Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008."— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008

2  udržet tempo růstu počtu turistů, délky jejich pobytu v ČR a objemu příjmů z cestovního ruchu na úrovni států střední Evropy, tj. 3 – 5 %  v tomto uskupení být vedoucím státem Cíl 2008

3 Zdroje financování 1.Prostředky státního rozpočtu a)SR - spolufinancování národních projektů EU b)Příspěvek MMR ČR (cca 360 mil. Kč) 2.Prostředky z rozpočtu EU /fondy/ v roce IOP (Integrovaný operační program – prioritní osa 4 Národní podpora cestovního ruchu – 77 mil. Eur ) 3.Příjmy z vlastní činnosti

4  Zážitková dovolená (gastronomie)  „Cool“ nebo „hip“ destinace (prezentace ČR pro mladou generaci  „Výroční aktivity“ (650 let od založení města  Karlovy Vary, 200 let města Mariánské Lázně, 100 let českého hokeje…)  Tourism for all (sociální CR) – směr Evropské komise V roce 2008 zvýšená pozornost

5 1)Cílové skupiny a marketingové nástroje 2)Stabilizace nových národních produktů definovaných ve strategii )Komunikační témata a jejich uvedení do praxe 3)Spolupráce s MZV v oblasti jednotného vizuálního stylu České republiky 5) Integrovaný operační program 6) Projekt „Předsednictví ČR v EU“ Východiska pro rok 2008

6 A) Cílové skupiny  odborná veřejnost tuzemská i zahraniční  domácí turisté (rodiny s dětmi)  14+  60+ Ad1) Cílové skupiny a marketingové nástroje

7 B) Marketingové nástroje (nově)  kombinace on-air a on-line propagace /např. spoty v TV následně doplněné soutěží a on-line komunikací výherců s diváckou obcí/, soutěže na You-Tube  roadshows v rámci „Aliance“ pro získávání přímých letů do Prahy a do ostatních měst ČR s mezinárodními letišti (jihovýchodní Asie, SAE, Čína)

8  příprava a zahájení fungování „mediálního trustu“ /pracovní název/, jehož cílem je utváření reálného a pozitivního obrazu vývoje CR v ČR na pozadí aktivit MMR, CzT, MZV, MPO a soukromých subjektů  vytvoření on-line hry pro věkovou skupinu 14+, její uvedení na národní portál v jazykových mutacích a její využití pro získávání, informování, vzdělávání a motivaci budoucích návštěvníků ČR

9 ad2) Stabilizace NNP (pomocí všech aktivit CzT ) Nové národní produkty definované v roce 2007  Bohatství historie  Aktivní dovolená  České medicínské lázeňství  Kongresový, korporátní a incentivní CR  Zážitková dovolená Definice nových národních produktů v roce 2007 byla podložena výsledky analýz a statistických šetření prováděných CzT, jejich stabilizace v roce 2008 je odůvodněna reakcí odborné veřejnosti a konečných zákazníků na domácím i zahraničním trhu a empirickými poznatky ze všech aktivit realizovaných CzT v roce 2007.

10 Ad3) Komunikační témata  Česká republika – symfonie zážitků  Značka  Česká národní kuchyně  Budování pozice lídra v turistickém uskupení V4

11  Od „Undiscovered Golf Destination“ k „Czech Republic – The Golf Republic“  Medicínské lázeňství jako investice do zdraví a životního stylu  ČR jako optimální kongresová destinace z pohledu „value for money“  „Osmička“ - v návaznosti na komunikaci osmičky na MZV ČR využít data k propagaci

12  ČR pro mladou generaci let, důraz na digitální komunikaci a dělení se o zážitky on-line, příprava hry ve stylu „Second Life“  Cestovní ruch a zaměstnanost – úloha seniorů a pozitivní „image“, jejich možné úlohy ve službách CR, „rekonstrukce“ profesní hrdosti ve spolupráci s odbornými asociacemi  Doprava do ČR /inbound/ všeho druhu – formou marketingových partnerství s regiony, jichž se geograficky týká a v rámci Aliance s MZV ČR a ostatními resorty

13 Konkrétně o jednotlivých komunikačních tématech a aktivity k jejich uvedení do života

14 Česká republika – symfonie zážitků Slogan „Česká republika – symfonie zážitků“ uveden v roce 2007, následná propagace i v roce 2008 Příprava dvou nových spotů o ČR v 6 jazykových mutacích

