Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Správní právo procesní 3. část
2
Náprava vadných rozhodnutí
Prohlášení nicotnosti Přezkoumávání rozhodnutí Odvolání Rozklad Přezkumné řízení Obnova řízení
3
Nicotnost rozhodnutí Prohlášení nicotnosti (§ 77 a § 78)
nicotnost správní orgán zjišťuje a prohlašuje z moci úřední účastníci mohou dát podnět k prohlášení nicotnosti správnímu orgánu nebo soudu nicotnost prohlašuje nadřízený správní orgán v případech, jde-li o absolutně věcnou nepříslušnost správního orgánu soud z důvodů vnitřní rozpornosti, právní či faktické neuskutečnitelnosti nebo jej vůbec nelze považovat za rozhodnutí
4
Přezkoumávání rozhodnutí
2. Přezkoumávání rozhodnutí se provádí řádnými opravnými prostředky (přezkoumávání rozhodnutí, která ještě nenabyla právní moci) odvolání rozklad mimořádnými opravnými prostředky (přezkoumávání rozhodnutí, která již nabyla právní moci) přezkumné řízení obnova řízení
5
Odvolací řízení Obecná ustanovení Odvolací lhůty Účinky odvolání
Postup orgánu, který napadené rozhodnutí vydal Postup a rozhodnutí odvolacího orgánu
6
Odvolací řízení Obecná ustanovení (§ 81 a § 82)
odvolat se (proti rozhodnutí nebo usnesení) může jen účastník, pokud se svého práva na odvolání nevzdal (písemně nebo ústně do protokolu) jestliže účastník vezme odvolání zpět, nemůže jej podat znovu odvolat se lze jen proti výrokové části (nelze se odvolat proti odůvodnění) odvolání musí mít předepsané náležitosti (viz podání) a další údaje (v jakém rozsahu ho napadá a v čem spatřuje rozpor s právními předpisy nebo jeho nesprávnost) %
7
Odvolací řízení není-li v odvolání uveden rozsah, platí, že napadá celé rozhodnutí odvolání se podává v potřebném počtu stejnopisů; pokud je neobsahuje, pořídí je správní orgán na náklady účastníka pokud odvolání směřuje pouze proti některému výroku, nabývá zbytek rozhodnutí právní moci (umožňuje-li to povaha věci) k novým skutečnostem k novým návrhům důkazů se přihlíží jen tehdy, nemohl-li je účastník uplatnit dříve
8
Odvolací řízení Odvolací lhůty (§ 83 a § 84)
odvolat se lze do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak odvolání lze podat teprve poté co bylo vydáno (§ 71 odst. 2) pokud chybí poučení nebo je nesprávné, lze se odvolat do 15 dnů ode dne oznámení opravného usnesení, nejpozději však do 90 dnů ode dne oznámení rozhodnutí %
9
Odvolací řízení pokud vedlejšímu účastníkovi nebylo rozhodnutí oznámeno vůbec, může jej podat do 30 dnů, kdy se o vydání rozhodnutí dozvěděl, nejdéle však do 1 roku ode dne oznámení poslednímu účastníkovi (§ 84 odst. 1) pokud neopomenutelnému účastníkovi nebylo rozhodnutí oznámeno vůbec, nemůže rozhodnutí nabýt právní moci … zmeškání úkonu nelze prominout kdo se s rozhodnutím prokazatelně seznámil, nemůže se dovolávat neoznámení rozhodnutí
10
Odvolací řízení Účinky odvolání (§ 85)
včas podané a přípustné odvolání má odkladný účinek (suspensivní a devolutní) v důsledku odvolání nenastávají právní moc, vykonatelnost ani jiné právní účinky rozhodnutí správní orgán může odkladný účinek odvolání vyloučit (toto musí být řádně odůvodněno) pokud to naléhavě vyžaduje veřejný zájem hrozí vážná újma některému účastníkovi požádá-li o to účastník proti vyloučení odkladného účinku se nelze odvolat
11
Odvolací řízení Postup správního orgánu, který napadené rozhodnutí vydal (§ 86 a § 87 a § 88) odvolání se podává u správního orgánu, který rozhodnutí vydal opožděné nebo nepřípustné odvolání postoupí s odůvodněním do 10 dnů odvolacímu orgánu správní orgán doručí ostatním účastníkům stejnopis odvolání a vyzve je k podání vyjádření k novým skutečnostem k novým návrhům důkazů se přihlíží jen tehdy, nemohl-li je účastník uplatnit dříve %
12
Odvolací řízení správní orgán, který rozhodnutí vydal může
využít autoremeduru, ale pouze za podmínek, že odvolání vyhoví v plném rozsahu nebude tím způsobena újma žádnému z účastníků, ledaže by s tím souhlasili postoupit spis se svým stanoviskem odvolacímu správnímu orgánu pokud využije autoremedury rozhodnutí může zrušit nebo změnit (lhůta pro vydání rozhodnutí je 30 dnů) proti takovémuto rozhodnutí se lze opět odvolat
13
Odvolací řízení Postup a rozhodnutí odvolacího orgánu (§ 89 a násl.)
