Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/45.0035 Natoč to aneb S kamerou (třeba) na pokusy Předpokladem dobrého.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Omezení všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2007.
(Literární výchova - 7. ročník)
BOJOVNÍCI PROTI TOTALITĚ. Funkce  Režisér  Produkční  Scénárista  Dramaturg  Kameraman  Osvětlovač  Zvukař  Skript  Kostymér  Maskér.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.15 Anotace: Prezentace se zaměřuje na divadlo a film, porovnává jejich funkci, vysvětluje jednotlivé pojmy, uvádí základní filmové.
ÚKOL: MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT (VIDEO)
MULTIMEDIÁLNÍ GRAFICKÁ TVORBA
Redukce textů, obsahová analýza, anotace
Řeč, jazyk, mluva.
Obecné poučení o literatuře
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Hodnocení práce Hodnocení práce je nástrojem zajišťujícím, aby požadavky, náročnost, složitost a podmínky práce se odrazily v diferenciaci odměny pracovníka.
Kvalitativní výzkum.
Analýza a popis pracovního místa
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Úvod do podnikových financí
3. Životní cyklus a procesy projektu
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
VZNIK KRÁTKÉHO FILMU. Fáze vzniku krátkého filmu s komentářem 1. Přípravná fáze 2. Natáčení 3. Zpracování 4. Titulkování Je vhodné sledovat reportáže.
Výběr projektů Leader ČR 2006 (Ing. Olga Ondráčková, manažerka MAS) Logo- návrh 13ti leté studentky Konečná podoba loga MAS Konečná podoba loga MAS.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Informační a komunikační technologie 8. ročník
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
Popis projektu Termín realizace projektu: březen 2010 Cílová skupina: Žáci 4. a 5. tříd Použitý titul: Dahl, Roald: Matylda. Vyd. 1. Praha : Knižní klub,
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Celtx – správa multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo a název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Storyboard Celtx – storyboard Mgr. Jiří Mlnařík
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Zásady montážních prací Ročník:2. Datum vytvoření:prosinec.
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
NEON TV Televizní studio UTB Mgr. Jan Čada, tel.:
Slohové postupy.
Budování atmosféry multimediálního díla
Téma: Audience – V. Havel
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
LICENČNÍ SMLOUVY V DIVADLE Zpracováno s využitím habilitační práce doc. JUDr. Jiřího Srstky „Autorské právo v divadle“ JUDr. Lenka Valová DIFA JAMU 2007.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Personální plán pro podnikatelský plán
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
Autorské právo Autorské právo (anglicky copyright law) je odvětví práva, které se zabývá právními vztahy uživatelů a tvůrců tzv. „autorských děl“ k příslušným.
Obce v pohybu? Na webu! Vybrané poznámky k tvorbě videofilmů Seminář Parádní web 2013 úterý 21. ledna 2014.
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Gymnázium Šternberk Petra Hudáková, Lucie Brablecová, Aneta Jelínková, Martin Michalík
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Členové filmového štábu Jakub Čech Filmový štáb je organizační útvar založený za účelem výroby filmu. Dělí se na hlavní štáb, který tvoří zástupci hlavních.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Příprava žádosti Společný technický sekretariát Drážďany.
Popis projektu Termín realizace projektu: březen 2011 Cílová skupina: Žáci 4. a 5. tříd Použitý titul: Lindgren, Astrid: Pipi Dlouhá punčocha. 8. rozšíř.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Projektování Projekt = plán, záměr, úmysl
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Sociální šetření a legislativa
Textilní a oděvní materiály
Projektový management
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Institucionální program
Transkript prezentace:

Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/ Natoč to aneb S kamerou (třeba) na pokusy Předpokladem dobrého výsledku při tvorbě jakéhokoliv audiovizuálního díla je SCÉNÁŘ! Základním krokem před tvorbou scénáře je stanovení autorského záměru. Autorský záměr by měl pregnantně a jednoznačně odpovědět na TŘI základní otázky|: CO? bude předmětem zpracování, PROČ? -co přinese zpracované téma cílové skupině, JAK? tento předmět tvůrčím způsobem ztvárnit.

Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/ Co je to scénář? Všeobecně se dá scénář označit za „schéma“ nějaké události či díla. V uměleckém odvětví (film, televize, divadlo) je scénář literární předlohou budoucího díla. Je to jakýsi návod sloužící k výrobě filmu, divadelní hry nebo televizního pořadu. Druhů scénářů je celá řada: filmový, televizní, divadelní, komiksový aj.

