Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAdam Jaroš
1
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor fondů a programů EU Oddělení grantových schémat Grantové schéma Plzeňského kraje Opatření 3.2. – „Podpora sociální integrace v Plzeňském kraji“ 1.kolo výzvy (Podrobné informace v Pokynech pro žadatele) Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor fondů a programů EU Oddělení grantových schémat Grantové schéma Plzeňského kraje Podpora sociální integrace v Plzeňském kraji 2. kolo výzvy 5. září 2005
2
OBSAH PREZENTACE Stručná charakteristika grantového schématu (podrobněji v Pokynech pro žadatele) Příklady zaměření projektů Uznatelné náklady Povinné přílohy žádosti Jak co nejlépe zpracovat žádost? Postup administrace žádosti Elektronická žádost ELZA
3
ZAMĚŘENÍ GRANTOVÉHO SCHÉMATU Vytváří podmínky pro možnou neinvestiční podporu organizací pracujících v oblasti sociální integrace v Plzeňském kraji. Cílovou skupinou realizovaných akcí musí být některá ze sociálně ohrožených skupin obyvatelstva: dlouhodobě nezaměstnaní, ne plně gramotní, absolventi škol a mladiství bez praxe, občané bez kvalifikace nebo s nízkou kvalifikací, občané s omezenou schopností pohybu a orientace, národnostní a etnické menšiny, uprchlíci, občané vracející se z výkonu trestu odnětí svobody a výchovných zařízení, drogově závislí, osoby bez přístřeší, děti a mládež ohrožené delikvencí, osoby ohrožené prostitucí, oběti násilí a osoby nemocné AIDS, matky na/po mateřské dovolené navracející se na trh práce.
4
ZPŮSOBILÍ ŽADATELÉ obce; svazky obcí; organizace zřizované obcemi či krajem; nestátní neziskové organizace; (občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, církevní právnické osoby, nadace a nadační fondy); Hospodářská komora ČR a její složky.
5
OBLASTI ZAMĚŘENÍ PROJEKTŮ Prevence - zabránění zvyšování počtu sociálně vyloučených osob formou preventivních programů pro osoby ohrožené rizikovým vývojem; Odstraňování bariér - odstraňování bariér bránících pracovnímu uplatnění izolovaných skupin obyvatelstva ohrožených sociálním vyloučením; Zaměstnávání – snižování počtu sociálně vyloučených osob přímým zaměstnáváním těchto osob; Komunitní plánování sociálních služeb.
6
FINANCE 1/2 Celkový objem finanční podpory je 73,9 mil. Kč. Minimální výše dotace na jednu akci je 300 000 Kč. Maximální výše dotace na jednu akci je 10 milionů Kč. Dotace bude poskytována jako podíl na celkových uznatelných nákladech akce (90 % až 100 %). Spolufinancování ve výši 0 – 10 % zajišťují příjemci podpory.
7
FINANCE 2/2 Výše dotace (podíl na celkových uznatelných nákladech) se liší vzhledem k oblasti podpory, na kterou je akce zaměřena a právní formě žadatele: Oblast podporyPrávní forma žadatele - obce - svazky obcí - zřizované organizace - Hospodářská komora NNO - Prevence - Odstraňování bariér - Zaměstnávání 90 %100 % - Komunitní plánování90 %
8
PŘÍKLADY ZAMĚŘENÍ PROJEKTŮ 1/3 Příklady možného zaměření projektů jsou uvedeny také v příloze Pokynů pro žadatele (PPŽ) č. 7 Prevence – vyhledávání jednotlivců a skupin ohrožených rizikovým vývojem a nabízení: vzdělávacích programů, poradenství a psychologické pomoci, které umožňují získání nových dovedností pro uplatnění na trhu práce a zapojení do běžného způsobu života příslušné komunity; programů pro etnické menšiny a uprchlíky zaměřené na zlepšení špatné orientace na trhu práce, která je zapříčiněná nedostatkem vstupních informací, nedostačujícími komunikativními dovednostmi a malou motivací k práci; vzdělávací a motivační programy a psychologické poradenství pro mladé dospělé opouštějící zvláštní školská zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy, jejichž cílem je získání potřebných a posílení stávajících kompetencí pro integraci do společnosti a uplatnění na trhu práce.
9
PŘÍKLADY ZAMĚŘENÍ PROJEKTŮ 2/3 Odstraňování bariér – u sociálně vyloučených osob a skupin obyvatelstva např. formou: podpůrných vzdělávacích programů provázaných s individuálními plány klientů pro začlenění na trh práce, zahrnující doprovod ohrožených osob k potenciálnímu zaměstnavateli a zkušební zaměstnávání v chráněných dílnách či na otevřeném trhu práce; specializovaných programů pro osoby po návratu z výkonu trestu odnětí svobody vedoucí k jejich znovuzapojení do společnosti zahrnující pomoc s obnovením pracovních návyků, motivaci k uplatnění na trhu práce, psychologickou pomoc s cílem uspořádat si vlastní život, vzdělávání pro zvýšení kompetencí a dovedností pro nalezení vhodného zaměstnání; programů pro drogově závislé zahrnující i práci s jejich rodinou, a to formou obnovování pracovních návyků, vzdělávání a zvýšení dovedností pro nalezení zaměstnání, psychologickou pomoc při řešení problémů a terénní sociální práce s cílem snížení rizik vyplývajících z užívání drog a podpory začlenění těchto osob do společnosti a na trh práce.