odvolací orgán přezkoumává zda postup a rozhodnutí prvoinstančního orgánu je v souladu s právními předpisy správnost rozhodnutí jen v rozsahu námitek uvedených v odvolání, jinak jen vyžaduje-li to veřejný zájem k vadám řízení přihlíží jen tehdy, mohly-li mít vliv na soulad rozhodnutí s právními předpisy nebo jeho správnost %
14
Odvolací řízení odvolací orgán ve lhůtě pro rozhodnutí odvolání buď
vyhoví rozhodnutí nebo jeho část zruší a řízení zastaví rozhodnutí nebo jeho část zruší a věc vrátí k novému projednání správnímu orgánu, který rozhodnutí vydal rozhodnutí nebo jeho změní nevyhoví odvolání zamítne a rozhodnutí potvrdí pokud odvolání vyhoví jen zčásti, zbytek potvrdí
15
Odvolací řízení u pozdě podaného odvolání odvolací orgán zkoumá, zda nejsou dány důvody pro obnovu řízení nebo pro přezkumné řízení odvolací orgán nemůže změnit napadené rozhodnutí v neprospěch odvolatele; to neplatí, pokud odvolání podal také jiný účastník, jehož zájmy nejsou shodné napadené rozhodnutí je v rozporu s právními předpisy nebo jiným veřejným zájmem %
16
Odvolací řízení proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat
rozhodnutí nabývá právní moci, jestliže bylo oznámeno všem odvolatelům a neopomenutelným účastníkům pokud bylo odvolání vzato zpět, je řízení o odvolání zastaveno dnem zpětvzetí odvolání rozhodnutí nabývá právní moci dnem následujícím po dni zpětvzetí odvolání odvolání lze vzít zpět nejpozději do vydání rozhodnutí o odvolání
17
Rozklad Zvláštní forma přezkoumávání prvoinstančních rozhodnutí (§ 152) pro toto řízení, umožňuje-li to povaha věci, platí ustanovení pro odvolání s těmito výjimkami jde o rozhodnutí, kdy v prvním stupni rozhodoval ústřední správní úřad, ministr nebo vedoucí jiného ústředního správního úřadu o rozkladu rozhoduje ministr nebo vedoucí jiného ústředního správního úřadu rozhoduje na základě doporučení rozkladové komise %
18
Rozklad rozkladová komise má nejméně 5 členů, rozhoduje usnesením, většina musí být odborníci mimo úřad v řízení o rozkladu lze rozhodnutí zrušit nebo změnit za podmínek autoremedury rozklad zamítnout
19
Přezkumné řízení Obecná ustanovení
Příslušnost správních orgánů k přezkumnému řízení Lhůty pro přezkumné řízení Rozhodnutí v přezkumném řízení Zkrácené přezkumné řízení Účinky rozhodnutí v přezkumném řízení
20
Přezkumné řízení Obecná ustanovení (§ 94)
jde o rozhodování z moci úřední, je-li rozhodnutí v rozporu s právními předpisy podmínkou je, že rozhodnutí musí být v právní moci takto lze přezkoumat i předběžně vykonatelné rozhodnutí (rozhodnutí u kterého byl vyloučen odkladný účinek odvolání) a doposud nenabylo právní moci podnět může dát i účastník; tento není návrhem na zahájení řízení %
21
Přezkumné řízení pokud správní orgán neshledá důvody, přezkumné neprovede a tuto skutečnost sdělí účastníkovi ve lhůtě 30 dnů na přezkumné řízení není právní nárok nepřípustnost přezkumného řízení pokud rozhodnutím byl dán účastníkovi souhlas k občanskoprávnímu, obchodněprávnímu nebo pracovněprávnímu úkonu byl povolen vklad od katastru nemovitosti bylo rozhodnuto o osobním stavu věci a účastník nabyl práv v dobré víře %
22
Přezkumné řízení v přezkumné řízení lze samostatně přezkoumávat jen usnesení o odložení věci a o zastavení řízení; ostatní usnesení lze přezkoumávat pouze s rozhodnutím ve věci pokud správní orgán mění rozhodnutí v přezkumném řízení je povinen šetřit práv nabytých v dobré víře hrozí-li vážná újma některému z účastníků nebo veřejnému zájmu, může správní orgán v průběhu přezkumného řízení pozastavit vykonatelnost nebo jiné právní účinky rozhodnutí