Typy scénářů Literární scénář vzniká jako první a tvoří základ budoucího filmu. Je dílem scenáristy. Je v něm obsažený příběh předpokládaného filmu včetně dialogů postav. Slouží čtenáři (režisér, producent, herec,...) k tomu, aby si udělal jasnou představu o ději budoucího díla. Tento scénář neříká "jak točit", ale pouze naznačuje "co točit". Technický scénář vzniká na základě scénáře literárního a na jeho vypracování se podílí více osob: především režisér s kameramanem. Technický scénář už obsahuje konkrétní "povely" jak a co točit. Stejně jako literární scénář obsahuje popisy scén a dialogy, navíc jsou zde však uvedené některé technické termíny, jako druhy záběrů [D (detail), C (celek), PD (polodetail)], popisy pohybů kamery, zvuky apod. Film se tedy již točí především podle technického scénáře a scénář literární slouží hercům.

Scénář Scénář audiovizuální díla, reportáže, atd. se více podobá scénáři technickému. Hlavním důvodem je jakýsi "zvyk", úzus a časový horizont - na realizaci TV projektů je mnohem méně času. Televizní scénář je většinou rozdělen na dvě poloviny. V levém sloupci se popisuje vizuální stránka děje - tedy obraz (to co vidíme) a v pravém sloupci se zase popisuje zvuk (dialogy, hudba, ruchy, atd.). U rozsáhlejších, náročnějších formátů je požadován i scénář technický, který se však vzhledem zásadně neliší od toho prvotního scénáře. V televizním scénáři se na rozdíl od filmového daleko lépe hledá.

Forma scénáře Scénář je obvykle rozdělen na dva sloupce: levý - obrazová část pravý - zvuková část Obrazová část obsahuje řazení záběrů či sekvencí, možných situací, které lze předpokládat nebo vyvolat (eventuálně s technicko-organizačními pokyny). Zvuková část obsahuje komentář (konečná verze je stejně až po střihu) nebo nástin dialogů či výpovědí. Je možné uvést i další zvukové výrazové prostředky.

Námět Námět je literární útvar, který dává předpoklad pro vypracování scénáře. Slouží k ujasnění a ke zpřesnění záměru. Definuje základní smysl a cíl (záměru) pořadu (příspěvku). Představuje jasnou myšlenku o obsahu díla, o jeho stavbě, obrazovém pojetí, zvukové stránce a to vše i s ohledem na možnosti a požadavky natáčení. Z námětu musí jasně vyplývat, o jaký druh díla půjde, komu je určen a jaké má být jeho vyznění. Mělo by být patrné, že námět je již výsledkem určité práce, že tvůrce je s látkou seznámen podrobněji. Maximální rozsah cca 5 stran A4..

Synopse, bodový scénář Synopse Dále rozvádí námět, může být fází mezi námětem a scénářem. Popisuje stručný obsah v časovém sledu hlavních scén Obsahuje charakteristiku hlavních postav Maximální rozsah cca 20 stran A4. Bodový scénář Bodový scénář je literární útvar podobný seznamu, který vystihuje co možná nejpřesněji metodu a technicko-organizační podmínky k realizaci námětu. Naznačuje výchozí stanoviska, okruh situací a osob, se kterými je možné počítat, v případě rozhovorů výčet v úvahu připadajících otázek. Bodový scénář může být i fází mezi námětem a scénářem..

Kdo musí umět číst ve scénáři Výrobní nebo též filmový štáb je organizační útvar založený za účelem výroby audiovizuálního díla. Hierarchie štábu Nejvýše situovanou profesí v hierarchii filmového štábu je producent, který ale není jeho součástí. Funkcí producenta je dodat na výrobu filmu finanční prostředky, ale sám se tvorby neúčastní. Producentovi je podřízen i režisér, který sám je ovšem vedoucím hlavního organizačního štábu a je nadřízen všem členům filmového štábu. Členové úzkého výrobního štábu: režisér vedoucí výroby (produkční) redaktor, reportér, moderátor kameraman mistr zvuku střihač

NATÁČECÍ PLÁN Nedílnou součástí audiovizuální tvorby je natáčecí plán Při tvorbě krátkých reportáží s jednoduchým obsahem postačí stručný natáčecí plán. Součástí natáčecího plánu jsou: - kontakty na členy výrobního štábu - navrhované lokace (místa určená k natáčení) - termíny natčení v daných lokacích - kontakty na účinkující, respondenty - termíny a místa postprodukce (tj. dokončovacích prací – střih, ozvučení, atd.)

EXPLIKACE Explikace v procesu audiovizuální tvorby je příprava výrobního štábu na natáčení. K dispozici již mají všichni zúčastnění jak scénář, tak i technický scénář a natáčecí plán, nad kterým společně diskutují, vyjadřují se k jednotlivým sekvencím a popř. upravují jeho jednotlivé složky.