celkových způsobilých výdajů projektu

15 Způsobilost výdajů

16 Způsobilé výdaje Výzva: 6.1, 6.2, 7.1, 7.2; PpŽaP-s: 5.2.2, 8.7.1; PpŽaP-o: 5.2.2, 8.7.1 Aby mohl být výdaj považován za způsobilý, musí splňovat následující hlediska způsobilosti: věcná způsobilost; přiměřenost výdaje; místní způsobilost; časová způsobilost výdaje; prokazatelnost výdaje.

17 Časová způsobilost výdaje Výzva: 2., 7.2; PpŽaP-s: 8.7.1, PpŽaP-o: 8.7.1. Příjem žádostí o podporu: 9. 8. 2016 – 2. 12. 2016 do 14:00. Od úspěšného splnění první fáze hodnocení může žadatel projekt zahájit nebo začít fyzicky realizovat. Výdaje, které vznikly před vydáním právního aktu, jsou vystaveny riziku, že nebudou financovány z veřejných zdrojů, ale z prostředků žadatele. Před datem zahájení fyzické realizace projektu, jsou způsobilé pouze výdaje spojené s přípravou a administrací projektu. Datum zahájení fyzické realizace projektu si zvolí žadatel v kdykoliv v době od zahájení projektu a nejpozději do 6 měsíců od vydaní právního aktu.

18 Prokazatelnost výdaje PpŽaP-o: 8.7.1. Výdaj musí být řádně identifikovatelný, prokazatelný a doložitelný. Komentář k rozpočtu (způsob nacenění): Osobní výdaje: Název pozice a vazba na položku rozpočtu Název subjektu (žadatel/partner) Počet osob na dané pozici Délka trvání pracovní pozice Úvazek/počet hodin Zdůvodnění výše úvazku Výše hrubé mzdy při 100% úvazku Sféra: mzdová/platová Kód, název pozice dle ISPV Zdůvodnění výše sazby Pracovní náplň Cestovní náhrady Počet, účel Ne/Hmotný majetek a materiál Zdůvodnění ceny Nákup služeb Vazba na KA Zdůvodnění potřebnosti, ceny

19 Nezpůsobilé výdaje Výzva: 5.1.2; PpŽaP-s: 5.2.4.4, 5.2.5,8.8; PpŽaP-o: 8.8 Výdaje na tvorbu nových kurzů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP). V rámci povinně volitelné aktivity č. 5 Rodičovská fóra jsou nezpůsobilými výdaje: na ubytování v rámci vícedenního setkání, pokud se nejedná o Celorepublikové setkání fór; na dlouhodobý pronájem prostor pro organizaci rodičovských fór. Nezpůsobilými jsou dále výdaje na tvorbu webových portálů, které přesahují 2 % Celkových způsobilých výdajů projektu.

20 Spolufinancování

21 Přehled zdrojů financování Výzva: 3.7; PpŽaP-s: 8.1.5; PpŽaP-o: 8.1.5

22 Přehled zdrojů financování MRRVRR Výzva: 3.7; PpŽaP-s: 8.1.5; PpŽaP-o: 8.1.5

23 Finanční plán

24 Výzva: 3.6, 7.3; PpŽaP-s: 5.2.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2; PpŽaP-o: 5.2.5, 6.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2 Finanční plán Součást finanční řízení projektu Příjemce je povinen předložit aktualizovaný finanční plán předfinancování a vyúčtování nejpozději před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory. 1. zálohová platba Finanční milníky Monitorovací období: 1. MO: 3 měsíce od vydání právního Další MO: 6 měsíců Žádost o platbu: Žádost o zálohu na další MO Vyúčtování výdajů za MO

25 Finanční plán Výzva: 3.6, 7.3; PpŽaP-s: 5.2.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2; PpŽaP-o: 5.2.5, 6.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2 Krok 1: Příprava plánu vyúčtování rozvrhnout vyúčtování dle skutečného plánovaného čerpání do MO přičíst NN Krok 2: Výpočet 1. zálohové platby První zálohová platba = Součet předpokládaných vyčerpaných CZV za první dvě MO. max. 30% z CZV Krok 3: Plánování zálohových plateb Celkový součet záloh poskytnutých nad rámec schváleného vyúčtování nesmí přesáhnout 50 % celkových způsobilých výdajů projektu.

26 Finanční plán Výzva: 3.6, 7.3; PpŽaP-s: 5.2.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2; PpŽaP-o: 5.2.5, 6.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2 Záloha – plán = Vyúčtování – plán = CZV Datum předložení 1. zálohové platba = předpokládané datum vydání právního aktu ( srpen 2017)

27 Vyúčtování - finanční milníky PpŽaP-o: 5.2.5.1 Průběžné finanční ukazatele budou sledovány pouze u projektů, jejichž doba trvání od data zahájení fyzické realizace do předpokládaného data ukončení (fyzické) realizace je delší, než 30 měsíců včetně. 80% kumulativní částky vyúčtování ve finančním plánu za 2 MO. Hraniční finanční ukazatele budou sledovány u všech projektů. 60% kumulativní částky vyúčtování ve finanční plánu za cca 60% doby realizace

28 Vyúčtování - finanční milníky PpŽaP-o: 5.2.5.1 V případě úpravy průběžných finančních ukazatelů je nutné požádat o podstatnou změnu projektu. Při nesplnění minimální výše finančního ukazatele je poskytovatel oprávněn udělit příjemci sankci. Její výše bude uvedena v právním aktu o poskytnutí podpory. Ponížení hraničního ukazatele lze pouze podstatnou změnou spolu s žádostí o snížení celkové částky dotace.

29 Hodnotící kritéria

30 Věcné hodnocení Výzva: Příloha č. 2; PpŽaP-s: 5.4.2; PpŽaP-o: 5.4.2 Žadatel/partner V1.1 – Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 2 body) V1.2 – Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 6 bodů) Financování projektu: V4.1 – Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu (max. 10 bodů) V4.2 – Obecné podmínky způsobilosti výdajů (max. 2 body)

31 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu."

Podobné prezentace


Reklamy Google