Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PUBLICITA Cíl Evropská územní spolupráce Rakousko - ČR 2007-2013 Písek, 25. 2. 2014
2
Nařízení Komise (ES) č. 1828/2006 (v celém znění dostupné např. na www.eur-lex.europa.eu ) www.eur-lex.europa.eu Článek 8 - Odpovědnost příjemců, pokud jde o informační a propagační opatření pro veřejnost a propagační opatření pro veřejnost Příjemce odpovídá za informování veřejnosti o podpoře, kterou Příjemce odpovídá za informování veřejnosti o podpoře, kterou obdržel z fondů. Každý partner projektu odpovídá za dodržení povinné publicity za obdržel z fondů. Každý partner projektu odpovídá za dodržení povinné publicity za svoji část projektu. svoji část projektu. Nutná opatření pro projekty splňující následující podmínky: Nutná opatření pro projekty splňující následující podmínky: a) celkový veřejný příspěvek na operaci překročil 500 000 EUR; a) celkový veřejný příspěvek na operaci překročil 500 000 EUR; b) operace spočívá ve financování infrastruktury nebo stavebních prací. b) operace spočívá ve financování infrastruktury nebo stavebních prací. Příjemce postaví během provádění operace v místě realizace velkoplošný reklamní panel. Na tabulce je uveden: a) druh a název operace - tato informace zabírá nejméně 25 % panelu b) b) symbol Evropské unie a odkaz na Evropskou unii c) logo a slogan programu OP Rakousko – Česká republika d) odkaz na fond ERDF: „Evropský fond pro regionální rozvoj“
3
Ukázka reklamního panelu
4
Nařízení Komise (ES) č. 1828/2006 Opatření po dokončení realizace projektu: Příjemce vyvěsí dobře viditelnou a dostatečně velkou stálou vysvětlující tabulku (pamětní desku), a to nejpozději do šesti měsíců po dokončení operace, která splňuje tyto podmínky: a) celkový veřejný příspěvek na operaci překročil 500 000 EUR; b) operace spočívá v nákupu hmotného předmětu nebo ve financování infrastruktury nebo stavebních prací. Na tabulce je uveden: a) druh a název operace - tato informace zabírá nejméně 25 % panelu b) b) symbol Evropské unie a odkaz na Evropskou unii c) logo a slogan programu OP Rakousko-Česká republika d) odkaz na fond ERDF: „Evropský fond pro regionální rozvoj“ Pokud operace obdrží finanční prostředky z Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), zajistí příjemce, aby byly subjekty účastnící se operace o těchto finančních prostředcích informovány. Příjemce za tímto účelem jasně uvede, že prováděná operace byla vybrána v rámci operačního programu, který je spolufinancován ERDF. Jakýkoli dokument, včetně potvrzení o účasti nebo jakékoli jiné potvrzení, týkající se takové operace, musí obsahovat prohlášení o tom, že operační program byl spolufinancován ERDF.
5
Ukázka pamětní desky
6
Požadavky na publicitu se však týkají i ostatních projektů a jejich výstupů symbol Evropské unie symbol Evropské unie odkaz na Evropskou unii (uvedením slovního spojení „Evropská unie“, použití zkratky „EU“ není dostačující) odkaz na Evropskou unii (uvedením slovního spojení „Evropská unie“, použití zkratky „EU“ není dostačující) logo programu logo programu odkaz na fond ERDF – např: Evropský fond pro regionální rozvoj odkaz na fond ERDF – např: Evropský fond pro regionální rozvoj slogan programu: „Gemeinsam mehr erreichen - Společně dosáhneme více“ slogan programu: „Gemeinsam mehr erreichen - Společně dosáhneme více“
7