15 Značka Zcela nová struktura Oficiální spuštění 20. června jazykových mutací (včetně češtiny, nově korejština) Rating – hodnocení důležitosti obsahu webových stránek fou Google: – známka 7 z 10 (www.centrum.cz – známka 6 z 10)

16

17 Česká národní kuchyně Projekt „Česká národní kuchyně“ –„cook show“ společně s Asociací hotelů a restaurací ČR a Asociací kuchařů a cukrářů ČR –festival České a regionální kuchyně –zapojení regionů ČR –vlastní TV pořad „Po Česku s chutí..” –tématické press tripy, workshopy v zahraničí –brožura, mapa, soutěže, webové stránky –podpora projektu v rámci ENJOY the Czech Republic 2008 (hromadné poznávací cesty novinářů a CK do ČR)

18 Budování pozice lídra v turistickém uskupení V4 ČR předsednictví od června 2007 do června 2008 „Evropský kvartet – jedna melodie“- slogan společné turistické propagace čtyř zemí (ČR, Slovensko, Maďarsko a Polsko) Cíl: zviditelnit tento středoevropský region ve vzdálenějších destinacích (více informací na

19 Aktivita CzT v rámci předsednictví V4 v oblasti CR CzT spoluorganizovalo setkání představitelů V4 v oblasti cestovního ruchu ve dnech 28. – 29. srpna 2007 v Českém Krumlově Vrcholné setkání a předání předsednictví Polsku se uskuteční taktéž v ČR v červnu 2008

20 Medicínské lázeňství jako investice do zdraví a životního stylu Zdrojové trhy Německo Rusko Slovensko Ukrajina Arabské země – nejmovitější klientela Nově Skandinávie, Lotyšsko, Švýcarsko, Polsko, Kazachstán, Velká Británie

21 Cílové skupiny CK novináři lékaři – určitá skupina lázeňských hostů přijíždí na doporučení svého lékaře v sousedních zemích a v ČR cílení na konečného zákazníka

22 Významné akce v oblasti lázeňské propagace –Karlovarský týden (Lázeňský festival a konference společně s tradičním mezinárodním filmovým festivalem turistických filmů TOURFILM) –lázeňské workshopy (Rusko – regiony, Saúdská Arábie, Lotyšsko, Skandinávie) –lázeňské prezentace v obchodních centrech (ČR, Polsko, Německo) –prezentace lázní při mezinárodních lékařských kongresech v ČR (Body, Mind and soul)

23 –hromadné press tripy pro novináře (Švýcarsko) –hromadné fam tripy pro cestovní kanceláře a agentury (Rusko, Ukrajina, Itálie, SAE) –lékařské infotripy (Německo, Kazachstán) –účast na veletrzích (Velká Británie, Německo) –příprava Lázeňského a wellnes katalogu včetně české verze a CD (již ke konci 2007)

24 Od „Undiscovered Golf Destination“ k The Golf Republic V roce 2008 je naším záměrem představit novou image České republiky jako golfové destinace a posunout se od „Undiscovered Golf Destination“ k marketingově agresivnější tváři golfové destinace Czech Republic – The Golf Republic.

25 Významné aktivity v oblasti propagace golfu PR kampaň pro Skandinávii – (veletrh + prezentace na PGA turnaji, workshop, pozvání skandinávských golfových novinářů na press tripy, inzerce) Multimediální prezentace golfových hřišť na DVD - „Golfová hřiště Čech, Moravy a Slovenska“ Go + Region tour Brno – panelová diskuze na téma golf se zahraničním hostem Projekt "Jedno fee pro dva hráče" (zkráceně 1=2) podporující cestování golfistů po českých golfových hřištích

26 Veletrhy a PGA turnaje Německo: Golf Messe Stuttgart (leden 2008), BMW Open – turnaj PGA (červen 2008) Skandinávie: Stockholm Golf Show (únor 2008), Scandinavian Masters – turnaj PGA (srpen 2008) event. Solheim Cup (září 2008), Swingi Helsinki (duben 2008) Holandsko: Amsterodam Golf Show (březen 2008), KLM Open – turnaj PGA (srpen 2008)

