Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ ZAŘÍZENÍ PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ ZAŘÍZENÍ PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKU."— Transkript prezentace:

1 NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ ZAŘÍZENÍ PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKU

2 ZÁKLADNÍ ÚDAJE Příspěvková organizace MŠMT Celostátní působnost Pracoviště v každém kraji ČR

3 UČÍME UČITELE – STÁTNÍ GARANCE V OBLASTI DVPP Příprava a realizace vzdělávacích programů pro učitele v oblasti státních priorit Tvorba koncepcí a analýz v oblasti DVPP (např. tvorba Dlouhodobého záměru DVPP ČR, koordinace tvorby Národní strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj) Tvorba a realizace národních projektů ESF Mezinárodní spolupráce a účast v projektech

4 NÁRODNÍ PROJEKTY Realizace a doplnění národní vzdělávací politiky V rámci opatření 3.1 Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů Financování 75 % ESF a 25 % státní rozpočet  Zaměření pozornosti na konkrétní aktuální úkol  Celostátní realizace (krajská pracoviště NIDV)  Bezplatné vzdělávání Výhody:

5 NIDV realizuje tyto národní projekty: Koordinátor – podpora kurikulární reformy (56 miliónů) Brána jazyků – jazykové vzdělávání (70 miliónů) Úspěšný ředitel – vzdělávání managementu škol (48 miliónů) NÁRODNÍ PROJEKTY

6 BRÁNA JAZYKŮ Kvalifikovaní učitelé bez odborné způsobilosti k výuce cizích jazyků, kteří příslušný cizí jazyk učí nebo budou učit (160 hodin jazyk, 40 hodin metodika) Kvalifikovaní učitelé s odbornou způsobilostí k výuce cizích jazyků (30 hodin metodika) Ostatní pedagogičtí a odborní pracovníci ve školství (150 hodin jazyka) Podpořeno: 5500 osob Délka trvání: 26 měsíců ( – ) Jazykové a metodické vzdělávání

7 ÚSPĚŠNÝ ŘEDITEL Základní příprava studium pro ředitele škol a školských zařízení (144 hodin) Profesionalizační příprava studium pro vedoucí pedagogické pracovníky (350 hodin) Funkční průběžné další vzdělávání vedoucích pracovníků škol a školských zařízení se zřetelem na kurikulární změny státní vzdělávací politiky (130 hodin) Podpořeno: 4500 osob Délka trvání: 33 měsíců ( – ) Vzdělávání školského managementu

8 KOORDINÁTOR Metodická pomoc s tvorbou vlastního školního vzdělávacího programu pro ZV Semináře pro koordinátory tvorby ŠVP v rozsahu 6 dnů (48 hodin) Akce na zakázku pro pedagogický sbor jedné školy (48 hodin) Pomoc školám (odborné konzultace, výtisk RVP ZV, Manuál pro tvorbu ŠVP ZV) Podpořeno: 5172 osob Délka trvání: 24 měsíců ( – )

9 KOORDINÁTOR Změny v národním projektu Koordinátor Navýšení Akcí na zakázku Setkání školitelů a koordinátorů v krajích

10 KOORDINÁTOR Zájem škol o tematické okruhy Akcí na zakázku 200 školCelkový počet 66 školVytváření postojů a hodnot u žáků 62 školAutoevaluace školy a hodnocení žáka 38 školPrůřezová témata 18 školIndividualizace vzdělávacího procesu 13 školNeví 3 školySpolupráce se sociálním partnery

11 KOORDINÁTOR Co národní projekt školám (koordinátorům) nabízí? Nabízí dlouhodobou a bezplatnou pomoc s tvorbou ŠVP Bezplatně připraví kompetentní učitele – certifikované koordinátory tvorby ŠVP Škola se naučí týmové spolupráci Připraví školám vzdělání v ŠVP na míru a pro celý sbor Nabízí školám metodické materiály a poradenství Pomůže od obav z neznámého a z pocitu ohrožení Projekt pomůže od stereotypů, škola bude mít možnost zamezit vyhoření učitelů

12 KOORDINÁTOR Názory koordinátorů tvorby ŠVP na školskou reformu „Změna ve společnosti musela přinést změnu ve vzdělávání.“ „Smysl RVP-ŠVP vidím v odbourání nepotřebného učiva, škola se stane více otevřenou a bude držet krok s dobou, musí se nutně změnit práce učitele.“ „Změny myšlení učitelů – od encyklopedismu k činnostním aktivitám.“ „Změna ve školství přinese možnost uplatnění profesních zájmů jednotlivých kolegů.“ „Podporovat samostatnost, zodpovědnost, toleranci, sebehodnocení.“ „Dobrá škola zůstane dobrou a špatnou školu dokument nezmění.“

13 KOORDINÁTOR Co školy nejvíce zajímá? Dlouhodobá podpora koordinátorů a škol při tvorbě ŠVP (vzdělávání) Propagace reformy a informování veřejnosti Financování změny (mzdové a materiální náklady) Návaznost na praxi SŠ (přijímačky) Postavení koordinátora ve škole (ohodnocení a časové možnosti)

14 KOORDINÁTOR Ohlasy koordinátorů tvorby ŠVP na projekt? „Škoda, že to nebylo dřív (stihneme to všechno?)“ „Budeme se setkávat i po semináři?“ „Jsem ráda, že se otevřeně diskutuje, je třeba více informovat o ŠVP.“ „Očekávané problémy jsou společné. Nejsem sama.“ „Chceme proškolit i další lidi ze sboru nebo celý sbor.“ „Spadl z nás strach a obavy.“ „Proč nemůžeme dostat "kuchařku" (návod)?“ „Proč se školíme v sobotu a v neděli?“ „Asi bychom si všichni měli uvědomit, že nejsme dokonalí, že existuje více cest, které vedou k cíli, a že není špatné znát cestu někoho jiného.“

15 KOORDINÁTOR Realizační tým národního projektu 13 regionálních manažerů 3 manažeři řídícího výboru Lektorský tým Partner projektu – VÚP v Praze Gestorský odbor MŠMT – odbor 22

16 KOORDINÁTOR A na závěr několik statistických údajů ke dni Počet Seminářů pro koordinátory 133 Počet proškolených koordinátorů 2832 Počet proškolených škol 49

17 DĚKUJEME ZA POZORNOST Mgr. Lucie HolackáMgr. Tereza Škachová Projekt KoordinátorSekce mezinárodní spolupráce a projektů Pracoviště PlzeňPracoviště Praha NIDV Učňovská 100/ Praha 9 - Jarov


Stáhnout ppt "NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ ZAŘÍZENÍ PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKU."

Podobné prezentace


Reklamy Google