23
Přezkumné řízení Příslušnost správních orgánů k přezkumnému řízení (§ 95) přezkumné řízení provádí nadřízený správní orgán orgánu, který rozhodnutí vydal z podnětu účastníka může přezkumné řízení provést i ten správní orgán, který rozhodnutí vydal pouze za dodržení podmínek autoremedury; jinak věc postoupí nadřízenému správnímu orgánu pokud se v přezkumném řízení přezkoumává rozhodnutí odvolacího orgánu, lze přezkoumat i rozhodnutí prvoinstančního orgánu
24
Přezkumné řízení Lhůty pro přezkumné řízení (§ 96)
usnesení o zahájené přezkumného řízení lze vydat nejdéle do 2 měsíců ode dne, kdy se příslušný správní orgán o důvodech dozvěděl, nejpozději však do 1 roku od právní moci rozhodnutí rozhodnutí v přezkumném řízení lze v prvním stupni vydat nejdéle do 15 měsíců ode dne právní moci rozhodnutí; probíhá-li řízení správní orgán jej usnesením zastaví soulad s právními předpisy se posuzuje podle stavu v době jeho vydání
25
Přezkumné řízení Rozhodnutí v přezkumném řízení (§ 97)
správní orgán posoudí spisový materiál a podle potřeby zajistí vyjádření účastníků a správních orgánů, které řízení prováděly rozhodnutí, které bylo vydáno v rozporu s právními předpisy příslušný správní orgán zruší nebo změní zruší a vrátí věc odvolacímu orgánu nebo orgánu prvního stupně pokud zjistí, že právní předpis porušen nebyl, řízení zastaví
26
Přezkumné řízení Zkrácené přezkumné řízení (§ 98) lze použít, pokud
porušení právního předpisu je zjevné ze spisového materiálu jsou splněny ostatní podmínky pro přezkumné řízení a není zapotřebí vysvětlení účastníků dokazování se neprovádí prvním úkonem je rozhodnutí (zrušení nebo změna, popřípadě zrušení a vrácení věci)
27
Přezkumné řízení Účinky rozhodnutí v přezkumném řízení (§ 99)
účinky rozhodnutí mohou nastat zpětně od právní moci nebo předběžné vykonatelnosti přezkoumávaného rozhodnutí (pokud se ruší nebo mění rozhodnutí, kterým byla uložena povinnost) ode dne právní moci právní moci nebo předběžné vykonatelnosti rozhodnutí vydaného v přezkumném řízení (pokud se ruší nebo mění rozhodnutí, jímž bylo přiznáno právo); pokud bylo přiznáno na základě nesprávných podkladů žadatele – tak zpětně o účincích podle a) nebo b) rozhoduje správní orgán
28
Obnova řízení Fáze obnovy řízení
Příslušnost správních orgánů k obnově řízení Účinky rozhodnutí v novém řízení (druhé fázi)
29
Obnova řízení Fáze obnovy řízení Obnova řízení má dvě fáze
řízení o povolení nebo nařízení obnovy nové řízení ve věci samé řízení o povolení obnovy se provádí na žádost účastníka o obnově může ve lhůtě do 3 let rozhodnout z moci úřední i správní orgán, který rozhodoval v posledním stupni, jestliže je dán důvod obnovy a je li na tom veřejný zájem
30
Obnova řízení V 1. fázi správní orgán zkoumá důvody obnovy
dodržení stanovených lhůt zda nejsou důvody pro nepřípustnost obnovy výsledkem je rozhodnutí o povolení nebo nepovolení obnovy
31
Obnova řízení důvody obnovy řízení (§ 100 odst. 1)
vyšly najevo dříve neznámé skutečnosti nebo důkazy, které nemohl účastník v původním řízení uplatnit nebo se důkazy ukázaly nepravdivými nebo bylo zrušeno nebo změněno rozhodnutí, které bylo podkladem napadeného rozhodnutí mohou-li odůvodňovat jiné řešení otázky předmětu řízení obnovy se nemůže domáhat ten, kdo mohl důvody uplatnit v odvolacím řízení
32
Obnova řízení lhůty pro obnovu řízení (§ 100 odst. 2 a 3)
