Management.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy správních činností
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Organizační a řídící struktury
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Řídící struktury.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Veřejná správa 5RE901Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_14_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Řídící struktury : malé a velké organizace
Osobnost manažera a styly řízení
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Historické etapy vývoje managementu
Co je to: podnikové řízení?
Řídící struktury v organizaci
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
MANAGEMENT Mgr. Petra Neumannová.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Předmět: Řízení podniku 1
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
Jako součást informačního systému podniku
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Řídící struktury, malé a velké organizace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
Organizace a organizování podniku
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dobré odpoledne.
Podniková Ekonomika Základní pojmy managementu manažerské funkce
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Management - Organizování
Management - Organizování
MAnagement.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Výrobní faktory v podniku
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Management bk 505, bp 505.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Učíme se maturitní otázku Organizování z výkladové prezentace Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Manager a jeho profese Ročník / obor studia:IV.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Osobní management – modul č.4
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Podniková Ekonomika Základy managementu, manažerské funkce
Management a řízení hotelu
Digitální učební materiál
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Management.
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Management

Literatura Čáslavová, E. Management sportu. Praha: EWPC, 2000. Veber, J. Management. Praha: Management Press, 2005. Bělohlávek, F. Management. Olomouc: Rubico, 2001. Daňhelová, Š. Vybrané kapitoly z ekonomiky. Brno: Paido, 2002

Management Vznik managementu obecně je spjat s řízením lidské práce, a to především kolektivní. Objevuje se tedy již v počátcích vzniku lidské civilizace. Teorie managementu, tak jak je známe dnes, se začínají objevovat na počátku 20. století, a pocházejí především z USA. V češtině odpovídá pojmu management slovo řízení

Definice managementu K managementu můžeme přistupovat z pěti různých hledisek Management je vedení lidí, tzn. vykonávání úkolů prostřednictvím práce jiných Management jsou funkce, které vykonávají vedoucí pracovníci, činnosti, které vykonává manažer Management jsou lidé, kteří s pověřením vlastníků organizace vykonávají podnikatelské funkce. Jedná se o pracovníky ve vedoucích funkcích podniků !!!! Management je věda, která usiluje o optimalizaci využití lidských materiálových a finančních zdrojů k dosažení cílů podniku. Věda, která stanoví postupy jak dosáhnout nejlépe vytyčených cílů !!!! Empirické chápání managementu spočívá v umění řídit lidské činnosti a v rozhodování

Definice managementu nejpoužívanější definice: Management je proces systematického plánování, organizování, vedení lidí a kontrolování, který směřuje k dosažení cílů organizace (Stearns, 1987) Souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce organizace (Veber a kol., 2005)

Manažerské aktivity Všechny manažerské aktivity jsou nedílnou součástí procesu řízení a jsou vzájemně propojeny Plánování je rozhodovací proces zahrnující stanovení organizačních cílů, výběr vhodných prostředků a způsobu jejich dosažení a definování očekávaných výsledků ve stanoveném čase a požadované úrovni Organizování znamená přidělování úkolů členům nebo útvarům organizace a koordinaci jejich činností, přidělování a distribuci zdrojů, které jsou nezbytné k úspěšnému vykonávání těchto úkolů. Organizování by mělo každému členu organizace vyjasnit jeho místo v procesu řízení a osobní přínos k úspěšnému plnění úkolů

Manažerské aktivity Vedením rozumíme motivování a ovlivňování aktivit podřízených pracovníků. K otázkám správného vedení patří styl vedení, způsob chování vedoucího, individuální přístup k motivování pracovníků Kontrolováním rozumíme proces včasného a hospodárného zajištění stavů, rozbor a přijetí závěrů k odchylkách, které v procesu řízení vznikly mezi skutečným stavem a původním záměrem.

Typy řízení Do oblasti řízení firem bývá dále zahrnováno: Strategické řízení Krizové řízení Řízení změn Marketing Finanční řízení Řízení lidských zdrojů Řízení informací Řízení kvality

Další základní pojmy Manažer – samostatná profese, kdy pracovník na základě zvolení, jmenování, pověření či ustavení nebo zmocnění realizuje aktivně řídící činnosti, pro které je vybaven odpovídajícími kompetencemi Vrcholová úroveň řízení – někdy lze najít také pod pojmem top management – nejvyšší řídící pracovníci organizace, jejich postavení a kompetence obvykle specifikují statutární dokumenty organizace. Jsou obvykle nejmenší manažerskou skupinou. Odpovídají za celkovou výkonnost organizace. Jsou to generální ředitelé, odborní ředitelé, ředitelé divizí nebo náměstkové.

Další základní pojmy Střední úroveň řízení – middle management – řídící pracovníci štábních útvarů či nižších útvarů Odpovídají za řízení manažerů liniových, případně řadových pracovníků organizace Základní úroveň řízení – lower management – někdy jsou nazýváni také jako linioví manažeři, působí na nejnižší úrovni řízení, kdy manažer již řídí výkonné pracovníky. Jedná se o mistry ve výrobní jednotce, dispečery v dopravě, vedoucí administrativního oddělení apod. Jejich úkolem je vykonávat kontrolu, napravovat chyby nebo řešit problémy, které se vyskytují v provozu.

Manažerské role Manažeři se ve své práci zabývají tím, že vystupují v několika typech vztahů vůči nadřízeným, podřízeným, spolupracovníkům, klientům či veřejnosti. Jejich chování v různých vztazích se řídí odlišnými pravidly a principy Interpersonální role Informační role Rozhodovací role

Interpersonální role V mezilidských vztazích vystupuje manažer v několika rolích - jako představitel, vedoucí a spojovatel. Jako představitel reprezentuje organizaci navenek. Ve funkci vedoucího vystupuje ve vztahu k podřízeným, jejichž prostřednictvím realizuje cíle organizace. Jako spojovatel vystupuje v kontaktech s jinými manažery na horizontální úrovni nebo mimo organizaci.

Informační role Informační role vycházejí z informací, které manažer získává v interpersonálních vztazích a které dále přenáší. Působí jako pozorovatel, šiřitel a mluvčí. V roli pozorovatele vyhledává informace ohledně chodu organizace. Dále je šiřitelem informací. Jako mluvčí reprezentuje svůj útvar, vytváří image vůči veřejnosti

Rozhodovací role Manažer rozhoduje v rolích podnikatele, řešitele rušivých událostí, distributora zdrojů a vyjednavače. V roli podnikatele vymýšlí, podněcuje a projektuje změny. V roli řešitele rušivých událostí musí reagovat na neočekávané skutečnosti, které ohrožují dosažení cílů. Jako distributor zdrojů hospodaří se zdroji, jako jsou peníze, lidé, čas, moc, zařízení. V roli vyjednavače se projevuje v různých typech jednání s jednotlivci, útvary i jinými organizacemi