10
PŘÍKLADY ZAMĚŘENÍ PROJEKTŮ 3/3 Zaměstnávání – sociálně vyloučených osob zahrnující: zřizování a provoz chráněných dílen, inovativní programy v rámci již existujících chráněných dílen (střediska motivace, pracovní rehabilitace a doprovodu sociálně ohrožených osob), zkušební zaměstnávání na otevřeném trhu práce atp. Komunitní plánování sociálních služeb s cílem vytvoření efektivního systému fungování sociálních služeb zahrnující: programy zaměřené na vytvoření komunitního plánu sociálních služeb a rozvoj občanské společnosti na základě spolupráce a partnerství mezi všemi zúčastněnými subjekty; programy, které povedou k posílení stávajících či k vytvoření nových místních partnerství mezi organizacemi veřejné správy, zástupci NNO včetně neformálních skupin veřejnosti, jednotlivci, podnikateli, církvemi a dalšími subjekty veřejného života v obci či regionu, které umožní společně realizovat řešení vytipovaných problémů. Informace týkající se komunitního plánování soc. služeb je možné získat na Odboru sociálních věcí a zdravotnictví – Bc. Dalibor Hapl, tel: 377 195 162, e-mail: dalibor.hapl@kr-plzensky.cz
11
UZNATELNÉ NÁKLADY 1/2 Časová uznatelnost: náklady vynaložené během realizace akce, ale až ode dne registrace (podání) žádosti na Odbor fondů a programů EU; rozhodujícím dnem pro vznik nákladu je datum uskutečnění zdanitelného plnění na faktuře. Uznatelné náklady (podrobněji Pokyny pro žadatele str. 10-17) : osobní náklady; cestovní náhrady; náklady na nákup nového a použitého vybavení a zařízení (pouze drobný hmotný a nehmotný majetek); nájem, splátky operativního leasingu (max. 25 % celkových uznatelných nákladů - společně s předchozí odrážkou); odpisy dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku;
12
UZNATELNÉ NÁKLADY 2/2 režijní výdaje (max. 7 % celkových uznatelných nákladů); administrativní výdaje; výdaje na opravu a údržbu; výdaje vyplývající ze smluv uzavřených s dodavateli (max. 49 % celkových uznatelných nákladů); výdaje vyplývající přímo ze Smlouvy o financování akce; výdaje na právní poradenství, notářské poplatky atp.; výdaje na drobné stavební úpravy (max. 40 tis. na jednotlivý majetek – např. úprava pracovního místa); výdaje na přímou podporu jednotlivců; mzdové příspěvky pro cílové skupiny; DPH.
13
POVINNÉ PŘÍLOHY ŽÁDOSTI 1/2 Podrobný popis povinných příloh je uveden v příloze Pokynů pro žadatele (PPŽ) č. 1 1.Soulad s rozvojovou strategií (výtah ze strategického dokumentu opatřený anotací zdroje, který dokazuje soulad předkládaného projektu a dokumentu); 2.Čestné prohlášení (tato příloha bude automaticky vygenerována programem ELZA jako součást vytištěné žádosti); 3.Podrobný rozpočet projektu (dle vzoru uvedeného v příloze Pokynů pro žadatele č. 2); 4.Doklady o právní subjektivitě žadatele (doklad o přidělení IČ a další dle právní subjektivity) ; 5.Podklady pro posouzení finančního zdraví žadatele (obce - doklad o dluhové službě, ostatní - daňová přiznání za poslední 3 účetně uzavřené roky); 6.Doklad o prokázání vlastnických vztahů (čestné prohlášení dle vzoru uvedeného v příloze PPŽ č. 9);
14
POVINNÉ PŘÍLOHY ŽÁDOSTI 2/2 7.Doklad o partnerství (ve formě smlouvy/dohody o partnerství – vzor ke stažení na www stránkách Plzeňského kraje) ; 8.Čestné prohlášení (o nesouběžném předložení žádosti do OP RLZ – bude vygenerováno programem ELZA); 9.Doklad o posouzení vlivu akce na životní prostředí (většina projektů není povinna tuto přílohu předkládat. Je nutné toto ověřit dle seznamů vyloučených záměrů z hlediska posuzování vlivu na ŽP a NATURA 2000 - ke stažení na www stránkách PK); 10.Projektová dokumentace (dokument podrobně popisující projekt – je hlavním zdrojem informací pro hodnotitele projektu! – proto je nutné dodržet při jeho zpracování povinnou osnovu uvedenou v příloze PPŽ č. 6); 11.Logický rámec projektu (dokument popisující logiku projektu, jeho cíle, účel, výstupy, aktivity – zpracovat dle povinné osnovy v příloze PPŽ č. 3); 12.Seznam příloh (bude vygenerován programem ELZA);
15