Posuzování publicity dle hledisek z hlediska jednotlivých výstupů projektu z hlediska jednotlivých výstupů projektu - výstup projektu = to co slouží k naplnění cílů projektu (např. vydaná publikace, mapa, kulturní akce, školení, postavená infrastruktura, pořízení zařízení, apod.) - výstup projektu = to co slouží k naplnění cílů projektu (např. vydaná publikace, mapa, kulturní akce, školení, postavená infrastruktura, pořízení zařízení, apod.) z hlediska prostředků nosičů publicity z hlediska prostředků nosičů publicity - předměty, jejichž cílem je upoutat pozornost veřejnosti na daný projekt – např. plakáty, letáky, pozvánky - předměty, jejichž cílem je upoutat pozornost veřejnosti na daný projekt – např. plakáty, letáky, pozvánky z hlediska propagačních předmětů z hlediska propagačních předmětů - předměty, které nejsou nezbytné pro naplnění cílů projektu, ale jejich přidaná hodnota spočívá v posílení povědomí o projektu – např. psací potřeby, trička, tašky, apod. - předměty, které nejsou nezbytné pro naplnění cílů projektu, ale jejich přidaná hodnota spočívá v posílení povědomí o projektu – např. psací potřeby, trička, tašky, apod. Od 1.7.2011 (aktualizace PPP) ze strany NO zvýšený tlak na správné dodržování publicity – kontrolor je nově povinen v případech nedodržení publicity bez možnosti nápravy přistoupit ke krácení výdaje dle rozsahu nedodržení publicity – publicita zcela chybí – krácení výdaje až do výše 100 % Od 1.7.2011 (aktualizace PPP) ze strany NO zvýšený tlak na správné dodržování publicity – kontrolor je nově povinen v případech nedodržení publicity bez možnosti nápravy přistoupit ke krácení výdaje dle rozsahu nedodržení publicity – publicita zcela chybí – krácení výdaje až do výše 100 % - sankce s trvalým dopadem na rozpočet příjemce! - sankce s trvalým dopadem na rozpočet příjemce!
8
Příklady správného zajištění publicity Menší infrastrukturální projekty Menší infrastrukturální projekty Tištěné výstupy - publikace, brožury Tištěné výstupy - publikace, brožury Ostatní tištěné materiály – letáky, plakáty, pozvánky, diplomy Ostatní tištěné materiály – letáky, plakáty, pozvánky, diplomy Internetové stránky Internetové stránky Kulturní a sportovní akce, výstavy, konference, semináře Kulturní a sportovní akce, výstavy, konference, semináře Propagace v tištěných médiích Propagace v tištěných médiích Rádiové a TV spoty – viz malé propagační předměty Rádiové a TV spoty – viz malé propagační předměty použití informační cedule v průběhu realizace projektu a pamětní desky po skončení realizace projektu v místě infrastruktury apod. použití informační cedule v průběhu realizace projektu a pamětní desky po skončení realizace projektu v místě infrastruktury apod. Uvedení všech povinných náležitostí na úvodní straně nebo na obálce, nikoli uvnitř brožury nebo na poslední straně Uvedení všech povinných náležitostí na úvodní straně nebo na obálce, nikoli uvnitř brožury nebo na poslední straně Uvedení všech povinných náležitostí na úvodní straně Uvedení všech povinných náležitostí na úvodní straně Uvedení všech povinných náležitostí minimálně na domovské stránce, lépe v záhlaví nebo zápatí stránek Uvedení všech povinných náležitostí minimálně na domovské stránce, lépe v záhlaví nebo zápatí stránek Vyvěšení vlajky Evropské unie v místě konání akce Vyvěšení vlajky Evropské unie v místě konání akce Uvedení všech povinných náležitostí na doprovodných materiálech Uvedení všech povinných náležitostí na doprovodných materiálech ústní informace účastníkům ústní informace účastníkům Uvedení všech povinných náležitostí u textu tiskové zprávy – pouze v případech, že příjemce toto financuje a má jako zadavatel právo na výslednou podobu produktu Uvedení všech povinných náležitostí u textu tiskové zprávy – pouze v případech, že příjemce toto financuje a má jako zadavatel právo na výslednou podobu produktu V případě malých propagačních předmětů (např. tužky) nejsou odkaz na ERDF a slogan programu povinné. Na těchto předmětech musí být uveden symbol EU, odkaz na Evropskou unii, logo programu. Větší propagační předměty typu taška, kalendář, tričko musí být označeny všemi povinnými náležitostmi.
