Zpráva o činnosti ÚBZ
Zaměstnanci a studentiPočet *Z toho žen * Celkový počet zaměstnanců:12375 Pedagogičtí pracovníci:349 Profesoři:40 Docenti:113 Odborní asistenti:84 Lektoři:51 Vědeckovýzkumní pracovníci:61 Odborní a techničtí pracovníci:8360 Ostatní zaměstnanci:86 Celkový počet externích pracovníků:2710 Celkový počet vyučujících:6026 zaměstnanců:5825 * platné ke dni
Počty pracovníků Počet přepočtených pracovníků - 79,45 z toho: –Zdroje mezd Příspěvek na vzdělávání 1111 Institucionální příspěvek 2222 Specifický výzkum 1309, 1313 OPVK – Modularizace ….. Granty, projekty a hospodářské smlouvy Z dotačních finančních zdrojů MU čerpáme optimální položku, do budoucna ovšem nutné úvahy ke snížení počtu zaměstnanců.
Financování ústavu Celkový rozpočet tis Kč Čerpání ke konci srpna 2012 –Osobní náklady celkem9 431 tis Kč –Provozní náklady2 232 tis Kč –Hospodářský výsledek tis Kč
Dělení institucionálního příspěvku mezi skupiny - pravidla Hodnocení publikační činnosti – k přidělování bodů jednotlivým pracovníkům a následně týmům se bude používat výhradně IS RIV – tj. –Publikace (body) budou vypisovány pro jednotlivé pracovníky příp. publikace, následně se provede součet za skupinu. –V případě publikací společných pro dvě a více skupin, se vedoucí skupin dohodnou o dělení bodů. –Databázi bude spravovat Mgr. Jarošová s pomocí Dr. Rozehnala. –Prvním krokem bude verifikace seznamu publikujících pracovníků v jednotlivých skupinách vč. studentů a absolventů, kteří již nejsou zaměstnanci MU. –Bude se vždy hodnotit 5-leté období: pro dělení rozpočtu roku 2012 to bude období 2006 – 2010; v dalších letech se vše o rok posune. V případě, že by IS RIV přestal přidělovat body, připraví ředitel společně s radou ústavu novou kontrolovatelnou metodiku. –Separáty publikací se budou nově ukládat v knihovně ÚBZ v systému, který nachystají knihovnice. Nyní jsou uloženy u dr. Rozehnala – po auditu VZ budou převedeny do knihovny.
Dělení institucionálního příspěvku mezi skupiny - pravidla Hodnocení výuky –K týdennímu hodinovému výkazu hodin výuky na pracovníka se připočítá náročnost výuky dle počtu zapsaných studentů a to takto: U kurzů zakončovaných zkouškou se připočítá k hodinové dotaci: počet studentů x 15 min (0,25 h)/12 (průměrný počet hodin v semestru). U kurzů zakončovaných kolokviem, klasifikovaným zápočtem a zápočtem se připočítá: počet studentů x 9 min (0,15h)/12. –K týdennímu hodinovému výkazu hodin výuky na pracovníka se dále připočítá počet zapsaných bakalářů a diplomantů dle klíče: U Bc. to bude 2h týdně za každého studenta jednorázově U Mgr. to bude 4h týdně za každého studenta jednorázově –Provede se součet za pracovní skupinu, případné dělení výuky se dohodne mezi vedoucími.
Dělení institucionálního příspěvku mezi skupiny - pravidla Metodika výpočtu bodů pro jednotlivé skupiny: –Provede se součet bodů za publikace a stanoví se relativní hodnota –Provede se součet odučených hodin za týden (metodika výše) a stanoví se relativní hodnota –Bude se dělit suma IP (po odečtení nákladů ústavu – provoz, mzdy aj., ne však základní mzdy akademiků) v poměru 1 : 1 (publikace : výuka). –Přidělený podíl se každé skupině sníží o základní mzdy akademiků skupiny. –V případě poklesu přidělených financí skupiny do minusových hodnot, se na radě ústavu domluví solidární příspěvek od jiných skupin na max. dobu tří let s meziročním poklesem 100% - 50% - 25%. Když i po uplynutí této doby bude skupina v minusu, ředitel navrhne restrukturizaci skupiny, s hlavním cílem zachovaní akreditované výuky. Toto opatření se projedná na radě ústavu a případně schválí na akademickém shromáždění ústavu.
