Možnosti domácí léčby některých forem strabismu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

INTERNET A WORL WIDE WEB JAKO SOUČÁST INFORMAČNÍHO SYSTÉMU ZÁKLADNÍ ŠKOLY Petr Vitásek, 2004 Diplomová práce.
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Péče o pacienty s chronickým onemocněním. Dispenzarizace.
Péče o pacienta před a po implantaci kardiostimulátoru
Kulatý stůl-Paliativní medicína evropské zkušenosti
Základní registry - 2 měsíce provozu IS ORG Eva Vrbová ředitelka Odboru základních identifikátorů.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Organon Interaktivní webová aplikace pro výuku logiky
ISAD Cíl: • sjednotit archeologická data vytvořená v projektech výzkumu a vývoje na ústředním pracovišti NPÚ • vytvořit aplikaci na internetu pro komplexní.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Analýza a popis pracovního místa
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Poskytování informací krajskými odbory ÚZIS ČR
DOSTUPNOST LÉKŮ V ČR © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV.
Funkční geriatrické vyšetření a testy
MS OFFICE - WORD TITULNÍ STRANA A OBSAH Ing. Petr Hanáček
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Diagnostika a rehabilitace strabismu (šilhavosti)
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Ošetřovatelský proces
Project BOS Low-cost InDoor Localization System Nature Inspired Technologies Group Dept. of Cybernetics FEE CTU in Prague.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Novák P. 1, Kozelková L., Zobanová A. 2
Výzkumné projekty MŽP v oblasti odpadového hospodářství
Pedagogická diagnostika
současná medicína vyžaduje dokonalé technické zázemí,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Možnosti domácí léčby některých forem strabismu
Výživa v dětí do 2 let - úvod Mgr. Petra Sedlářová.
PEDIATRIE Mgr. Petra Sedlářová.
Alternativní ovládání PC a okolí Nature Inspired Technologies Group (NIT) - Katedra kybernetiky Fakulta elektrotechnická ČVUT.
Případová studie Seminář 2014.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Úvodní informace Informatika pro ekonomy I LS 2012/2013.
Alternativní ovládání PC a okolí
Department of Cybernetics, Czech Technical University Domácí léčba a teletestování Nature Inspired Technologies Group Počítačová podpora domácí léčby a.
Podpora pro vzdálenou léčbu a testování (domácí rehabilitace)
1 #. 2 KLINICKÁ BIOCHEMIE © Biochemický ústav LF MU (V.P.) 2010.
Pedagogická diagnostika
Úvodní informace Informatika v agrobyznysu LS 2011/2012.
Alternativní ovládání PC a okolí Nature Inspired Technologies Group Dept. of Cybernetics FEE CTU in Prague.
PACS Picture Archiving and Communication System
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Vady oka Vypracoval: Jiří Čamek Obor: Technické lyceum Třída: 1.L
VI. Podzimní adiktologická konference Brno
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Táňa Křížová Krajský úřad Kraje Vysočina
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Standardní postupy a standardní péče – jak na to?
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
PRŮBĚH DOKUMENTACE UNIVERZITNÍHO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU MZLU V BRNĚ
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
Informatika pro ekonomy I LS 2009/2010
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

Možnosti domácí léčby některých forem strabismu Novák P. 1, Kozelková L., Zobanová A. 2 1 ČVUT v Praze, Fakulta elektrotechnická, Katedra kybernetiky (novakpe@labe.felk.cvut.cz) 2 Soukromá oční ordinace, Krškova 807, Praha - Barrandov (libusekozelkova@email.cz, zobanova.anna@volny.cz)

Léčebný proces začíná: V současné době se v populaci odhaduje okolo 16% lidí trpících některou z forem strabismu. Léčebný proces začíná: Odborným očním vyšetřením a stanovením diagnózy Předpisem optimální brýlové korekce pro danou dg. Následuje: Série ortopticko-pleoptického cvičení Cvičení probíhá na pracovišti ortoptisty, převážně jednou týdně (zhruba 30 min), k tomu dostává pacient „domácí úkoly“. Lékař nemá žádnou průběžnou kontrolu ani zpětnou vazbu o skutečném přístupu pacienta k aktivní léčbě v “domácím prostředí“.