9
Další aspekty povinné publicity (viz Manuál loga programu – www.at-cz.eu, sekce Materiál ke stažení - Publicita) www.at-cz.eu Znázornění a umístění oficiálního loga programu Znázornění a umístění oficiálního loga programu - logo programu musí být min. stejně veliké jako loga ostatních subjektů - logo programu musí být min. stejně veliké jako loga ostatních subjektů - symboly a loga musí být viditelné, povinný text musí být čitelný - symboly a loga musí být viditelné, povinný text musí být čitelný - zvětšování či zmenšování loga je možné pouze proporčně - zvětšování či zmenšování loga je možné pouze proporčně - logo musí být vždy horizontální a musí být zobrazeno na BÍLÉM podkladě - logo musí být vždy horizontální a musí být zobrazeno na BÍLÉM podkladě - logo smí být použito pouze v kombinaci se symbolem EU - logo smí být použito pouze v kombinaci se symbolem EU - logo je v zásadě čtyřbarevné, pokud není možný smysluplný barevný tisk, je logo - logo je v zásadě čtyřbarevné, pokud není možný smysluplný barevný tisk, je logo znázorněno v jednobarevné variantě s šedými odstíny znázorněno v jednobarevné variantě s šedými odstíny Správné znázornění loga Chybné znázornění loga
10
Další aspekty povinné publicity (viz sekce Materiál ke stažení - Publicita) Znázornění a umístění symbolu EU Znázornění a umístění symbolu EU - pokud je k dispozici pouze černá barva, ohraničte obdélník černě a vytiskněte hvězdy černě na bílém pozadí - pokud je k dispozici pouze černá barva, ohraničte obdélník černě a vytiskněte hvězdy černě na bílém pozadí - pokud je k dispozici pouze modrá barva (musí to být samozřejmě - pokud je k dispozici pouze modrá barva (musí to být samozřejmě reflexní modrá), použijte ji jako stoprocentní barvu pro výplň pole reflexní modrá), použijte ji jako stoprocentní barvu pro výplň pole a hvězdy zobrazte negativní bílou a hvězdy zobrazte negativní bílou - znak by měl být pokud možno vytištěn na bílém pozadí. - znak by měl být pokud možno vytištěn na bílém pozadí. Vícebarevná pozadí nejsou vhodná, zejména pokud neladí s Vícebarevná pozadí nejsou vhodná, zejména pokud neladí s modrou barvou. Musí-li být vícebarevné pozadí použito, je třeba modrou barvou. Musí-li být vícebarevné pozadí použito, je třeba užít bílé ohraničení o tloušťce rovnající se 1/25 výšky obdélníku užít bílé ohraničení o tloušťce rovnající se 1/25 výšky obdélníku
11
Publicita - povinnosti příjemce dotace informovat CRR ČR (kontrolora) o akcích konaných v rámci projektu - konference, semináře, kulturní akce, slavnostní zahájení / předání stavby apod. informovat CRR ČR (kontrolora) o akcích konaných v rámci projektu - konference, semináře, kulturní akce, slavnostní zahájení / předání stavby apod. pořizovat a uchovávat fotodokumentaci o průběhu realizace projektu pořizovat a uchovávat fotodokumentaci o průběhu realizace projektu při předkládání zpráv doložit výstupy projektu (letáky, brožury, fotodokumentaci apod.) ke kontrole dodržování pravidel publicity při předkládání zpráv doložit výstupy projektu (letáky, brožury, fotodokumentaci apod.) ke kontrole dodržování pravidel publicity materiály související s projektem archivovat do 31. 12. 2022 materiály související s projektem archivovat do 31. 12. 2022
12
Důležité upozornění na závěr! Povinnosti týkající se propagace projektu jsou zakotvené ve Smlouvě o poskytnutí prostředků z ERDF a jsou pro partnery závazné. Jejich neplnění může mít za následek nevyplacení dotace či její části, příp. navrácení již vyplacených finančních prostředků. Výdaje na publicitu jsou způsobilé jen tehdy, jsou-li definované v rozpočtu daného partnera.
13
Děkuji za pozornost Mgr. Lukáš Sarauer Mgr. Lukáš Sarauer CRR ČR, pobočka Jihozápad CRR ČR, pobočka Jihozápad Karlova 108, 397 01 Písek Karlova 108, 397 01 Písek tel. 382 211 166 tel. 382 211 166 e-mail: sarauer@crr.cz e-mail: sarauer@crr.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.