Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co pro obce i kraje chystá Operační program Životní prostředí?
Advertisements

Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Trh a jeho zákonitosti.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Energetická bezpečnost regionu Workshop v rámci projektu Energetický Inovační Portál CZ-PL.
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
... ve vztahu k životnímu prostředí. dobrovolné začleňování ekonomických, sociálních a environmentálních aspektů do činnosti člověka obec nebo město,
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
EVVO - magické slovo. Co to je EVVO ? E NVIRONMENTÁLNÍ V ZDĚLÁVANÍ V ÝCHOVA a O SVĚTA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA je výchova týkající se životního prostředí.
MSEK – sdružení právnických a fyzických osob, které podnikají převážně na území Moravskoslezského kraje v odvětvích energetického průmyslu. Klastr sdružuje.
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
Organizace chránící přírodu a životní prostředí
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ (TUR). Definice Trvale udržitelný rozvoj(TUR) je obecně chápán jako takový rozvoj,který sleduje současně tři cíle:   Ekonomický.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Aktuální výzvy OPŽP Josef Pikálek Liberec.
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Praha, 26. – 27. listopadu Co přispělo k nárůstu počtu lidí bez domova Restrukturalizace průmyslu a s tím spojená dlouhodobá nezaměstnanost Nezaměstnanost.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Operační program Životní prostředí
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST
Marketingové prostředí
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Horizontální priority = oblasti, které musí zohledňovat každý projekt předkládaný k podpoře ze strukturálních fondů Evasco s.r.o. Rumunská 1 CZ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
prof. RNDr. Rudolf Brázdil, DrSc. Mgr. Zdeněk Máčka, Ph.D.
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
Válečné konflikty I. Petr Machala.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Návrh reformy SZP Evropská komise předložila návrh reformy SZP pro období po roce Účelem tohoto návrhu je posílit konkurenceschopnost, udržitelnost.
Právní režim nakládání s odpady
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
MA-G 21 Konference pro podnikatelský sektor Náměšť nad Oslavou 15. října 2012 Petr Holý.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Shrnutí vlivů člověka na biosféru Podle ZELENKA, J. (2007): Ekologie a environmentalistika. Gaudeamus Hradec Králové, ISBN , 370 str.
KONCEPCE ENVIRONMENTÁLNÍ BEZPEČNOSTI Základní dokumenty Bezpečnostní strategie NATO Mezinárodní strategie pro snižování rizika katastrof OSN.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Lucie Imrová NÁZEV:VY_12_INOVACE_02B_24_Environmentalismus TEMA:Člověk a společnost.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dvořáček Josef. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Ekonomika – základní pojmy.
Rozdělení četností 13. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190224
Ekonomika životního prostředí
 jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b  6 x 50 sekund
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
GLOBALIZACE.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. Trvale udržitelný rozvoj VY_52_INOVACE_ května 2014

2 Jak se vyvíjel vztah člověka a k přírodě? determinace konkurence kooperace

3 Trvale udržitelný rozvoj je takový, který uspokojuje potřeby přítomnosti, aniž by ohrozil uspokojení potřeb budoucích generací má čtyři hlavní rozměry: – člověk a rozvoj lidské osobnosti (lidský) – rozvoj občanské společnosti (sociální) – ekonomický a technologický rozvoj – ekologická únosnost lidské společnosti (environmentální)

4 Rozvoj lidské osobnosti změna hodnot – odpovědnost za planetu Zemi, za zachování jejich přírodních zdrojů i podmínek pro rozvoj života – respekt k lidem jiných názorů, k příslušníkům jiných národů. Široké a hluboké vzdělání je předpokladem pro pochopení ekologických problémů.

5 Občanská společnost různé subjekty: – vláda a parlament tvoří zákony, stanovují daně a poplatky, určují pravidla pro průmyslové podniky, zřizují zvláštní instituce zabývající se ochranou životního prostředí – soudy řeší porušování různých zákonů, zastupitelstva obcí a měst řeší mnoho problémů životního prostředí lokálního charakteru – nevládní organizace upozorňují na různé nešvary, na porušování zákonů, navrhují nové způsoby účinné ochrany.

6 Ekonomie a technologie Ekonomický rozvoj úzce souvisí s přírodními zdroji, a naopak bez hospodářského rozvoje nelze dosáhnout účinné ochrany životního prostředí. Technická opatření, která vedou k ochraně životního prostředí můžeme dělit na následná a preventivní.

7 Následná opatření jsou taková, která se snaží odstranit nebo zmírnit účinky znečištění (čistírny odpadních vod, spalovny, odsiřovací zařízení). Preventivní opatření se snaží např. o menší spotřebu energie, snižování materiálové náročnosti, využívání obnovitelných zdrojů, uzavřené výrobní cykly, vyloučení nebezpečných látek, recyklace, trvanlivost a opravitelnost, sledování životního cyklu výrobku, technologie dobře přizpůsobená místním podmínkám.

8 Ekologická únosnost Veškerá lidská činnost by měla co nejméně zatěžovat a ohrožovat lidské zdraví, majetek, přírodní zdroje, globální systémy, bohatství přírody.

9 jejího rozsahu: – globální – kontinentální – regionální – místní – znečištění vnitřního prostředí. doby trvání: – dlouhodobého – krátkodobého Zátěž prostředí můžeme hodnotit podle:

10 velikosti rizika rozlišujeme zátěž prostředí podle rozsahu ohrožení (velikost území nebo počet ohrožených obyvatel), závažnost rizika (zda malé nachlazení či rakovina) doby působení: – jev krátkodobý – opakovaný – dlouhodobý napravitelnosti škod nenahraditelnosti ohroženého jevu finančního vyjádření

11 Ekologická stopa "Představte si ekonomiku jako velké zvíře. Otázka, kterou si musíme položit, zní, jak velkou pastvinu potřebujeme, abychom uživili toto zvíře?„ William Reeds je měřítkem toho, jak udržitelné jsou naše životní styly udává, kolik plochy je třeba k souvislému zajišťování všech zdrojů, které potřebuji ke svému současnému životnímu stylu a k zneškodnění všech odpadů, které při tom produkuji

12 Ekostopy zemí světa Spočítej si svou ekostopuSpočítej si svou ekostopu!