27 Velká Británie: London Golf Show (duben 2008), British Open – turnaj PGA (červenec 2008), IGTM 2008 (prosinec 2008) ČR - Golf Show Praha (březen 2008) včetně workshopu pro zahraniční touroperátory

28 ČR jako optimální kongresová destinace z pohledu „value for money“ MICE veletrhy - Bedouk (Paříž), EMIF (Brusel), Confex (Londýn), Incentive Works (Toronto), Motivation Show (Chicago), IMEX (Frankfurt), EIBTM (Barcelona) Workshopy - USA roadshow, Kanada, Velká Británie, Francie, Itálie, Německo, Belgie a Rakousko Kampaně Kandidatur - spolupráce s PCB - podpora PCO a DMC při kandidaturách na mezinárodní kongresy

29 Zaměření se na incentivní CR Fam a Press tripy - USA, Kanada, Itálie, VB, Německo Zajištění strategických partnerů v regionech ČR RegionTour 2008 – oslovení samosprávy v rámci konference: tištěná brožura + CD

30 Obsah MICE brožury a CD Stručná definice MICE a jeho možných přínosů pro region Návrh postupu samospráv vůči PCO a DMC s ohledem na význam a velikost akce Návrh usnesení Vzory dopisů relevantních k získávání akcí MICE (AJ, NJ, FJ, ŠpJ)

31 „Osmička“ V návaznosti na komunikaci s MZV ČR: využít tři osmičky v propagaci ( )

32 ČR pro mladou generaci let důraz na digitální komunikaci a dělení se o zážitky on-line příprava hry ve stylu „Second Life“ 

33 Úloha seniorů ve službách CR Cestovní ruch a zaměstnanost – úloha seniorů a pozitivní „image“ (jejich možné úlohy ve službách CR, „rekonstrukce“ profesní hrdosti ve spolupráci s odbornými asociacemi)

34 Doprava do ČR /inbound/ všeho druhu Promo akce CzechTourismu a statutárních měst ČR (krajská letiště, důležité dopravní terminály) PRAHA - letiště Ruzyně, Václavské náměstí BRNO - letiště Tuřany, hl. nádraží OSTRAVA - nádraží Svinov, letiště L. Janáčka KARLOVY VARY - letiště OLOMOUC - hlavní nádraží PLZEŇ - hlavní nádraží LIBEREC - terminál MHD Fugnerova ČESKÉ BUDĚJOVICE - bus terminál MLADÁ BOLESLAV - bus/vlakový terminál BONDY centrum OPAVA - východní nádraží ZLÍN - nádraží střed + aktualizace Metodického pokynu Ministerstva dopravy ČR o „Označování kulturních a turistických cílů na dálnicích a silnicích“

35 Další významné aktivity agentury CzechTourism k podpoře komunikačních témat pro rok 2008

36 Reklamní kampaně Cílová skupina: 12+, rodina, mladí lidé, prázdné hnízdo, senioři, single zaměření na trhy Společenství nezávislých států /SNS/, Pobaltské státy a vhodnými marketingovými nástroji podpořit nová zahraniční zastoupení na Ukrajině a v Itálii Rusko, Ukrajina, Pobaltí Spojené království + Irsko Severoamerický trh – vybrané zdrojové destinace ČSA a Delty Airlines Skandinávie

37 Press a fam tripy ENJOY THE Czech Republic 2008! Změna – od čtyřech ročně ke dvěma: léto (9. – 14.5.) a podzim/zima ( – 5.11.) Témata 2008 –Výročí českých lázeňských měst (200 let Mariánských Lázní a 500 let Karlových Varů) –Lázeňství v Čechách a na Moravě –České technické památky -100 let Technického muzea –Velikáni české hudby a česká hudba

38 Hromadné tripy ze zemí, kde CzechTourism zastoupen není (Pobaltí, Švédsko, Norsko/Finsko- ZZ2) Individuální press tripy (individuální fam tripy již pouze v rámci ENJOY)

39 Účast CzT na veletrzích CR Počet účastí 48 (42 v roce 2007) Posílení účasti v Rusku, na Ukrajině, v Litvě, Lotyšsku, Estonsku a ve Skandinávii V jihovýchodní Asii s důrazem na Čínu Návrat k veletrhu Ferie Kodaň a SMT Paříž na žádost potenciálních vystavovatelů