žádost o obnovu řízení může účastník podat do 3 měsíců ode dne, kdy se o důvodech dozvěděl (subjektivní lhůta) nejdéle však do 3 let od nabytí právní moci rozhodnutí (objektivní lhůta) ve lhůtě 3 let musí být rozhodnuto o povolení obnovy (rozhodnutí musí být vydáno § 71 odst. 2)
33
Obnova řízení nepřípustnost obnovy (§ 100 odst. 5)
obdobně jako u přezkumného řízení byl dán účastníkovi souhlas k občanskoprávnímu, obchodněprávnímu nebo pracovněprávnímu úkonu byl povolen vklad od katastru nemovitosti bylo rozhodnuto o osobním stavu věci a účastník nabyl práv v dobré víře pokud správní orgán mění rozhodnutí v obnově řízení je povinen šetřit práv nabytých v dobré víře
34
Obnova řízení Příslušnost správních orgánů k obnově řízení (§ 100 odst. 2, § 102 odst. 1) žádost může účastník podat u kteréhokoliv správního orgánu, který ve věci rozhodoval o povolení obnovy rozhoduje správní orgán, který rozhodoval v posledním stupni k novému řízení je příslušný orgán, který rozhodoval v prvním stupni; odvolací orgán je příslušný jedině tehdy, pokud důvody obnovy se týkaly výlučně něho
35
Obnova řízení Účinky rozhodnutí v novém řízení (druhé fázi § 102 odst. 9) novým rozhodnutím se původní rozhodnutí ruší účinnost rozhodnutí lze stanovit obdobně jako u přezkumného řízení zpětně od právní moci nebo předběžné vykonatelnosti přezkoumávaného rozhodnutí ode dne právní moci právní moci nebo předběžné vykonatelnosti rozhodnutí vydaného v přezkumném řízení v ostatních případech nové rozhodnutí brání vykonatelnosti původního rozhodnutí
36
Nové rozhodnutí Provést nové řízení a vydat nové rozhodnutí (§ 101) lze je-li to nezbytné k provedení zmeškaného úkonu bude-li vyhověno žádosti, která již byla pravomocně zamítnuta dojde-li ke změně doby platnosti nebo účinnosti rozhodnutí; zkrácení doby platnosti je možné, jen stanoví-li tak zákon rozhodnutí ve věci bylo zrušeno jiným orgánem veřejné moci (např. soudem) stanoví-li tak zvláštní zákon
37
Uspokojení účastníka po podání žaloby ve správním soudnictví
Domáhá-li se žalobce ve správním soudnictví (§ 153) zrušení rozhodnutí lze jej uspokojit změnou nebo zrušením rozhodnutí v přezkumném řízení vyslovení nicotnosti rozhodnutí (§ 77 odst. 1- věcná nepříslušnost) lze jej uspokojit vyslovením nicotnosti vyslovení nicotnosti rozhodnutí z jiných důvodů lze jej uspokojit vydáním rozhodnutí nebo postoupením věci snížení trestu nebo upuštění od uložení trestu lze jej uspokojit vydáním nového rozhodnutí %
38
Uspokojení účastníka po podání žaloby ve správním soudnictví
k řízení je příslušný žalovaný orgán rozhodnutí může vydat jen se souhlasem nadřízeného orgánu; pokud je potřeba řízení doplnit je nutný souhlas již se zahájením řízení sdělí-li žalobce soudu, že je uspokojen, platí, že se vzdává práva na odvolání nebo rozklad rozhodnutí žalovaného správního orgánu nabývá právní moci dnem právní moci rozhodnutí soudu o zastavení řízení o žalobě přezkumné řízení proti tomuto rozhodnutí žalovaného správního orgánu není přípustné
39
Exekuce Úvodní ustanovení Exekuce na peněžitá plnění
Exekuce na nepeněžitá plnění
40
Exekuce Úvodní ustanovení (§ 103 až 105)
exekučním správním orgánem je správní orgán, který je podle tohoto zákona nebo zvláštním zákonem oprávněn k exekuci exekučním titulem, na základě kterého se vydává exekuční výzva nebo exekuční příkaz je vykonatelné rozhodnutí (§ 74) vykonatelný smír (§ 141 odst. 8) %
41
Exekuce exekuční titul může uplatnit u správního orgánu