Rok 2012 Inst. peníze po odečtení základních mezd akademiků Systematika rostlin 2665 Geobotanika 2460 Rašeliniště 1431 Bezobratlí 1180 Parazitologie 1240 Hydrobiologie 1419 Obratlovci 1182 Algologie 223
Ústav zajišťuje výuku v akreditovaných programech a oborech: Bakalářský studijní program Ekologická a evoluční biologie Magisterský studijní program Ekologická a evoluční biologie studijní obory botanika a zoologie a Bakalářský studijní program Biologie se zaměřením na vzdělávání Magisterský studijní program Učitelství biologie pro střední školy
Počty studentů Bakalářské studium, všechny semestry 2010/2011 SBE celkem121 učitelé53pod SBE 73pod Chemiíz toho 40 první ročník celkem247 Navazující magisterské, všechny semestry 2012/2013 Botanika21 Zoologie41 učitelé34pod EEB 24pod chemií celkem120
Počty studentů Bakalářské studium, všechny semestry 2011/2012 SBE celkem129 učitelé49pod SBE 64pod Chemiíz toho 22 první ročník celkem242 Navazující magisterské, všechny semestry 2011/2012 Botanika21 Zoologie32 učitelé32pod SBE 23pod chemií celkem108
Počty studentů Bakalářské studium, všechny semestry 2012/ semestr nejsou ještě rozděleni na botaniky a zoology 1.Ročník40 Botanika (od 2. ročníku)25 Zoologie (od 2. ročníku)59 celkem EEB124 učitelé59pod EEB 76pod Chemiíz toho 39 první ročník Celkem259
Počty studentů Navazující magisterské, všechny semestry 2012/13 Botanika21 Zoologie32 učitelé27pod EEB 23pod chemií celkem103
Popularizace a získávání kvalitních studentů Medializace výzkumu a výuky ústavu –Arachnologie, botanika, chiropterologie a hydrobiologie –Biologické olympiády –Spolupráce s gymnázii – další vzdělávání učitelů –Návrh do budoucna PR zástupce ředitele
Doktorské studium Ústav má akreditace pro 4-leté doktorské studium oborů botanika, zoologie, parazitologie, hydrobiologie a ekologie až do Z toho žen doktorské studijní programy:6447 z toho v kombinované formě:139
Počty projektů: 2006 – – –
Vědecký výkon ústavu RIV body
Hodnocení lidí V kategorii nad 500 bodů – 3 pracovníci V kategorii do 100 bodů – 26 pracovníků z toho 19 akademiků Pod 100 bodů je však 7 akademiků v pozici docent, odborný asistent a VV pracovník Celkově na MU z 5300 hodnocených lidí: V „20“ nejvíce publikujících jsou dva z ÚBZ V „500“ máme 22 pracovníků
Projekt OP VK Modularizace výuky evoluční a ekologické biologie Hlavní řešitel prof. J. Vaňhara, Hl. manažer projektu dr. P. Hrouda. Celkový rozpočet do září mil. Kč.
Výstavba UKB Projekt VaVpI program 4 Výstavba infrastruktury pro terciární vzdělávání CESEB Centrum experimentální, systematické a ekologické biologie Zahájení výstavby
CESEB Termíny –Začátek stavby – prosinec 2011, dokončení –Kolaudace budov začátek prosince 2013 –Interiéry VVŘ do konce dubna 2013 Převzetí interiérů leden 2014 –AV technika, aktivní prvky a přístroje Postupná přejímka až do března 2014 –Stěhování prosinec 2013 až únor 2014 –Zahájení výuky jarní semestr 2014 –Ukončení projektu