POVINNÉ PŘÍLOHY PŘI PODPISU SMLOUVY Smlouva o vedení účtu (jedná se o zvláštní účet žadatele určený výhradně pro platby realizované v rámci projektu); Doklady o zajištění finančního krytí akce (výpis z účtu nebo závazný úvěrový příslib či úvěrová smlouva, obce - usnesení o závazku profinancování); Podrobný finanční plán projektu (předkládají pouze žadatelé, kteří realizují více-etapové projekty - je třeba vyplnit jej do vzorového formuláře v příloze PPŽ č. 11). Jakékoli dokumenty podporující argumentaci o potřebnosti realizace akce. Zřetelně odděleny od povinných příloh a označeny nadpisem „doplňující přílohy“ - musí být uvedeny v seznamu příloh akce. Část hodnocení akce je založena právě na těchto nepovinných přílohách. NEPOVINNÉ PŘÍLOHY K ŽÁDOSTI
16
JAK CO NEJLÉPE ZPRACOVAT ŽÁDOST? 1.Podrobně popsat předmět projektu v Projektové dokumentaci dle povinné osnovy! Projektovou dokumentaci zpracovávat s přihlédnutím k Hodnotící tabulce! (Pokyny pro žadatele str. 25-39) 2.Vyplnit elektronickou žádost ELZA v souladu s údaji v Projektové dokumentaci (je možné opsat jednotlivé pasáže). 3.Shromáždit povinné i nepovinné přílohy žádosti. 4.Žádost odevzdat v termínu a v náležité formě. V průběhu zpracování žádosti konzultovat nejasnosti a problémy s manažerem GS !
17
JAK ODEVZDAT ŽÁDOST ? Termín pro předkládání žádostí: 1. 8. 2005 – 17. 10. 2005 (14 hodin) Osobně na KÚPK, Odbor fondů a programů EU. V zalepené obálce s následujícími požadavky: na místech spojů je obálka přelepena a opatřena podpisem statutárního zástupce žadatele; v levém horním rohu je uveden název a adresa žadatele; v levém dolním rohu je uveden název grantového schématu + nápis ŽÁDOST v pravém dolním rohu je uvedena adresa KÚPK, Odboru fondů a programů EU; v pravém horním rohu je uvedeno číslo Výzvy a název akce.
18
OBSAH OBÁLKY Obálka se žádostí vždy obsahuje: finálním uložení); CD (disketu) s formulářem žádosti vygenerovaným programem ELZA ve formátu.xml (k vygenerování formuláře dojde po jeho finálním uložení); 3 paré vytištěné žádosti (1x podepsaný originál + 2x prostá kopie); 2 paré povinných i nepovinných příloh žádosti (1x originál nebo úředně ověřená kopie + 1x prostá kopie). 2 paré seznamu povinných i nepovinných příloh žádosti (1x podepsaný originál + 1x prostá kopie).
19
POSTUP ADMINISTRACE ŽÁDOSTI Kontrola formálních náležitostí (dle kritérií - viz PPŽ str. 23) Kontrola přijatelnosti (dle kritérií - viz PPŽ str. 24) Hodnocení kvality akce (dle Hodnotící tabulky - viz PPŽ str. 25-39) Výběrová komise Rada Plzeňského kraje Zastupitelstvo Plzeňského kraje Podpis Smlouvy o financování akce (vzor smlouvy - viz příloha PPŽ č. 4)
20
PROPLÁCENÍ NÁKLADŮ - ZPĚTNÉ Na základě Žádosti o platbu – v průběhu realizace akce po ukončení etapy (součást etapové zprávy) nebo po ukončení realizace celé akce (součást závěrečné zprávy). Etapa musí trvat minimálně 3 měsíce a minimální finanční objem etapy je stanoven na 150 tis. Kč. Na základě závěrečné zprávy a všech etapových zpráv je konečnému uživateli proplaceno max. 80 % celkové dotace. Konečná splátka ve výši 20 % celkové dotace je konečnému uživateli proplacena do 20 pracovních dnů od okamžiku schválení Souhrnné žádosti kraje o platbu za celé grantové schéma zaslané platební jednotce SROPu, která v sobě zahrnovala žádost o proplacení závěrečné platby konečného uživatele.
21
PROPLÁCENÍ NÁKLADŮ - ZÁLOHOVÉ Na základě Žádosti o proplacení zálohové platby – poprvé před podpisem Smlouvy o financování akce, dále před zahájením každé další etapy (jako součást etapové zprávy). Zálohy jsou poskytovány z rozpočtu Plzeňského kraje, a to pouze v případě, kdy je žadatelem NNO! Žadatel musí splnit následující kriteria: Prokázaní bezdlužnosti ( vůči orgánům územní finanční správy); Prokázání kladných výsledků hospodaření za poslední 2 roky (daňová přiznání včetně příloh); doložení Finančního plánu projektu (povinná příloha předkládaná před podpisem smlouvy); O povolení zálohové platby rozhodne vedoucí OFP EU, a to na základě doporučení manažera GS a předložených referencí o organizaci žadatele ze strany veřejné správy.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.