1 Přístup jednotlivce k Ústavnímu soudu PVP - 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

15. Moc soudní a výklad práva
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Přednáška dne Petr Lavický
VY_32_INOVACE_29-06 DUM 6 PRÁVO EU.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Právní stát, demokracie a sociální stát Katedra práva.
Ochrana proti aktům Vězeňské služby ČR – aplikace správního řádu a soudního řádu správního JUDr. Faisal Husseini.
Finanční soudnictví Mgr. Michal Kozieł.
VY_32_INOVACE_ Smlouva o EU je platná od Je zavedeno „evropské občanství“ Přináší „kritéria konvergence“ – ekonomické sblížení 1.Stabilita.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Tato prezentace byla vytvořena
ŘEŠENÍ PROTISOUTĚŽNÍCH OPATŘENÍ ZE STRANY VEŘEJNÉ MOCI Pohled Ministerstva vnitra.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_404.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střídavá péče je prostředek racionální správy společnosti
Kontrola veřejné správy I.
ÚSTAVNÍ VÝVOJ A ÚSTAVNÍ
1 Soudní ochrana v oblasti správy věcí veřejných Jitka Bělohradová.
1 Stavební zákon - účast veřejnosti Jitka Bělohradová.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Dělba moci Moc soudní.
MÍSTNÍ SPRÁVA II. ..
Životní prostředí jako veřejný statek
PATOLOGICKÉ ROZHODČÍ DOLOŽKY I ČÁST. DĚLENÍ A) mohou způsobit přímo neplatnost doložky B) působí spíše problémy v zahájení či postupu v řízení.
Soudní ochrana práva veřejnosti na účast ve veřejné správě 28. dubna 2010.
ÚSTAVNÍ PRÁVO Moc soudní v ČR
Metody a formy realizace veřejné správy
Evropské environmentální právo JUDr. Veronika Vlčková
Aktivní a pasivní volební právo. Místní referendum.
Správní soudnictví Veřejná správa.
Správní soudnictví J.Kožiak. Soudní řád správní (150/2002) Soudní řád správní (150/2002) Organizace Organizace –Nejvyšší správní soud – senáty a rozšířené.
1 Exekuční právo-modelové řízení I. část JUDr. Ing. Radovan Dávid, Ph.D.
1 Právo na informace Jitka Bělohradová. 2 Právo na informace Zakotvení na ústavní úrovni –Čl. 17 LZPS – právo na informace –Čl. 35 odst. 2 LZPS – právo.
INSTITUTY NÁHRADNÍ PÉČE O DÍTĚ PŘEHLED, VÝZNAM, ÚČEL DÍTĚ JE NEODDĚLITENÁ SOUČÁST PŘIROZENÉ RODINY © Zdeňka Králíčková, 2012.
1 Referendum Jitka Bělohradová. 2 Referendum Projev přímé formy demokracie –Jeho zvláštní projevy: plebiscit, veto –Další formy přímé demokracie: lidová.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
1 Účast veřejnosti na rozhodování ve veřejné správě – základní pojmy Jitka Bělohradová.
INSTITUTY NÁHRADNÍ PÉČE O DÍTĚ DÍTĚ JE NEODDĚLITENÁ SOUČÁST PŘIROZENÉ RODINY.
KONZULTACE ČÍSLO 2 NĚKOLIK POZNÁMEK KE SPOTŘEBITELSKÉMU ROZHODČÍMU ŘÍZENÍ 1.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Kontrola veřejné správy - Nejvyšším kontrolním úřadem - orgány státního zastupitelství - soudy (přehled) Olga Pouperová.
Správní řád -vybrané instituty
Základy koncernového práva MV608K Právo obchodních společností 1.
Důležitost transparentnosti v činnosti veřejné správy Kateřina Šimáčková.
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název vzdělávacího materiálu
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Aktuální judikatura k územnímu plánování
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
CO DĚLÁ TRUHLÁŘ?.
Rozhledna Marta Strnadová.
Vnitrostátní, mezinárodní a evropský rozměr práva
Tato prezentace byla vytvořena
ČR a EU, judikatura ÚS, Ústava ČR, pojem „ultra vires“
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Grantový projekt „Moderní absolvent strojírenství“
Účast veřejnosti při ochraně životního prostředí
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Literární Praha - Muzeum Franze Kafky
POSTUP PŘI ČIŠTĚNÍ ZUBŮ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

1 Přístup jednotlivce k Ústavnímu soudu PVP

Co je přístup? 2

3 ÚS rozhoduje o Výkladu ústavy, je-li věc sporná Rušení ústavních zákonů Rušení opatření obecné povahy Ústavních stížnostech Rozpouštění politických stran Přezkumu hlasování v místním referendu

Kdo má přístup? 4

Induktivní definice = uveďte výčet, kdo všechno přichází v úvahu jako jednotlivec Deduktivní definice = formulujte kritéria, podle kterých se pozná, jestli je někdo jednotlivec 5

6

7 Jednotlivec = Fyzická osoba bez státní příslušnosti Cizinec Státní občan ČR Nezletilý Právnická osoba Obec Stát Státní orgán Cizí stát Podílový fond Svěřenský fond

Proč máme ÚS? Proč tam pouštíme jednotlivce? 8

9

Ústavní soud ve své judikatuře opakovaně zdůrazňuje, že zásadně není oprávněn zasahovat do rozhodovací činnosti obecných soudů, neboť není vrcholem jejich soustavy (srov. čl. 83 a čl. 91 Ústavy ČR) a není pravidelnou přezkumnou instancí rozhodnutí obecných soudů, tudíž není v zásadě oprávněn zasahovat bez dalšího do rozhodování těchto soudů. 10

A co my s tím? Argumentovat v ústavních stížnostech nejen Listinou ale i Úmluvou (ve spojení s čl. 13 Úmluvy) Naznačit vždy „přesah“ – komu ještě pomůže, když se Ústavní soud vysloví k této otázce? 11

12 Děkuji za pozornost Tento studijní materiál byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Zdroje obrázků 13 Snímky 2, 4, 9 = kliparty MS Powerpoint Snímky 6 a 10 = Snímek 8 =