BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Rozhodovací matice.
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Konference nejen o rezidencích Praha 1. listopadu 2007.
Finanční řízení podniku
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Výběr trhu pro export, strategický marketing
NAUKA O PODNIKU I.
Jan Novák R10492 Základy managementu Rozhodovací analýza Ostravská univerzita Přírodovědecká fakulta.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh kapitálu II.  Výnosová míra z kapitálu.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
Konstrukce investičních produktů
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_15 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Komplexní analýzy.
Seminář 1. Předmět ekonomie
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Optimalizace logistického systému a řetězců
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Didaktický rozbor vybraných okruhů učiva Kurz DEP 507.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Organizace a organizování podniku
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Finanční plán, finanční strategie
Rozhodování v podmínkách neurčitosti
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Management - Organizování
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim Právní formy podnikání »Veřejná obchodní společnost (1 příklad) »Komanditní společnost (1 příklad) »Akciová.
Nauka o podniku Bod zvratu.
FEL ČVUT, katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd © Oldřich Starý, 2012 Finanční management Volba doby porovnání Určení a použití toku hotovosti.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Podnikání v oboru družstevního peněžnictví a jeho efektivnost ESFS Řízená konzultace 15. Prosince 2006.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1197 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Plánování a rozhodování v organizaci
Struktura podnikatelského plánu
Daňové aspekty využívání zaměstnaneckých výhod Autor: Frederik Frey Vedoucí: Ing. et Ing. Pavel Semerád, Ph.D.
PRAKTICKÉ PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÝCH INOVAČNÍCH PROJEKTŮ
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Kapitálový trh Ekonomika podniku 2. ročník Kapitálový trh - zaměřuje se na umístění kapitálu ve finanční podobě - má dlouhodobou povahu, tzn. investice.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Plánování – 1. funkce managementu Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Martina Durinová VODSTVO POVRCH PODNEBÍ POLOHA PAMÁTKY STÁTY A MĚSTA.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Ekonomika organizací Rozhodování.
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Digitální učební materiál
Analýza výsledků v modelech lineárního programování
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Plánování a rozhodování v podniku
Výrobní činitelé v podniku
Majetková a kapitálová výstavba podniku
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Vícekriteriální metody rozhodování
Základy ekonomie Seminář 10..
Cestovní kancelář DAEN
Transkript prezentace:

BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011

Plánování a rozhodování v organizaci Strategické plánování Bostonská matice portfolia (1 příklad) Rozhodování Alternativy rozhodování (1 příklad) Výsledková a rozhodovací matice (1 přiklad)

Příklad 1 Cestovní kancelář má ve svém portfoliu tyto produkty: Relativní tržní podíl: Růst trhu: Podíl na obratu: Rafty 0,2 15 % 5 % Pobyty u moře 8,0 9 % 30 % Poznávací zájezdy 0,5 20 % 10 % Vysokohorská turistika 0,3 0 % 17 % Zimní zájezdy 4,0 4 % Cykloturistické zájezdy 3,0 Expediční výpravy 0,8 3 % Analyzujte produkty pomocí Bostonské matice portfolia.

Bostonská matice portfolia: Příklad 1 - řešení Bostonská matice portfolia:

Příklad 1 – řešení Cestovní kancelář má ve svém portfoliu tyto produkty: Relativní tržní podíl: Růst trhu: Podíl na obratu: Rafty 0,2 15 % 5 % Pobyty u moře 8,0 9 % 30 % Poznávací zájezdy 0,5 20 % 10 % Vysokohorská turistika 0,3 0 % 17 % Zimní zájezdy 4,0 4 % Cykloturistické zájezdy 3,0 Expediční výpravy 0,8 3 % Analyzujte produkty pomocí Bostonské matice portfolia.

Příklad 1 – řešení

Příklad 1 – řešení Bostonská matice portfolia: Hvězdy: Cykloturistické zájezdy Dojné krávy: Pobyty u moře Zimní zájezdy Otazníky: Poznávací zájezdy Rafty Psi: Vysokohorská turistika Expediční výpravy

Příklad 2 Podnik má k dispozici 2 000 000 Kč. Může je využít k výrobě: produktu A nebo produktu B s výrobními náklady produktu: 1 200 000 Kč nebo 2 000 000 Kč. Může také uložit peníze v bance, případně část kapitálu použít na výrobu jednoho produktu a zbytek pro vklad v bance. Uveďte přehled jednotlivých alternativ jednání.

