Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku
Strategie českých podniků v EU Velikost hospodářského prostoru Komplexita trhu
Světové trendy podnikových strategií Globální konvergence Lokální diverzita
Vliv 3 světových center na strategie Globální progresivisté Globální pragmatici
Strategické podmínky konkurenceschop. českých podniků Going concern proncip
Tvorba strategie Typické znaky strategického řízení
Analýza makroprostředí Faktory: - politické -ekonomické -socio kulturní -technologické
Analýza mikroprostředí Analýza odvětví Analýza konkurence
Analýza vnitřních zdrojů a schopností - různorodost - omezení konkurence -Jedinečnost -neooddělitelnost
- ochrana unikátnosti zdrojů - schopnosti podniku
Trvalá konkurenční výhoda - identifikace - motivace -rozpoznání - získání zdrojů
Druhy konkurenční výhody - nízké náklady - prodej diferencované produkce -strategické hodiny
Firemní strategie x podnikatelská strategie - corporate strategy - business strategy
Základní pravidla pro tvorbu konkurenční výhody