Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu. 28.4.2019.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu. 28.4.2019."— Transkript prezentace:

1 Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu.

2 Dosavadní historie IOP
vláda ČR schválila IOP zaregistrován u EK potvrzena formální úplnost ze strany EK EK souhlasí s existencí IOP

3 Další postup přípravy IOP
Probíhá zpracování prováděcí dokumentace programu a ostatních nezbytných součástí dokumentace Byl započat audit připravenosti k čerpání fondů EU jednotlivých resortů

4 Orientační termíny Projednání NSRR s EK do 31.5.2007
Následně projednání jednotlivých OP, ČR jich předložila 24, EK avizuje nedostatek administrativní kapacity k jejich projednání, jinak termín do

5 Hlavní principy národní intervence v oblasti kultury :
Zapojení kulturního dědictví do procesu dynamizace ekonomického a sociálního rozvoje v programovém období : využíváním kulturních památek jako rozvojových pólů v jednotlivých socioekonomických segmentech jak v oblasti kultury, vytvářením rozvojových center apod., tak v oblasti souvisejících intervencí do zvyšování efektivity a funkčnosti veřejné správy, rozvoje informatiky a budování vědecko výzkumných clusterů. rozšiřováním kulturních kontaktů v rámci přeshraniční a evropské kulturní spolupráce ve smyslu zapojování kulturního dědictví státu a živého umění do tvorby širšího kontextu evropského povědomí. snižováním a vyrovnáváním interkulturních disparit mezi členskými státy EU a jejich regiony prostřednictvím aktivizace rozvojového potenciálu v oblasti kultury, využíváním kulturního dědictví k rozvoji nadnárodní kulturní spolupráce, budováním center evropské komunikace a interkulturního dialogu

6 Hlavní principy národní intervence v oblasti kultury :
Záchrana a ekonomická animace těch kulturních památek, které jsou součástí národního kulturního dědictví a které musí být integrovány do kulturního povědomí sjednocené Evropy. V tomto smyslu jde primárně o nejvýznamnější památky zapsané na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO, nejvýznamnější národní kulturní památky nadregionálního významu v evropském kontextu, při důsledném využití zapojování veřejného a privátního sektoru do procesu ekonomické a kulturní animace.

7 Hlavní principy národní intervence v oblasti kultury :
Podpora plošného zvyšování znalostí kultury využíváním speciálních vzdělávacích programů, vytvářením integrovaných informačních systémů na národní a evropské úrovni. Využití a samotná existence památkového fondu je v tomto smyslu přímo podmíněna znalostmi a porozuměním jeho hodnotám jak v lokálním a regionálním kontextu, tak i v v celoevropském rámci.

8 Integrovaný operační program – Globální cíl :
Globální cíl IOP Modernizace a zefektivnění činnosti a procesů v oblasti veřejné správy, veřejných služeb a územního rozvoje, jako předpokladu pro vytvoření moderní občanské společnosti a zvýšení konkurenceschopnosti regionů a ČR jako celku.

9 Integrovaný operační program – Specifické cíle :
Specifické cíle IOP : 1. Zvýšení efektivity a zkvalitnění procesů a zlepšení dostupnosti služeb veřejné správy na národní a regionální úrovni aplikací moderních ICT Tento cíl bude realizován prioritní osou 1 Modernizace veřejné správy (Ministerstvo vnitra a informatiky). 2. Modernizace a systémová přeměna vybraných veřejných služeb s cílem nastartování procesu celkové transformace veřejných služeb jako základního předpokladu pro zajištění konkurenceschopnosti regionů Tento cíl bude realizován prioritní osou 2 Zajištění kvality a dostupnosti veřejných služeb (Ministerstvo zdravotnictví, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo vnitra) 3. Zvýšit využití potenciálu území prostřednictvím národních, systémových intervencí v oblasti cestovního ruchu, kultury, bydlení a rozvoje systémů tvorby územních politik Tento cíl bude realizován prioritní osou 3 Národní podpora územního rozvoje (Ministerstvo místního rozvoje, Ministerstvo kultury).

10 Specifické cíle prioritní osy 3, intervence 3.2.:
zefektivnění poskytovaných a vytvoření nových kulturních služeb, realizace vzorových projektů identifikace, dokumentace, uchování, prezentace a využití kulturního dědictví ČR a aktivizace moderních kulturních služeb s vyšší přidanou hodnotou (zavádění nových modelů financování soudobého umění)

11 Zaměření prioritní osy:
Prioritní osa se zaměřuje především na aktivity podmiňující další růstový potenciál území, preferovány přitom budou aktivity se synergickým a multiplikačním efektem.

12 Hlavní cílové skupiny - příjemci podpory:
organizační složky státu a jimi zřizované příspěvkové organizace svazky obcí obce a jimi zřizované organizace NNO a zájmová sdružení právnických osob

13 Vymezení oblastí intervence 3.2 :
Podporované aktivity: budování a zefektivnění celostátně působících center identifikace, dokumentace, uchování, prezentace a využití nemovitého kulturního dědictví ČR

14 Vymezení oblastí intervence 3.2 :
budování a zefektivnění celostátně působících center identifikace, dokumentace, uchování, prezentace a využití movitého a nemateriálního kulturního dědictví ČR

15 Vymezení oblastí intervence 3.2 :
realizace vzorových projektů identifikace, obnovy, uchování, prezentace a využití kulturního dědictví ČR

16 Vymezení oblastí intervence 3.2 :
budování infrastruktury pro moderní kulturní služby s vyšší přidanou hodnotou

17 MMR je určeno usnesením vlády č.175/2006 Řídícím orgánem IOP
Implementace IOP MMR je určeno usnesením vlády č.175/2006 Řídícím orgánem IOP MK, MV, MZD,MPSV, CRR a část MMR je určeno na základě usnesení vlády č.111/2007 ze dne Zprostředkujícím subjektem

18 Alokace oblasti intervence 3.2 včetně kofinancování cca 250 mil Euro

19 DĚKUJI ZA POZORNOST OSF


Stáhnout ppt "Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu. 28.4.2019."

Podobné prezentace


Reklamy Google