40 Přehled účastí CzT na veletrzích Název veletrhuDatum konání 1Vakantie Utrecht Go Brno Reiseliv Oslo CMT Stuttgart Ferienmesse Vídeň Slovakiatour Bratislava Vakanz Lucemburk Ferie Kodaň Fitur Madrid Fespo Curych Reisen Hamburk Vacances Brusel Balttour Riga HW Praha CBR Mnichov Tourest Tallin

41 17BIT Miláno Vivattur Vilnius ITB Berlín SMT Paříž TUR Göteborg Intourmarket Moskva MITT Moskva Globe Řím Glob Katowicebřezen 26UITT Kyjev Utazás Budapešťbřezen 28Imex Frankfurt KITF Alma-Ata ATM Dubaj KOTFA Soul ITE Hong Kong

42 33BITE Peking RDA Kolín n. Rýnem TT Varšavazáří 36JATA Tokio Beurs Utrechtzáří 38Otdych Moskvazáří 39Top Resa Deauvillezáří 40Motivation Show Chicagozáří 41UTM Kyjevříjen 42UTE Jekatěrinburkříjen 43TS Poznaňříjen 44CITM Šanghajlistopad 45WTM Londýn TC Lipskolistopad 47EIBTM Barcelona ILTM Cannesprosinec

43 v plánu je vytipováno 11 významných veletrhů (zeleně), které budou maximálně podpořeny ze strany CzT (kraje sektor zcela zdarma) Vakantie Utrecht Ferienmesse Vídeň FITUR Madrid Reisen Hamburg CBR Mnichov TuC Lipsko ITB Berlín MITT Moskva TT Varšava UTM Kyjev WTM Londýn

44 Podpora ze strany CzT Podpora všech vystavovatelů na každém ze 48 veletrhů formou poskytnutí 50% slevy z ceny sektoru Podpora krajům a regionům formou poskytnutí výstavního sektoru v rámci stánku zcela zdarma na 11 významných veletrzích Reprezentativní expozice na všech veletrzích

45 Spolupráce s vystavovateli CzT vítá nápady vystavovatelů na doprovodné akce v expozici a finančně je podpoří. Požadavky na doprovodnou akci: měla by se týkat toho, co mohou návštěvníci v regionu vidět a zažít aktivní komunikace s návštěvníky

46 Zahraniční zastoupení (ZZ) Dnes 25 ZZ Plánovaná otevření: Jekatěrinburg Riga Německo (druhé zastoupení CzT - západ) USA (druhé zastoupení CzT - jih nebo západ) Švédsko Dánsko

47 Výběr z akcí ZZ 2008 Setkání latinskoamerických CK (OMVESA) LOH Čína – Český olympijský dům v Pekingu Týden české kuchyně v Madridu Turistická, kulturní a gastronomická show u příležitosti výročí vzniku ČR (říjen 2008)

48 MS v klasickém lyžování Liberec 2009 Kandidatury ČR na letní OH 2016 (2020) Prezentace ČR na olympiádě Peking 2008 WTCC okruh Brno a TV Eurosport MS U20 v ledním hokeji v Pardubicích a Hradci Králové MS v ledním hokeji 2008 v Kanadě ve spolupráci se ZÚ ČR v Ottawě MARKETINGOVÁ PARTNERSTVÍ PŘESAHUJÍCÍ HRANICE STÁTU

49 Propagační brožury a prospekty Ediční plán na rok 2008 bude obsahovat nové tituly reflektující na národní produkty definované v roce 2007 a tituly, které doplňují každoročně ediční řadu. Česká republika ks 9 jazyk.mutací Bohatství historie ks 12 Aktivní dovolená ks 5 Památky židovské kultury ks 4 Dovolená pro rodiny s dětmi ks 6 Česká republika – skládačka ks 1 /japonština/

50 V roce 2008 doplní výše uvedenou produkci následující tituly: Praha, Lázeňská místa v ČR, Česká hudba, Česká kuchyně /nové vydání/, Cykloturistika, Lyžařská centra 2008/2009, mapy, plakáty, desky na TZ a tašky na propagační materiály CD o České republice

