2014/2015 Katedra COLLEGIUM AUTORITA Má ň a 15. 11. 2014 Collegium.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Advertisements

N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
ZSV Filip Kuřec, 6.A.  Historická v ě da, zabývající se chováním, jednáním, pro ž íváním a dalšími č innostmi jedince  Zalo ž ena 1879 Wilhelmem Wundtem,
2012 / 2013 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka Ideologica.
2014 / 2015 Katedra COLLEGIUM Vedení, styly vedení, káze ň, autoritativní p ř íkaz… Collegium Má ň a
2012 / 2013 Collegium Jak nebýt na oddíl sám, tým, spolupráce Má ň a 6. – Collegium.
2014 / 2015 COLLEGIUM Jak pomoci rádc ů m s budováním autority Má ň a 2.víkend: Collegium.
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_500_DEPILACE,EPILACE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
Alžběta Trtková ČJ – SV  Projekt, který varuje zejména děti a dospívající před nástrahami internetu.  Projekt je pod záštitou Ministerstva školství,
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DĚTSKÝ DOMOV, ZŠ a SŠ Žatec. Moje škola Moje třída Naše škola je spojena z DĚTSKÝM DOMOVEM. Do naší školy převážně chodí děti z Dětského domova, ale i.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Obchod, trh Základy hospodaření.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
DOPRAVNÍ VÝCHOVA STEZKY PRO CHODCE STEZKY PRO CHODCE A CYKLISTY
Seminář o stavebním spoření
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
DOPRAVNÍ VÝCHOVA - cyklista
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY…
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Vůdcovství – leadership část 2.
Příběh 2 oblázků s obrázky z Číny!
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Úzká brána a cesta k životu
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
AUTORITA KÁZEŇ A MOC VE ŠKOLNÍ TŘÍDĚ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jaroslav Seifert NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Zlaté pravidlo.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Psychologie zdraví.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Vykazování postupu nebo stavu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Děti odsouzených rodičů
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Přeji Ti sílu všech živlů
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Moudra s květinou.
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Transsexualita.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
IVP a PlPP – jen staronové zkratky nebo užitečné dokumenty?
Naučil jsem se....
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13 _ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ
Přeji Ti sílu všech živlů
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

2014/2015 Katedra COLLEGIUM AUTORITA Má ň a Collegium

2014/2015 P ř edstavení Má ň a - Marie Tesa ř ová - vedoucí st ř ediska Paprsek, Praha 4 – Kunratice –Č K Ř em ř ich, VK Ventus, ILK Gemini Katedra Collegium: – o vedení, autorit ě, kázni, spolupráci, týmu, vedení porad, jak nebýt na oddíl sám… Collegium

2014/2015 Kompetence Ví, jaké jsou hlavní zdroje autority. Umí si autoritu dlouhodob ě budovat. Umí vysv ě tlit, jaký vliv mají schopnosti v ů dce na jeho autoritu. Uv ě domuje si, které jeho vlastnosti a dovednosti mohou být zdrojem autority v ůč i č len ů m oddílu. Umí dob ř e n ě jaký obor skautské č innosti (tábo ř ení, znalost p ř írody, um ě ní, …). Ví, jaká rizika p ř ináší autorita a moc, uva ž uje nad mo ž nými p ř íklady zneu ž ití moci a autority ve skautském prost ř edí. Nezneu ž ívá své autority. Uv ě domuje si, ž e je v ka ž dé situaci vzorem (a ť chce nebo nechce), a uv ě domuje si d ů sledky svého chování. Collegium

2014/2015 Autorita Co je to autorita? Collegium

2014/2015 Autorita Osoba, kterou ostatní následují Vztah k této osob ě Collegium

2014/2015 Autorita v oddíle Jiná ne ž ta ve škole nebo mezi kamarády Autorita je vztah, sociální atribut Collegium

2014/2015 Autorita v oddíle Autorita je n ě co, co dává v ě tší d ů raz na pokyny a p ř isp ě je k tomu, aby byly spln ě ny. N ě co, co zp ů sobí, ž e ostatní ud ě lají to, co by t ř eba sami od sebe neud ě lali. Collegium

2014/2015 Autorita v oddíle D ů le ž ité se chovat správn ě Autoritu m ůž e mít i ten, kdo správn ě nevede  špatný dopad na d ě ti ! Collegium