správní orgán, který rozhodoval v prvním stupni nebo který schválil smír osoba oprávněná z exekučního titulu exekuční titul mohou uplatnit u soudu nebo soudního exekutora
42
Exekuce Exekuce na peněžitá plnění (§ 106)
pokud zvláštní zákon nestanoví, že správní orgán, který rozhodnutí v prvním stupni vydal nebo který schválil smír je příslušný k provádění exekuce na peněžitá plnění je exekučním správním orgánem obecný správce daně (finanční úřad) místně příslušný podle zvláštního zákona (zásadně vždy mimo rozhodnutí vydaná orgány obcí a krajů) obecní úřad nebo krajský úřad je příslušný tehdy, je-li současně správním orgánem, který rozhodnutí vydal v prvním stupni nebo schválil smír %
43
Exekuce na žádost obecního úřadu provede exekuci na peněžitá plnění místně příslušný finanční úřad pro exekuci, vybírání a evidenci peněžitých plnění platí postup pro správu daní
44
Exekuce Exekuce na nepeněžitá plnění obecná ustanovení
exekuce provedením náhradního výkonu exekuce přímým vynucením exekuce ukládáním donucovacích pokut
45
Exekuce Obecná ustanovení
příslušný je správní orgán, který rozhodnutí vydal v prvním stupni nebo schválil smír a je-li orgánem moci výkonné obecní a krajský úřad je příslušný, je-li orgánem, který rozhodnutí vydal v prvním stupni nebo schválil smír (nebo tak rozhodl jiný orgán obce či kraje) na žádost jiného správního orgánu který rozhodnutí vydal v prvním stupni nebo schválil smír a není orgánem moci výkonné ani územním samosprávným celkem provede exekuci obecní úřad ORP rozšířenou působností (fyzické a právnické osoby, ministerstva)
46
Exekuce exekuční výzva (§ 109)
před nařízením exekuce se určí náhradní lhůta pro plnění vydává se usnesením, které obsahuje zákonem stanovené náležitosti proti exekuční výzvě se nelze odvolat nařízení exekuce (§110) nařizuje se vydáním exekučního příkazu z moci úřední na žádost oprávněné osoby na žádost správního orgánu %
47
Exekuce exekuční příkaz se vydává usnesením (§ 111) oznamuje se
povinnému a další osobám, kterým vyplývají z exekučního příkazu práva nebo povinnosti proti exekučnímu příkazu se nelze odvolat odložení a přerušení exekuce (§ 113) lze na žádost povinné osoby lze-li mít důvodně za to, že splní svou povinnost ve sjednané lhůtě pominou-li důvody, pokračuje se v exekuci %
48
Exekuce zastavení exekuce (§ 115)
na žádost nebo z moci úřadní v zákonem stanovených případech exekuční správní orgán exekuci zastaví proti usnesení o zastavení exekuce se nelze odvolat exekuční náklady (§ 116) exekuční náklady hradí povinný je-li exekuce zastavena na žádost oprávněné osoby hradí náklady exekuce tato osoba hradí se paušální částka a skutečné náklady %
49
Exekuce námitky (§ 117) lze podat v případech, kdy se nelze proti jednotlivým úkonům exekuce odvolat námitky nemají odkladný účinek, kromě případů taxativně v zákoně uvedených společná ustanovení (§ 114 a § 118) oprávněná úřední osoba provádějící exekuci se prokazuje pověřením, na základě kterého postupuje povinný je neopomenutelným účastníkem
50
Exekuce Exekuce provedením náhradního výkonu (§ 119)
ukládá-li exekuční titul provést nějakou práci nebo výkon, které může vykonat někdo jiný, pověří exekuční správní orgán provedením práce nebo výkonů jinou osobu na náklady a nebezpečí povinného v pověření exekuční správní orgán přesně vymezí práci nebo výkon, jejichž provedení svěřil jiné osobě; současně určí jak bude zacházeno s tímto majetkem exekuční správní orgán může povinné osobě uložit složit náklady nebo zálohu předem
51
Exekuce Exekuce přímým vynucením vyklizení (§ 121 a násl.)
