Programy optimalizace osobnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Řízení lidských zdrojů
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
VYBRANÉ OTÁZKY Z PSYCHOLOGIE PRO PRACOVNÍKY V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH © SPURNÝ, 2012.
Metodologie historického výzkumu volného času
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Podstata a role bilanční diagnostiky: Porovnání některých aspektů bilance kompetencí v ČR, Francii a Německu Tento projekt je financován z ESF a státního.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Hypotézy ve výzkumu.
Obecná psychologie II
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Zásady experimentální práce (především v biologii)
Koncept praxí a stáží1 MODEL PRAXÍ A STÁŽÍ PSY412 Praxe a stáže (zdravotnictví)
OBSAHOVÁ ANALÝZA TEXTU ● nekvantitativní způsob obsahové analýzy - kategorie se nezpracovávají numericky ● kvantitativní způsob obsahové analýzy -obsahové.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ mkh_dis1
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
Adaptační kurz - PHF VŠE - r ADAPTACE na VŠ (E) nemusí být jen LEGRACE Škola Život mimo.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Adaptační kurz FPH VŠE1 ADAPTACE na VŠ (E) nemusí být jen LEGRACE Škola Život mimo.
Adaptační kurz-PHF VŠE-25/8/20031 ADAPTACE na VŠ (E) nemusí být jen LEGRACE   Škola  Život mimo 
Bakalářská diplomová práce FSS MU Brno 2007
Sociální psychologie osobnosti
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
ABSTRAKT příspěvku (sdělení) Název příspěvku: Psychologické charakteristiky učitelů ve vztahu k jejich profesi a hodnocení výkonu pedagogické práce Autor:
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Úvod do psychologie
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Vyleťal Autor: Roman Lachowicz Motivace Jana Beera a jeho projekt sekundárního vzdělávání v penitenciární praxi
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Koncept praxí a stáží1 MODEL PRAXÍ A STÁŽÍ Úvodní setkání pro studenty magisterského stupně.
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 3. ÚVOD DO KOGNITIVNÍHO MANAGEMENTU, PRINCIPY A SPECIFIKA KOMUNIKACE Operační program.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie Daňové a odvodové zatížení podnikatelů v ČR Autor bakalářské práce:Lucie Minaříková Vedoucí.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Autor bakalářské práce:Martin Šíma Vedoucí bakalářské práce:Ing. Marta Hortová Oponent bakalářské práce:Mgr. Hana Bartošová DAŇOVÉ A ODVODOVÉ ZATÍŽENÍ.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Systém odměňování ve vybraném podniku
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Úvod do kvalitativního výzkumu
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Pravidla citování v absolventské práci
Hodnocení ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Úvod do psychologie II. přednáška
Katedra řízení podniku
Koherence textu   - koherence textu: soudržnost textu, provázanost.
Transkript prezentace:

Programy optimalizace osobnosti Fakulta sociální studií Masarykovy univerzity Bakalářská práce z oboru psychologie Vedoucí práce: PHDr. Vladimír Smékal Csc. Oponent: PHDr. Ivana Poleďnová Jan Machala (2009): Programy optimalizace osobnosti. Bakalářská práce. MU: Brno.

Programy optimalizace osobnosti ÚVODEM: Optimalizace osobnosti – „Rozvinutí latentního osobnostního potenciálu jedince pomocí širokého spektra technik – v rámci koherentního názorového rámce – směřující k určitému, předem vytyčenému cíly.“ Optimalizační program – „Teoretické, názorově a postojově koherentní východisko, které uvádí, jakým způsobem provádět optimalizaci osobnosti a k jakému cíly tato optimalizace vede.“ (kapitola 3.1.1., str. 18) Podobnost s pojetími sebeaktualizace a seberozvoj Jan Machala (2009): Programy optimalizace osobnosti. Bakalářská práce. MU: Brno.

Programy optimalizace osobnosti TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Psychologické subdisciplíny: Psychologie osobnosti, pedagogická psychologie, duševní hygiena, psychoterapie Psychologické školy: Humanistická psychologie, pozitivní psychologie, fenomenologická psychologie, existencialismus Jan Machala (2009): Programy optimalizace osobnosti. Bakalářská práce. MU: Brno.

Programy optimalizace osobnosti METODOLOGIE – UŽITÉ POSTUPY: Systematologie (Madsen, 1972, 1979): systematologická analýza a 3 vrstvy abstrakce Matrice optimální osobnosti: cíl optimalizace (dle Coan, 1999) sedmipoložková matrice optimální osobnosti (ad hoc) Jan Machala (2009): Programy optimalizace osobnosti. Bakalářská práce. MU: Brno.

Programy optimalizace osobnosti METODOLOGIE – POSTUP: Deskripce optimalizačního programu pomocí systematologických vrstev abstrakce Nalezení definic a hypotéz optimalizačního programu Rekonstrukce definic a hypotéz pomocí matrice optimální osobnosti Komparace optimalizačních programů v rámci matrice optimální osobnosti Interpretativní kontextualizace programů optimalizace osobnosti Závěrečné zhodnocení výsledků analýzy Jan Machala (2009): Programy optimalizace osobnosti. Bakalářská práce. MU: Brno.

Programy optimalizace osobnosti VYBRANÉ PROGRAMY OPTIMALIZACE: Biblické poradenství Larryho Crabba Psychosyntéza Roberta Assagioliho Neurolingvistické programování – NLP Systém bobříků Jaroslava Foglara Abhidhamma Mirko Frýby Radžajóga Nagualismus Carlose Castanedy Jan Machala (2009): Programy optimalizace osobnosti. Bakalářská práce. MU: Brno.

Programy optimalizace osobnosti VÝSLEDKY: Deskripce a standardizace analyzovaných programů Komparace analyzovaných programů Nalezení podobností a rozdílů: Podobnosti zejména v: Užívání konceptů vědomí a nevědomí Práce se změněnými stavy vědomí Etický kodex Altruismus a prosociální jednání Eliminace negativních (osobnostních) vlastností Příjmutí osobní odpovědnosti za své činy Jan Machala (2009): Programy optimalizace osobnosti. Bakalářská práce. MU: Brno.

Programy optimalizace osobnosti OTÁZKY: Vedoucí práce: 1. Jak si autor představuje využití výsledků své bakalářské práce? 2. V čem vidí slabinu použité metodologie a v čem její sílu? 3. Jakou psychoterapeutickou či rozvojovou koncepci (např. pro formaci manažerů) by bylo vhodné zvolitv pokračování práce tohoto typu? Oponent: 1. Proč autor označuje analyzované přístupy k optimalizaci osobnosti za nevědecké, jaké je podle něho kritérium vědeckosti? 2. Jak autor vysvětlí své opakované tvrzení v textu, že optimalizace osobnosti je v psychologii minoritním tématem? 3. Je možné uvažovat na základě provedené systematologické analýzy o aplikačních doporučeních týkajících se analyzovaných přístupů (v osobnostních a situačních souvislostech)? Jan Machala (2009): Programy optimalizace osobnosti. Bakalářská práce. MU: Brno.

Programy optimalizace osobnosti REFERENCE (v rámci prezentace): Coan, R. (1999): Optimální osobnost a duševní zdraví. Grada Publishing: Praha. Madsen, K.B. (1972): Teorie motivace. Academia: Praha. Madsen, K.B. (1979): Moderní teorie motivace. Academia: Praha. Jan Machala (2009): Programy optimalizace osobnosti. Bakalářská práce. MU: Brno.