Vítejte na marketingu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

2. přednáška.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Cenová strategie Eduard Andráši.
Prostředí marketingu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Marketingové prostředí
Ruská federace x WTO a OECD
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Podnikatelské koncepce
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Marketingové prostředí obce
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
EU a analýzy prostředí. PEST ANALÝZA (SLEPTS, STEP, PESTLE…)makroprostředí ZEMĚ EU JAKO CELEK faktory: politické: - vládnoucí strana - oblasti zájmů podpory.
EU a analýzy prostředí. EU = 27 zemí, 500 milionů obyvatel.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Vítejte na marketingu Ing. Michael Doležal
Marketingový systém řízení
Prostředí.
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Vítejte na marketingu.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
EU a analýzy prostředí.
ANAlýza konkurence co je pro nás důležité.
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Vítejte na marketingu

The marketing strategy process Business purpose Industry analysis Core strategy Company analysis Competitive advantage Market target Competitive positioning Control Implementation Organization Marketing mix

Marketingové prostředí Marketingové prostředí společnosti zahrnuje aktéry a síly, které ovlivňují schopnost firmy rozvíjet se a udržovat úspěšné transakce a vztahy se svými cílovými zákazníky. Dělíme jej na mikro a makroprostředí. Mikroprostředí zahrnuje nejbližší účastníky společnosti, kteří ovlivňují její schopnost obsluhovat své trhy. Makroprostředí se skládá z větších společenských sil, které ovlivňují veškeré účastníky v mikroprostředí.

Markets

POLITICKO-LEGISLATIVNÍ TECHNOLOGICKÉ DodavateléSpolečnostMarket. zprostředkovat.Zákazníci Veřejnost Konkurenti EKONOMICKÉ DEMOGRAFICKÉ SOCIÁLNĚ-KULTURNÍ PŘÍRODNÍ POLITICKO-LEGISLATIVNÍ

Makroprostředí - demografické Analýza velikosti a tempa růstu populace ve městech, regionech a zemích, věkové a národnostní struktury obyvatelstva, jeho postojů a chování a očekávaných rozvojových trendů. Zkoumá se: Růst celosvětové populace Populační věkový mix Etnické trhy Vzdělanostní skupiny Typy domácností Geografické přesuny populace Přesun z hromadných trhů na mikrotrhy

Makroprostředí - ekonomické Struktura příjmů a. velmi nízké příjmy b. převážně nízké příjmy c. velmi nízké a velmi vysoké příjmy d. nízké, průměrné a vysoké příjmy e. převážně průměrné příjmy Úspory, dluhy, dostupnost úvěrů

Makroprostředí - technologické Každá nová technologie stimuluje ekonomický růst. Např. rozvoj železniční dopravy vytvářel podmínky pro velké investice až do doby, kdy se začal rozvíjet automobilový průmysl. Rozvoj rozhlasového vysílání byl stimulující pro investice až do doby vzniku televize. Každá nová technologie vytváří významné dlouhodobé důsledky, které nelze vždy dobře předvídat. Antikoncepce zapříčinila vznik menších rodin, větší zaměstnanost žen, větší průměrný příjem rodin. Výsledkem bylo zvýšení výdajů za cestování, za zboží dlouhodobé spotřeby, za luxusní věci.

Makroprostředí – politické a legislativní Zahrnuje zákony, vládní organizace a nátlakové skupiny. Rozdíly: Norsko zakazuje několik forem podpory prodeje – obchodní známky, soutěže a odměny – jako nečestné n. nevhodné nástroje propagace. Thajsko vyžaduje, aby distributoři potravin neopomíjeli dodávat na trh levné produkty domácí výroby. V Indii musejí mít distributoři potravin od státu povolení, jestliže chtějí na trh uvést nějaký duplicitní produkt jako je např. nová značka rýže.

Analýza SWOT Pozitivní Negativní Interní fakto-ry Strengths Weaknesses Kvalitní produkt Slabé jméno Zákaznická loajalita Špatná distribuce Exter-ní fakto-ry Opportunities Threats Přístup na nové trhy Zvýšení daní Nové technologie

Analýza PEST Obdoby STEP, STEEP nebo PESTLE

SPACE analýza = strategic position and action evaluation – I. Podniková dimenze Odvětvová dimenze Finanční síla podniku ROI Míra zadlužení Likvidita Požadovaný vs. disponibilní kapitál CF Výstupní bariéry Míra rizika Obrat zásob Využívání úspor z rozsahu a zkušeností Stabilita prostředí Technologické změny Míra inflace Proměnlivost poptávky Cenové rozpětí konkurenčních výrobků Vstupní bariéry Konkurenční tlak Cenová elasticita Tlak ze strany substitutů

SPACE analýza – II. Podniková dimenze Odvětvová dimenze Konkurenční výhoda Podíl na trhu Kvalita výrobku Životní cyklus výrobku Rychlost zavádění nových výrobků Loajalita zákazníků Technologické know-how Vertikální integrace Inovační cyklus Síla odvětví Růstový potenciál Ziskový potenciál Finanční stabilita Využití zdrojů Kapitálová intenzita Složitost vstupu do odvětví Produktivita Vyjednávácí síla výrobců

Mapa SPACE analýza Finanční síla Konzervativní strategie Agresivní strategie Konkurenční výhoda Síla odvětví Obranná strategie Konkurenční strategie Stabilita prostředí

Porterova analýza 5-ti konkurenčních sil

Použité zdroje Armstrong, G., Kotler, P. Marketing Hooley, G. et al. Marketing Strategy and Competitive Positioning http://www.marketingteacher.com/Lessons/lesson_swot.htm http://www.tutor2u.net/business/strategy/SWOT_analysis.htm http://www.marketing-intelligence.co.uk/help/Q&A/question14.htm http://www.businessballs.com/swotanalysisfreetemplate.htm http://www.brs-inc.com/porter.asp