Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDaniel Bílek
1
5.11.20081 Integrovaný plán rozvoje města a jeho možné využití pro Tábor Ing. Karel Hotový – vedoucí odboru investic a strukturálních fondů tel.381486320 mail: karel.hotovy@mu.tabor.cz k@u.tabork@u.tabor Mgr. Tereza Musilová – projektová manažerka tel. 381486327, mail: tereza.musilova@mu.tabor.cz Martina Daňková – projektová manažerka tel. 381486328, mail: martina.dankova@mu.tabor.cz
2
5.11.20082 O co se jedná? Integrovaný operační program – jeden z tematických OP ze strukturálních fondů EU Oblast intervence – 5.2 Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Možnost získání prostředků na revitalizaci obytných domů a prostoru mezi nimi Možné další využití v této lokalitě (domy s pečovatelskou službou Lidická, Kvapilova, CEPOS, Zubatka, hřiště MŠ Sokolovská a Petrohradská, vybavení ZŠ Zborovská – tzv. projekty „pod čarou“ )
3
5.11.20083 O jakou lokalitu se jedná?
4
5.11.20084 Splnění podmínek EU – nutný předpoklad úspěchu, aneb co to znamená „problémové sídliště“? Nutné splnění nejméně 2 z následujících povinných podmínek a)Vysoká míra chudoby – NE b) Vysoká míra dlouhodobé nezaměstnanosti – NE c)Neuspokojivý demografický vývoj – ANO d)Nízká úroveň vzdělání – NE e)Vysoká úroveň kriminality – NE g)Nízká míra hospodářské aktivity – ANO h)Velký počet přistěhovalců atp. – NE + 1 nepovinná i)Nízká úroveň hodnoty nemovitostí - ANO
5
5.11.20085 Jaký musí být postup? Po splnění podmínek musí uchazeč zpracovat IPRM pro danou zónu s indikativním přehledem uvažovaných projektů do 31.12.2008 MMR posoudí zda je přijatelný Pokud ano, podpis dohody o realizaci Realizace formou výzev
6
5.11.20086 Jak to bude časově? Odevzdání IPRM do 31.12.2008 (schvaluje 15.12. ZM, podklady od subjektů do 28.11.) Formální kontrola MMR do 15.1.2009 Posouzení přijatelnosti MMR do 12.2.2009 Zasedání výběrové komise 12.3.2009 Rozhodnutí ministra 20.3.2009 Podpis dohody o realizaci 26.3.2009 (po podpisu bude následovat 1. výzva v dubnu 2009) Realizace – do poloviny roku 2015 (včetně vyúčtování)
7
5.11.20087 Jak to bude finančně? Na 1 město velikosti Tábora je cca 7 mil. EURO 40% částky musí jít na revitalizaci obytných domů 60% prostory mezi domy – Pražské sídliště Pro 1 subjekt: a) buď 200 000 EURO (DE MINIMIS) b) nebo 36% uznatelných nákladů do roku 2011, potom 30% (výjimka v jednání u EU)
8
5.11.20088 Způsob uplatnění požadavku na dotaci Město vypíše výzvu (po 26.3.2009) a stanoví podmínky účasti v ní Zájemce ve stanoveném termínu požádá Město zhodnotí, postoupí CRR k rozhodnutí CRR (MMR) rozhodne o dotaci Subjekt předfinancuje celou akci, po kontrole dostane proplacenou dotaci (možnost etapizace u velkých projektů) POZOR – pro akce s dotací platí zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách !!!
9
5.11.20089 Jaké budou podmínky žádosti? Zatím podrobně nestanoveny, ale nepochybně bude třeba: Doklad o subjektivitě žadatele a o vlastnictví domu (LV) Doklad solventnosti Doložení bezdlužnosti (městu, FÚ, pojištění atp.) Projekt popř. to co ho nahrazuje (u zateplení + audit) Stavební povolení popř. to co ho nahrazuje Položkový rozpočet akce Výběrové řízení dle zákona č. 137/2006 Sb. Prohlášení, že nejde o souběh různých dotací Naše snaha – vše co nejjednodušší, dokladů co nejméně
10
5.11.200810 Do 30.11.2008 od každého potencionálního žadatele nutně potřebujeme Vyplněný projektový list, kde bude popsáno o co půjde, kolik to bude stát a kdy se bude akce realizovat Bez uvedeného podkladu nelze o dotaci žádat Formulář naleznete na www.tabor.cz K jeho vyplnění není třeba mít již zpracovaný projekt či audit, složka Tábor, 390 15 RSSHELP s.r.o, složka Tábor, 390 15RSSHELP s.r.o
11
5.11.200811 Řídící výbor dle rozhodnutí RM 27.10.2008 Ing. Hana Randová – starostka města Ing. Karel Hotový – manažer projektu Mgr. Zuzana Pečmanová – místostarostka Jiří Bartáček - místostarosta Mgr. Tereza Musilová – manažerka projektu Ing. Dana Daňková – vedoucí odboru financí JUDr. Dana Švecová – vedoucí odboru SMM Ing. Alice Švehlová – vedoucí odboru sociálních věcí Ing.arch. Martin Kraus – atelier A_D E T A I L Pavel Šimák – předseda stavebního bytového družstva Mgr. Zdeněk Mlčkovský – ředitel 5. Základní školy PaedDr. Lenka Spálenková – ředitelka mateřské školy
12
5.11.200812 K O N T A K T Y Všechny termíny, tiskopisy a pokyny www.tabor.cz Více údajů www.strukturalni-fondy.cz Odborné rady ve věci projektů a jejich realizace p. Pavel Šimák – předseda SBD tel. 381253413, mail: p.simak@c-mail.cz Výklad norem, podání žádostí, vyúčtování atp. K.Hotový, T. Musilová, M. Daňková
13
5.11.200813 D O T A Z Y ?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.