odebrání movité věci (§ 125) osobní prohlídka a prohlídka bytu a jiných místností (§ 126) předvedení (§ 127) přizvané osoby (§ 128)
52
Exekuce Exekuce ukládáním donucovacích pokut
není-li možné nebo účelné provést exekuci náhradním výkonem nebo přímým vynucením vymáhá se splnění povinnosti postupným ukládáním donucovacích pokut do výše nákladů na náhradní výkon nelze-li náhradní výkon provést do výše Kč
53
Vyjádření, osvědčení a sdělení
Jde o úpravu úkonů mimo formální správní řízení (§ 154 až 158) postupuje se jen podle vybraných ustanovení správního řádu umožňuje-li to povaha vyjádření, osvědčení a sdělení a není-li zapotřebí zkoumat skutkový stav může jej vydat kterýkoliv věcně příslušný správní orgán pokud správní orgán shledá, že nelze vydat vyjádření, osvědčení nebo sdělení je povinen o tom dotčenou osobu uvědomit včetně důvodů %
54
Vyjádření, osvědčení a sdělení
jestliže vyjádření, osvědčení nebo sdělení správního orgánu trpí vadami, které lze opravit, správní orgán je opraví usnesením jestliže vyjádření, osvědčení nebo sdělení správního orgánu je v rozporu s právními předpisy zruší je správní orgán, který je vydal a to s účinky ode dne, kdy bylo vydáno, nestanoví-li zákon jiný postup
55
Veřejnoprávní smlouvy
Veřejnoprávní smlouva je dvoustranný nebo vícestranný právní úkon, který zakládá nebo ruší práva a povinnosti v oblasti veřejného práva (§ 159) druhy veřejnoprávních smluv koordinační (§ 160) mezi správními orgány za účelem plnění svých úkolů subordinační (§ 161) mezi správním orgánem a účastníkem místo vydávání rozhodnutí mezi účastníky (§ 162) o způsobu výkonu jejich práv a povinností
56
Veřejnoprávní smlouvy
veřejnoprávní smlouvy týkající se výkonu státní správy lze mezi správními orgány uzavírat jen umožňuje-li to zákon veřejnoprávní smlouvy musí být v souladu s právními předpisy, pokud je uzavřena v rozporu s právními předpisy ruší nadřízený správní orgán veřejnoprávní smlouvy podléhají souhlasu společného nadřízeného správního orgánu veřejnoprávní smlouvy musí být písemné a projevy vůle všech smluvních stran musí být na téže listině %
57
Veřejnoprávní smlouvy
změna obsahu veřejnoprávní smlouvy může být provedena jen písemně dohodou všech stran veřejnoprávní smlouvu lze vypovědět jen je-li to ve smlouvě dohodnuto a jestliže byla dohodnuta výpovědní lhůta veřejnoprávní smlouvu lze na návrh smluvní strany zrušit; důvody stanoví zákon spory z veřejnoprávních smluv řeší Ministerstvo vnitra (smlouvy je-li jednou ze smluvních stran kraj nebo mezi obcemi s rozšířenou působností %
58
Veřejnoprávní smlouvy
krajský úřad jde-li o smlouvy mezi obcemi společný nadřízený orgán jde-li o smlouvy podle § 160 nadřízený správní orgán jde-li o smlouvu podle § 161 správní orgán, který udělil souhlas se smlouvou podle § 162 není vyloučeno podat žalobu k soudu na řešení sporů
59
Opatření obecné povahy
Jedná se o vydávání opatření obecné povahy, která nejsou právním předpisem (§ 171 až 174) návrh opatření obecné povahy se doručuje veřejnou vyhláškou a vyzve dotčené osoby, aby k návrhu podávaly připomínky nebo námitky řízení je písemné, pokud správní orgán nestanoví veřejné projednání návrhu písemné připomínky může uplatnit kdokoliv, jehož práva nebo povinnosti mohou být přímo dotčeny vlastníci nemovitostí mohou podat písemné odůvodněné námitky do 30 dnů od zveřejnění návrhu %
60
Opatření obecné povahy
o námitkách rozhoduje správní orgán opatření obecné povahy se oznamuje veřejnou vyhláškou; nabývá účinnosti 15 dnem po vyvěšení veřejné vyhlášky proti opatření obecné povahy nelze podat opravný prostředek
61
Stížnosti Dotčené osoby mají právo obracet se stížnostmi na správní orgány proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti jejich postupu (§ 175) stížnost lze podat písemně nebo ústně stížnost se podává u toho správního orgánu, který řízení vede správní orgán je povinen prošetřit skutečnosti uvedené ve stížnosti a vyřídit ji do 60 dnů ode dne doručení byla-li stížnost důvodná, správní orgán musí bezodkladně učinit opatření k nápravě o tom se stěžovatel vyrozumí, pokud o to požádal
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.