2014/2015 Zdroje autority Na č em mohu já zalo ž it svou autoritu pro vedení oddílu? (rozd ě lení do dvojic) Collegium

2014/2015 Zdroje autority (1) Funkce V ě k Odznak a nášivky Pravomoc trestat a odm ěň ovat Collegium

2014/2015 Zdroje autority (2) Vztah D ů v ě ra Respekt Collegium

2014/2015 Zdroje autority (3) Osobní p ř íklad Collegium

2014/2015 Zdroje autority (4) V ě domosti, zkušenosti, znalosti Imponují Stádo zeber Collegium

2014/2015 Stádo zeber Zako ř en ě ný pocit „on se o m ě postará“ D ě ti nám bezmezn ě d ů v ěř ují, ž e:  se neztratí  ž e nebudou mít hlad  ž e jim nebude zima  ž e je n ě kde nenecháme… Collegium

2014/2015 Budování autority Základ je ve zdrojích autority Usilovat o d ů v ě ru d ě tí Sna ž it se jí neztrácet Neselhávat jako zebra Neztratit, nevyhladov ě t… Collegium

2014/2015 Zneu ž ívání autority Zneu ž íváním autority ji (automaticky) č lov ě k (hned) neztrácí! Jsme neustálým p ř íkladem! Collegium

2014/2015 Rizika moci a zneu ž ívání autority Jsou následující p ř íklady ze ž ivota oddíl ů zneu ž íváním autority nebo ne? Collegium

2014/2015 Táborový ř ád je p ř edevším pro d ě ti Collegium

2014/2015 Štípat d ř evo a nosit vodu by m ě ly výhradn ě d ě ti Collegium

2014/2015 Mytí ešusu vedoucímu Collegium

2014/2015 Ob č asné p ř inášení ob ě da vedoucímu a ž ke stolu Collegium

2014/2015 Kdy ž jde hlavní vedoucí do kostela, m ě ly by jít d ě ti taky, i kdy ž nejsou k ř es ť anský oddíl Collegium

2014/2015 Neškodná diskuze o tom, ž e politická strana, kterou volím já (vedoucí) je nejlepší. D ě ti by to p ř ece m ě ly v ě d ě t! Collegium

2014/2015 M ě l bych jim to znovu p ř ipomenout, jak mají být rády, ž e vedu oddíl zrovna já, proto ž e já to umím opravdu nejlépe, i kdy ž to všechno d ě lám jenom kv ů li nim! Collegium

2014/2015 Navíc já mám v ž dycky pravdu! Collegium

2014/2015 Hlavní vedoucí si na tábo ř e m ůž e d ě lat, co chce. Nesmí tím ovšem ohro ž ovat d ě ti. Collegium

2014/ tiletý vedoucí a 16tiletá rádkyn ě … Rozdíl 4 roky, to je tak akorát… Collegium

2014/2015 Co napadá Vás? … Collegium

2014/2015 A co tento p ř íklad? Je to zneu ž ití autority? Kdy ž je na tábo ř e jedním z trest ů hned po ve č erce obcházet tábor v kostýmu bílé paní se sví č kou v ruce a od ř íkávání básni č ky: Zakletý(á) jsem v Bílou paní, duše má te ď nemá stání, nepo ř ádek je m ů j druh, vysvobození mé p ř ijde, a ž obejdu 3x kruh. Húú, húú, húú.

2014/2015 Nedbalostní zneu ž ití autority Nemusí ji být zneu ž ito v ě dom ě č i cht ě n ě D ů sledky mohou být stejn ě zlé Collegium

2014/2015 Rizika autority a moci M ůž e být „zneu ž ita“ i opa č ným sm ě rem – Dít ě nalo ž í na vedoucího p ř íliš – V ě d ě t, ž e nemusím všechno vy ř ešit já… Collegium

2014/2015 Doporu č ená literatura: Velen Fanderlík: Listy Jurovi Collegium

2014/2015 Shrnutí Autorita je vztah n ě koho s n ě kým. V ě d ě t, na č em mohu zalo ž it svou autoritu. A naopak, na č em ji mohu ztrácet. Neselhávat jako zebra… Uv ě domovat si rizika autority a moci. Nezneu ž ívat svoji autority. P ř emýšlet nad tím, co d ě lám! V ě d ě t, ž e jsem d ě tem neustálým vzorem… Collegium

2014/2015 D ě kuji za pozornost Collegium