Hlavní přínos vytvořených úloh: Navržen soubor speciálních úloh dostupných jako webové aplikace pro domácí léčbu / cvičení. Hlavní přínos vytvořených úloh: Úlohy často formou her (zejména malé děti) ►stimulace pacienta v léčebném procesu Automatická adaptace na aktuální stav pacienta ► stále efektivní léčebný proces Odesílání všech výsledků (pod kódem pacienta) ► podrobné hodnocení (i pro vědecké účely) Grafické podání průběhu domácí léčby lékaři ►přehled průběhu / aktivnosti domácí léčby

CÍLE PROJEKTU: Vytvoření aktivní formy léčebného procesu i v domácím prostředí (nenahrazovat však práci lékaře – kontroly u lékaře jsou nezbytné) Vhodné vtažení pacienta do aktivního domácího léčebného procesu Vytvořit soubor úloh přizpůsobujících se aktuálnímu stavu pacienta (léčebný proces cílený a pro pacienta adekvátní / vhodný) Uchovávat výsledky úloh a tím umožnit kontrolu / hodnocení domácí léčby Vytvořit domácí léčbu v podstatě pod vzdáleným dohledem lékaře (kontrola a případná úprava úloh nebo jejich změna) Získaná data využít pro vědecké účely (tzv. algoritmy umělé inteligence) → další zkvalitňování vytvářených úloh → schopnost detekovat (dosud) neodhalené poruchy (dlouhodobý proces). Poskytnutí výsledků pro odborníky i z jiných oborů (psychologie, speciální pedagogika atd.) → další zkvalitnění léčby (dlouhodobý proces).

POPIS ČINNOSTI PROJEKTU: Soubor webových aplikací (zatím pro MS Windows ). Rozlišení pacientů podle kódu (nejsou osobní údaje). Úlohy rozděleny do skupin Ostrost vidění Rozpoznávání tvarů / vzorů Koordinace oko-ruka

MOŽNOSTI HODNOCENÍ: Současné době ve stádiu tvorby (…) Hodnocení na dvou úrovních (okamžité, průběžné) 1) Úloha – okamžité hodnocení Určitého skóre pro pacienta Nastavení úrovně obtížnosti úlohy 2) Průběžné – stav léčby Hodnocení úspěšnosti úlohy / úloh Hodnocení stavu poruchy (z úloh) Krátké intervaly – aktuální stav Dlouhé intervaly – směr vývoje

Současné využití Příklady využití přímo v ordinaci lékaře

Úlohy 1/2

Úlohy 2/2

CAM

Cvičení okohybných svalů

Cvičení šířky fuze

ZAVĚR: V současné době jsou zde popisované úlohy aktivně využívány na 5 lékařských pracovištích. Přístupové kódy již byly rozdány zhruba 200 pacientům. Z toho přibližně 50 pacientů úlohy využívá pravidelně téměř každý den. Ostatní pacienti je zatím využívají nepravidelně (asi stále nedostatečná stimulace). U pacientů, aktivně využívajících úlohy pro domácí léčbu, byly pozorovány znatelné pokroky a lékaři přínos tohoto projektu hodnotí velmi kladně. Rovněž sami pacienti hodnotí velmi kladně schopnosti poskytovaných úloh a celkový význam tohoto projektu. Přenesení aktivní léčby do domácího protředí vnáší zcela nový rozměr do tohoto oboru.

Možnosti využití tohoto projektu V současné době jde o výzkumný projekt (bezplatný). Projekt se rozšiřuje (počet úloh, grafické podání, poznatky z jiných oborů) – uvažuje se o jistém zpoplatnění. Úspěšnost projektu založena na hodnocení výsledků úloh od pacientů – nutnost odesílání výsledků pacientem. Získávání dat od pacientů je pro projekt životně důležité. Výstup projektu lze poskytnout na libovolné pracoviště (pro jeho pacienty) za odesílání výsledků z úloh. Pracoviště / pacienti podepíší „informovaný souhlas“ (výzkumný projekt) a obdrží přístupové kódy. Kontakt: Petr Novák (novakpe@labe.felk.cvut.cz)