51 Informační centra CzT 1.Nové IC na Staroměstském náměstí vedle budovy MMR ČR oficiální otevření říjen 2007 nový design – prezentační pult, konferenční salónek místo k prezentaci jednotlivých regionů ČR v Praze 2.Původní IC v sídle agentury CzechTourism (Vinohradská 46)

52 Cíl: spolupracovat na jednotném vizuálním stylu ČR doplňujícím již zavedené značky dotčených ministerstev a jimi zřízených agentur zavedené značky zůstanou v platnosti a nově bude aplikován jednotící prvek Ad4) Aktivita MZV v oblasti jednotného vizuálního stylu

53 Ad5) Integrovaný operační program (IOP) Příprava na IOP ve spolupráci s MMR ČR Prioritní osa 4: Národní podpora cestovního ruchu Podporované aktivity: zavedení národního informačního a rezervačního systému zavádění a informační podpora národních a mezinárodních standardů ve službách CR (zahrnující zejména certifikace, manuály, metodiky, systémy, kontrolu) podpora marketingu na národní úrovni a tvorby zdrojových databází prezentace a propagace kulturního a přírodního bohatství, kulturního průmyslu a služeb s využitím pro CR na národní úrovni podpora prezentace ČR jako destinace CR

54 Ad6) Projekt „Předsednictví ČR v EU“ participace na přípravách a realizaci předsednictví České republiky v EU ve spolupráci s Úřadem vlády ČR a MMR ČR

55 Ad7) PODPORA DOMÁCÍHO CR Projekt na podporu rozvoje domácího CR ( v rámci IOP) 1. Marketingová podpora DCR s využitím prvků cíleného marketingu kampaň na „zvýšení hodnoty domácího turisty“ billboardy s aktivitami daného regionu využití významných osobností při propagaci DCR vědomostní soutěže v TV či rozhlase apod. (např. Turisté vítáni)

56 2.Síťování turistických informačních center (TIC) a získání jejich vyšší autority u domácích turistů propagace činnosti TIC (jimi nabízených služeb) u domácích obyvatel nabídka služeb cykloturistům (v oblasti infrastruktury např. stojany na kola, v oblasti poradenství např. rady o trasách, v oblasti služeb např. cykloprůvodci) podpora zavedení průvodcovské služby v TIC

57 3. Vytvoření pracovních materiálů pro turisty za danou oblast výroba základního propagačního materiálu v jednotlivých oblastech (mapka oblasti s fotografiemi nejvýznamnějších pamětihodností, popis turistického potenciálu…) vydávání tištěného periodika (bohatá nabídka turistických lákadel ČR…)

58 4.Dynamický rozvoj projektu Kudy z nudy (elektronická nabídka turistických aktivit, které na bezplatně prezentují podnikatelé v CR) rozšíření cílových skupin důraz na aktivity pro rodiny s dětmi rezervační systém virtuální prohlídky nabízených aktivit soutěže

59 5.Vytvoření prostoru pro prodej turistických produktů v síti turistických informačních center (TIC), organizacích CR (OCR), v hotelech apod. vytvoření systému, který umožní TIC a OCR prodávat turistické produkty bez omezení

60 6.Podpora nabídky šetrných forem CR a produktů zaměřených na místně typický CR (agroturistika, vinařský a pivní CR, hipoturistika, cykloturistika) lokální přírodní zajímavosti – jejich vhodná propagace a produkty regionální cyklobalíčky – podpora vzniku souboru služeb pro cyklisty v regionech (kolo jako způsob dopravy po zajímavostech regionu)

61 7.Výzkumy názorů návštěvníků v turistických regionech ČR provedení šetření pro posouzení vývoje profilu návštěvníků jednotlivých oblastí a ověření dopadu realizovaných aktivit (otázky budou vytvářeny v návaznosti na již uskutečněná šetření a budou doplněny o otázky, které zajímají jednotlivé oblasti/regiony)

62 Závěr a shrnutí na rok Cílové skupiny  odborná veřejnost tuzemská i zahraniční  domácí turisté (rodiny s dětmi)  cílová skupina 14+  cílová skupina Zvýšená pozornost  zážitková dovolená  prezentace ČR pro mladou generaci  aktivity vztahující se k výročím  sociální cestovní ruch 3.Zintenzivnění podpory domácího cestovního ruchu

63 Kontakt CzechTourism Vinohradská 46, P.O.Box Praha 2 Tel.:


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google