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Akční parametr 1: Výroba produktu Akční parametr 2: Vklad do banky

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Akční parametr 1: Výroba produktu Výroba produktu A Výroba produktu B Akční parametr 2: Vklad do banky

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Alternativa číslo 1. Akční parametr 1: Akční parametr 2: Výroba produktu Vklad do banky 2 000 000,- Kč 0,-Kč (výroba produktu A)

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Alternativa číslo 2. Akční parametr 1: Akční parametr 2: Výroba produktu Vklad do banky 2 000 000,- Kč 0,-Kč (výroba produktu B)

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Alternativa číslo 3. Akční parametr 1: Akční parametr 2: Výroba produktu Vklad do banky 1 200 000,- Kč 800 000,-Kč (výroba produktu A)

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Alternativa číslo 4. Akční parametr 1: Akční parametr 2: Výroba produktu Vklad do banky 1 200 000,- Kč 800 000,-Kč (výroba produktu B)

Příklad 2 – řešení Alternativy jednání: Alternativa číslo 5. Akční parametr 1: Akční parametr 2: Výroba produktu Vklad do banky 0,- Kč 2 000 000,-Kč

Příklad 3 Nadnárodní výrobní podnik působící v Evropě hledá nové místo pro svou další pobočku. Z předběžné analýzy vyplynulo, že v úvahu připadají 4 místa. (a1,a2,a3,a4). Pro rozhodování podstatné stavy okolí (s1,s2,s3,)- - jako podstatná kriteria rozhodování byly určeny: roční dopravní náklady, mzdové náklady a daňové výhody.

Příklad 3 Výsledková matice: Roční dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: 1. místo 5 000 000,- Kč malé průměrné 2. místo 8 000 000,- Kč střední velmi vysoké 3. místo 7 000 000,- Kč vysoké 4. místo Transformujte tuto výsledkovou matici na rozhodovací matici s využitím 5-ti bodové škály užitku a rozhodněte, kterou variantu má podnik vybrat.

Příklad 3 - řešení 5-bodová škála k transformaci: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: 5 bodů 5 000 000,- Kč velmi malé náklady velmi vysoké výhody 4 body 6 000 000,- Kč malé náklady vysoké výhody 3 body 7 000 000,- Kč střední náklady průměrné výhody 2 body 8 000 000,- Kč vysoké náklady malé výhody 1 bod 9 000 000,- Kč velmi vysoké náklady velmi malé výhody Hodnoty z výsledkové matice převedeme pomocí bodů do podoby rozhodovací matice.

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 000 000,- Kč malé průměrné 2. místo 8 000 000,- Kč střední velmi vysoké 3. místo 7 000 000,- Kč vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 000 000,- Kč malé průměrné 2. místo 8 000 000,- Kč střední velmi vysoké 3. místo 7 000 000,- Kč vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení 5-bodová škála k transformaci: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: 5 bodů 5 000 000,- Kč velmi malé náklady velmi vysoké výhody 4 body 6 000 000,- Kč malé náklady vysoké výhody 3 body 7 000 000,- Kč střední náklady průměrné výhody 2 body 8 000 000,- Kč vysoké náklady malé výhody 1 bod 9 000 000,- Kč velmi vysoké náklady velmi malé výhody Hodnoty z výsledkové matice převedeme pomocí bodů do podoby rozhodovací matice.

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů malé průměrné 2. místo 2 body střední velmi vysoké 3. místo 3 body vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů malé průměrné 2. místo 2 body střední velmi vysoké 3. místo 3 body vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení 5-bodová škála k transformaci: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: 5 bodů 5 000 000,- Kč velmi malé náklady velmi vysoké výhody 4 body 6 000 000,- Kč malé náklady vysoké výhody 3 body 7 000 000,- Kč střední náklady průměrné výhody 2 body 8 000 000,- Kč vysoké náklady malé výhody 1 bod 9 000 000,- Kč velmi vysoké náklady velmi malé výhody Hodnoty z výsledkové matice převedeme pomocí bodů do podoby rozhodovací matice.

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body průměrné 2. místo 2 body 3 body velmi vysoké 3. místo vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body průměrné 2. místo 2 body 3 body velmi vysoké 3. místo vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení 5-bodová škála k transformaci: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: 5 bodů 5 000 000,- Kč velmi malé náklady velmi vysoké výhody 4 body 6 000 000,- Kč malé náklady vysoké výhody 3 body 7 000 000,- Kč střední náklady průměrné výhody 2 body 8 000 000,- Kč vysoké náklady malé výhody 1 bod 9 000 000,- Kč velmi vysoké náklady velmi malé výhody Hodnoty z výsledkové matice převedeme pomocí bodů do podoby rozhodovací matice.

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body 3 body 2. místo 2 body 3. místo 4. místo

Příklad 3 - řešení Výsledková matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 000 000,- Kč malé průměrné 2. místo 8 000 000,- Kč střední velmi vysoké 3. místo 7 000 000,- Kč vysoké 4. místo

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body 3 body 2. místo 2 body 3. místo 4. místo

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body 3 body 12 bodů 2. místo 2 body 10 bodů 3. místo 9 bodů 4. místo 11 bodů

Příklad 3 - řešení Rozhodovací matice: Dopravní náklady: Mzdové náklady: Daňové výhody: Celkem: 1. místo 5 bodů 4 body 3 body 12 bodů 2. místo 2 body 10 bodů 3. místo 9 bodů 4. místo 11 bodů Pro umístění pobočky tedy zvolíme první místo, nakolik poskytuje nejvyšší celkovou hodnotu – přináší nejvyšší užitek.

Děkuji za pozornost